Kendime Düşünceler

Stok Kodu:
9786254253195
Boyut:
13.5x21
Sayfa Sayısı:
84
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2023
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Kategori:
%30 indirimli
149,00TL
104,30TL
Taksitli fiyat: 12 x 11,09TL
Havale/EFT ile: 102,21TL
Temin süresi 6 gündür.
9786254253195
885097
Kendime Düşünceler
Kendime Düşünceler
104.30

Antoninus, ilk kitabında öğretmenlerine minnettar olduğunu hatırlatarak, Junius Rusticus ile görüşmelerden ve Epictetus’un derslerinden yeterince haberdar olduğunu söyler. Aslında Epictetus ve Antoninus’un doktrinleri aynıdır ve Epictetus, Antoninus için felsefi dilin ve görüşlerinin sunumunun en iyi otoritesidir. Ancak, iki filozofun yöntemi tamamen farklıdır. Epictetus, kendini dinleyicilere sürekli bir konuşma ve samimi, basit bir tarzda sunarken; Antoninus düşüncelerini yalnızca kendi kullanımı için, kısa ve bağlantısız paragraflar halinde yazdı ve bu paragraflar sık sık anlaşılması zor. Stoacılar, felsefeyi üç bölüme ayırırlar: Fizik (φυσική), Etik (ήθική) ve Mantık (λογική). Bu ayrımın Zenon tarafından, Stoacı okulun kurucusu ve Chrysippus tarafından yapıldığı bize Diogenes tarafından aktarılır; ancak bu filozoflar üç bölümü şu sırayla yerleştirirler: Mantık, Fizik, Etik. Plato tarafından kabul edilen Zenon’un bu ayrımının öncesine dair bilgiler olmasına rağmen, Cicero’nun belirttiği gibi, Mantık terimi bizim dar anlamda kullandığımız Mantık terimiyle eşanlamlı değildir. Cleanthes, bir Stoacı olarak, üç bölümü altıya ayırdı ve bunları Mantık’ta birleştirdi: Diyalektik ve Retorik; Etik ve Politika; Fizik ve Teoloji. Bu ayrım sadece erken dönem Stoacı Fizik veya Diyalektik’in aynı yerde olmadığını gösterir; çünkü Plato’da olduğu gibi, yalnızca bir araç olarak kabul edilir ve her şeyin varlığına dair izlenimlerimizin doğası üzerine düşünce sürecinde kullanılır.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 104,30    104,30   
3 37,99    113,98   
6 20,06    120,35   
9 14,08    126,73   
12 11,09    133,10   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 104,30    104,30   
3 37,99    113,98   
6 20,06    120,35   
9 14,08    126,73   
12 11,09    133,10   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 104,30    104,30   
3 37,99    113,98   
6 20,06    120,35   
9 14,08    126,73   
12 11,09    133,10   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 104,30    104,30   
3 37,99    113,98   
6 20,06    120,35   
9 14,08    126,73   
12 11,09    133,10   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 104,30    104,30   
3 37,99    113,98   
6 20,06    120,35   
9 14,08    126,73   
12 11,09    133,10   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 104,30    104,30   
3 37,99    113,98   
6 20,06    120,35   
9 14,08    126,73   
12 11,09    133,10   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 104,30    104,30   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Antoninus, ilk kitabında öğretmenlerine minnettar olduğunu hatırlatarak, Junius Rusticus ile görüşmelerden ve Epictetus’un derslerinden yeterince haberdar olduğunu söyler. Aslında Epictetus ve Antoninus’un doktrinleri aynıdır ve Epictetus, Antoninus için felsefi dilin ve görüşlerinin sunumunun en iyi otoritesidir. Ancak, iki filozofun yöntemi tamamen farklıdır. Epictetus, kendini dinleyicilere sürekli bir konuşma ve samimi, basit bir tarzda sunarken; Antoninus düşüncelerini yalnızca kendi kullanımı için, kısa ve bağlantısız paragraflar halinde yazdı ve bu paragraflar sık sık anlaşılması zor. Stoacılar, felsefeyi üç bölüme ayırırlar: Fizik (φυσική), Etik (ήθική) ve Mantık (λογική). Bu ayrımın Zenon tarafından, Stoacı okulun kurucusu ve Chrysippus tarafından yapıldığı bize Diogenes tarafından aktarılır; ancak bu filozoflar üç bölümü şu sırayla yerleştirirler: Mantık, Fizik, Etik. Plato tarafından kabul edilen Zenon’un bu ayrımının öncesine dair bilgiler olmasına rağmen, Cicero’nun belirttiği gibi, Mantık terimi bizim dar anlamda kullandığımız Mantık terimiyle eşanlamlı değildir. Cleanthes, bir Stoacı olarak, üç bölümü altıya ayırdı ve bunları Mantık’ta birleştirdi: Diyalektik ve Retorik; Etik ve Politika; Fizik ve Teoloji. Bu ayrım sadece erken dönem Stoacı Fizik veya Diyalektik’in aynı yerde olmadığını gösterir; çünkü Plato’da olduğu gibi, yalnızca bir araç olarak kabul edilir ve her şeyin varlığına dair izlenimlerimizin doğası üzerine düşünce sürecinde kullanılır.

Kapat