Kazma-Kürek, Defter-Kitap Köy Enstitüleri, Sekülarizm ve Romantik Milliyetçilik

Stok Kodu:
9789750531880
Boyut:
13x20
Sayfa Sayısı:
270
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2021-09
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%15 indirimli
225,00TL
191,25TL
Taksitli fiyat: 12 x 20,34TL
Havale/EFT ile: 187,43TL
Temin süresi 6 gündür.
9789750531880
476937
Kazma-Kürek, Defter-Kitap
Kazma-Kürek, Defter-Kitap Köy Enstitüleri, Sekülarizm ve Romantik Milliyetçilik
191.25

“Köy Enstitüleri'ndeki romantik milliyetçilik, ‘tabiat anayla köylü babanın'arasının düzelmesi, aynı zamanda köyün cumhuriyet rejimini içselleştirmesiile doğru orantılı olmuştur. Romantik milliyetçilikteki, doğa ve tarihsellikvurgusu cumhuriyetin ulus-devlet inşasıyla bu orantıyla bütünleşmiştir.

Toplumların eğitildikçe uluslaşması ile toprakların işlendikçe yurtlaşması,tabiata hâkim olan ve ileri cemiyetler yaratmayı amaçlayan KöyEnstitüleri'nin en önemli söylemi olmuştur.”

Emre Ateş, cumhuriyet tarihinin en tartışmalı konularından birinin, KöyEnstitüleri'nin gerçekliğine taze bir bakışla eğiliyor. Hem “Enstitü nostaljisine”kapılmadan, hem bu özgün tarihsel deneyimin hakkını vererek… Kitabaadını veren Kazma-Kürek, Defter-Kitap beraberliği, Enstitüler'in “iş içindeeğitim” (ve “imece”) yöntemlerine verdiği asli önemi anlatıyor. Köylününçalışarak öğrenmesini ve bu deneyim içinde vatandaşlaşmasını öngörenbir aydınlanma ve kalkınma projesi... Bu işlevselci yaklaşımın, “vazifeaşkı” ile “vatan aşkını” birleştirerek, ulus-devlet inşasında toplumsalmotivasyonu artıran bir tür “seküler din” oluşumunu temellendirdiğinigörüyoruz. Bu seküler din, tarihsel geçmişe reddiye, entelektüalizmleboğuşma, köy-şehir ikiliği ve pastoral kooperativizme dayanan bir romantiksöylemle şekilleniyor. Bu söylem, yazarın Bertrand Russell'dan aktardığı,“Aydınlanmanın rasyonalizmini, faydacıların pratikliğini, pozitivistlerinmateryalizmini ve bilimciliklerini, sosyalistlerin kolektivizmini ve ekonomikdeterminizmini” yansıtan bir ufka açılıyor. Köy Enstitülüler'le yapılangörüşmelerle de zenginleşen, titiz ve canlı bir çalışma.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 191,25    191,25   
3 69,67    209,00   
6 36,78    220,68   
9 25,82    232,39   
12 20,34    244,05   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 191,25    191,25   
3 69,67    209,00   
6 36,78    220,68   
9 25,82    232,39   
12 20,34    244,05   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 191,25    191,25   
3 69,67    209,00   
6 36,78    220,68   
9 25,82    232,39   
12 20,34    244,05   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 191,25    191,25   
3 69,67    209,00   
6 36,78    220,68   
9 25,82    232,39   
12 20,34    244,05   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 191,25    191,25   
3 69,67    209,00   
6 36,78    220,68   
9 25,82    232,39   
12 20,34    244,05   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 191,25    191,25   
3 69,67    209,00   
6 36,78    220,68   
9 25,82    232,39   
12 20,34    244,05   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 191,25    191,25   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

“Köy Enstitüleri'ndeki romantik milliyetçilik, ‘tabiat anayla köylü babanın'arasının düzelmesi, aynı zamanda köyün cumhuriyet rejimini içselleştirmesiile doğru orantılı olmuştur. Romantik milliyetçilikteki, doğa ve tarihsellikvurgusu cumhuriyetin ulus-devlet inşasıyla bu orantıyla bütünleşmiştir.

Toplumların eğitildikçe uluslaşması ile toprakların işlendikçe yurtlaşması,tabiata hâkim olan ve ileri cemiyetler yaratmayı amaçlayan KöyEnstitüleri'nin en önemli söylemi olmuştur.”

Emre Ateş, cumhuriyet tarihinin en tartışmalı konularından birinin, KöyEnstitüleri'nin gerçekliğine taze bir bakışla eğiliyor. Hem “Enstitü nostaljisine”kapılmadan, hem bu özgün tarihsel deneyimin hakkını vererek… Kitabaadını veren Kazma-Kürek, Defter-Kitap beraberliği, Enstitüler'in “iş içindeeğitim” (ve “imece”) yöntemlerine verdiği asli önemi anlatıyor. Köylününçalışarak öğrenmesini ve bu deneyim içinde vatandaşlaşmasını öngörenbir aydınlanma ve kalkınma projesi... Bu işlevselci yaklaşımın, “vazifeaşkı” ile “vatan aşkını” birleştirerek, ulus-devlet inşasında toplumsalmotivasyonu artıran bir tür “seküler din” oluşumunu temellendirdiğinigörüyoruz. Bu seküler din, tarihsel geçmişe reddiye, entelektüalizmleboğuşma, köy-şehir ikiliği ve pastoral kooperativizme dayanan bir romantiksöylemle şekilleniyor. Bu söylem, yazarın Bertrand Russell'dan aktardığı,“Aydınlanmanın rasyonalizmini, faydacıların pratikliğini, pozitivistlerinmateryalizmini ve bilimciliklerini, sosyalistlerin kolektivizmini ve ekonomikdeterminizmini” yansıtan bir ufka açılıyor. Köy Enstitülüler'le yapılangörüşmelerle de zenginleşen, titiz ve canlı bir çalışma.

Kapat