Kitab-ı Mukaddes ve Kuran

Stok Kodu:
9789944143684
Boyut:
14x20
Sayfa Sayısı:
224
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2011
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%28 indirimli
230,00TL
165,60TL
Taksitli fiyat: 12 x 17,61TL
Havale/EFT ile: 162,29TL
Temin süresi 6 gündür.
9789944143684
506626
Kitab-ı Mukaddes ve Kuran
Kitab-ı Mukaddes ve Kuran
165.60
Allah'a teslimiyetin baş aktörü konumunda olan İbrahim ile birlikte diğer tüm peygamberler Allah'a olan bu teslimiyeti din olarak getirmişlerdir. İslam da dahil tüm dinlerde bağlılığın temel ilkeleri belirlenmiş ve tüm peygamberler bağlılarına bu temel ilkeleri açıklayarak bunları uygulamalarını istemişlerdir. 42:13 ve 4:26 ayetleri de dinler arasındaki bu birliğe dikkat çekmektedir. İşin belki de en ilginç yanı ve kimsenin görmek istemediği yönü Kuran'ın kitap ehline yaptığı şu duyurudur:"Kitaplılar! Bizimle sizin aranızda aynı olan bir ilkeye geliniz: Tanrı'dan başkasına kulluk etmeyelim ve O'na hiçbir şeyi ortak koşmayalım.-Kuran 3:64-İlk dönem Müslüman âlimler tarafından Kitab-ı Mukaddes güvenilir kabul edilip, Kuran'ı anlama çabalarında önemli bir yere sahipken; bu tavır 10. yy.da değişmeye başlar. Sistemli ilk eleştiriyi yaparak metinsel tahrifattan bahseden Abdul-Cebbâr (937-1025) ve İbn Hazm (994-1064)'ın görüşleri zamanla Müslümanlar arasında ağırlık kazanmıştır. Daha sonra bu anlayış artarak devam etmiş ve tefsirlere de aynı şekilde yansımakla birlikte, bazı müfessir ve bilim adamları tahrifat görüşüne katılmamış, metinsel tahrifat iddiasını ya kısmen ya da tamamen reddetmişlerdir. Taberi, İmam-ı Nevevi, Razi, Elmalı Hamdi, İbn Haldun, Biruni, İbn Teymiyye, Şah Veliyullah Dehlevi, Makrizi ve Süleyman Ateş bunlardan sadece birkaçıdır.Kitaptaki iddialar; İslam sonrası gelişen toplum dinamiklerinde Hıristiyanlık ve Yahudilik temel alınarak, bu dinlerin birbirleri arasındaki ihtilaflar-benzerlikleri irdelemeye ve yüzyıllar içerisinde oluşan ve aşılmaz gibi görünen mesafeleri kısaltmak amacıyla teori geliştirmeye yöneliktir.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 165,60    165,60   
3 60,32    180,97   
6 31,85    191,09   
9 22,36    201,22   
12 17,61    211,32   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 165,60    165,60   
3 60,32    180,97   
6 31,85    191,09   
9 22,36    201,22   
12 17,61    211,32   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 165,60    165,60   
3 60,32    180,97   
6 31,85    191,09   
9 22,36    201,22   
12 17,61    211,32   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 165,60    165,60   
3 60,32    180,97   
6 31,85    191,09   
9 22,36    201,22   
12 17,61    211,32   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 165,60    165,60   
3 60,32    180,97   
6 31,85    191,09   
9 22,36    201,22   
12 17,61    211,32   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 165,60    165,60   
3 60,32    180,97   
6 31,85    191,09   
9 22,36    201,22   
12 17,61    211,32   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 165,60    165,60   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   
Allah'a teslimiyetin baş aktörü konumunda olan İbrahim ile birlikte diğer tüm peygamberler Allah'a olan bu teslimiyeti din olarak getirmişlerdir. İslam da dahil tüm dinlerde bağlılığın temel ilkeleri belirlenmiş ve tüm peygamberler bağlılarına bu temel ilkeleri açıklayarak bunları uygulamalarını istemişlerdir. 42:13 ve 4:26 ayetleri de dinler arasındaki bu birliğe dikkat çekmektedir. İşin belki de en ilginç yanı ve kimsenin görmek istemediği yönü Kuran'ın kitap ehline yaptığı şu duyurudur:"Kitaplılar! Bizimle sizin aranızda aynı olan bir ilkeye geliniz: Tanrı'dan başkasına kulluk etmeyelim ve O'na hiçbir şeyi ortak koşmayalım.-Kuran 3:64-İlk dönem Müslüman âlimler tarafından Kitab-ı Mukaddes güvenilir kabul edilip, Kuran'ı anlama çabalarında önemli bir yere sahipken; bu tavır 10. yy.da değişmeye başlar. Sistemli ilk eleştiriyi yaparak metinsel tahrifattan bahseden Abdul-Cebbâr (937-1025) ve İbn Hazm (994-1064)'ın görüşleri zamanla Müslümanlar arasında ağırlık kazanmıştır. Daha sonra bu anlayış artarak devam etmiş ve tefsirlere de aynı şekilde yansımakla birlikte, bazı müfessir ve bilim adamları tahrifat görüşüne katılmamış, metinsel tahrifat iddiasını ya kısmen ya da tamamen reddetmişlerdir. Taberi, İmam-ı Nevevi, Razi, Elmalı Hamdi, İbn Haldun, Biruni, İbn Teymiyye, Şah Veliyullah Dehlevi, Makrizi ve Süleyman Ateş bunlardan sadece birkaçıdır.Kitaptaki iddialar; İslam sonrası gelişen toplum dinamiklerinde Hıristiyanlık ve Yahudilik temel alınarak, bu dinlerin birbirleri arasındaki ihtilaflar-benzerlikleri irdelemeye ve yüzyıllar içerisinde oluşan ve aşılmaz gibi görünen mesafeleri kısaltmak amacıyla teori geliştirmeye yöneliktir.
Kapat