Kültür Edebiyat ve Siyaset Asyalı Ozan Cilt-4

Stok Kodu:
9786052903025
Boyut:
13.5x21
Sayfa Sayısı:
352
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2023
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Kategori:
%25 indirimli
340,00TL
255,00TL
Taksitli fiyat: 12 x 27,12TL
Havale/EFT ile: 249,90TL
Temin süresi 6 gündür.
9786052903025
972593
Kültür Edebiyat ve Siyaset Asyalı Ozan Cilt-4
Kültür Edebiyat ve Siyaset Asyalı Ozan Cilt-4
255.00

Metin Önal Mengüşoğlu, her bir sıfatın başına “Müslüman” ibaresini getirmek koşuluyla bir “düşünür”, bir “yazar”, bir “şair”dir. Bu sıfatların kaleme dökülenlerinin sayısı otuz beş kitabı bulmuştur bu eserden önce. Öyle ki; her biri okuruna yeni ufuklar açacak çapta.  
Mezkûr sıfatlar sadece kalemle ulaşmaz muhatabına; o, çok iyi bir hatiptir aynı zamanda. Bazı münevverlerin kalemi, bazılarınınsa hitabeti ön plana çıkar derler. Elbette her ikisini uhdesinde barındıranlar da vardır. Mengüşoğlu da onlardan biridir. Kendisini defalarca dinlemiş ve bütün eserlerini okumuş biri sıfatıyla diyebilirim ki Mengüşoğlu’nun hatipliği ve yazarlığı atbaşı gider. Birini diğerinin önüne geçirmek asla mümkün değildir. Daha on beş yaşlarında bir lise talebesiyken münazara yarışması ve şiir seslendirmek için sahneye adımını atan üstat, Siirt hariç Türkiye’nin bütün şehirlerinde defalarca konferans vermiş, sempozyum ve panellere konuşmacı olarak katılmıştır; yurt içinde Balıkesir’den Sakarya’ya, Erzurum’a ve daha birçok şehre, yurt dışında Kazakistan’dan Türkmenistan’a, Irak’ta Merbit Şiir Şöleni’ne kadar eline mikrofonu alıp misafirlerin kulağına sesini şiir suretinde duyurmuştur. Pek tabii, başta da söylediğimiz gibi, Müslümanca bir duruşu önceleyerek.
Üstada göre sanat, edebiyat, felsefe, siyaset, iktisat, tarih… kısaca entelektüel kamuda ve hayatta her ne varsa dinî-İslami’dir. Ve yahut bütün bu disiplinlerin bir İslami olanı bir de gayri İslami olanı vardır. Neticede her birine İslam noktainazarından bakılır. Dolayısıyla da “Dini siyasete alet etmek”, “Din başkadır, bilim başka.”, “din dışı şiir” gibi peşin kabuller abestir. Aksine İslam, her bir ferdin, özellikle müminin uyanık kafayla-bilinç düzeyinde gerçekleştirdiği bütün eylemlerinin temel belirleyicisidir.   

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 255,00    255,00   
3 92,89    278,66   
6 49,04    294,24   
9 34,43    309,85   
12 27,12    325,41   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 255,00    255,00   
3 92,89    278,66   
6 49,04    294,24   
9 34,43    309,85   
12 27,12    325,41   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 255,00    255,00   
3 92,89    278,66   
6 49,04    294,24   
9 34,43    309,85   
12 27,12    325,41   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 255,00    255,00   
3 92,89    278,66   
6 49,04    294,24   
9 34,43    309,85   
12 27,12    325,41   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 255,00    255,00   
3 92,89    278,66   
6 49,04    294,24   
9 34,43    309,85   
12 27,12    325,41   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 255,00    255,00   
3 92,89    278,66   
6 49,04    294,24   
9 34,43    309,85   
12 27,12    325,41   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 255,00    255,00   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Metin Önal Mengüşoğlu, her bir sıfatın başına “Müslüman” ibaresini getirmek koşuluyla bir “düşünür”, bir “yazar”, bir “şair”dir. Bu sıfatların kaleme dökülenlerinin sayısı otuz beş kitabı bulmuştur bu eserden önce. Öyle ki; her biri okuruna yeni ufuklar açacak çapta.  
Mezkûr sıfatlar sadece kalemle ulaşmaz muhatabına; o, çok iyi bir hatiptir aynı zamanda. Bazı münevverlerin kalemi, bazılarınınsa hitabeti ön plana çıkar derler. Elbette her ikisini uhdesinde barındıranlar da vardır. Mengüşoğlu da onlardan biridir. Kendisini defalarca dinlemiş ve bütün eserlerini okumuş biri sıfatıyla diyebilirim ki Mengüşoğlu’nun hatipliği ve yazarlığı atbaşı gider. Birini diğerinin önüne geçirmek asla mümkün değildir. Daha on beş yaşlarında bir lise talebesiyken münazara yarışması ve şiir seslendirmek için sahneye adımını atan üstat, Siirt hariç Türkiye’nin bütün şehirlerinde defalarca konferans vermiş, sempozyum ve panellere konuşmacı olarak katılmıştır; yurt içinde Balıkesir’den Sakarya’ya, Erzurum’a ve daha birçok şehre, yurt dışında Kazakistan’dan Türkmenistan’a, Irak’ta Merbit Şiir Şöleni’ne kadar eline mikrofonu alıp misafirlerin kulağına sesini şiir suretinde duyurmuştur. Pek tabii, başta da söylediğimiz gibi, Müslümanca bir duruşu önceleyerek.
Üstada göre sanat, edebiyat, felsefe, siyaset, iktisat, tarih… kısaca entelektüel kamuda ve hayatta her ne varsa dinî-İslami’dir. Ve yahut bütün bu disiplinlerin bir İslami olanı bir de gayri İslami olanı vardır. Neticede her birine İslam noktainazarından bakılır. Dolayısıyla da “Dini siyasete alet etmek”, “Din başkadır, bilim başka.”, “din dışı şiir” gibi peşin kabuller abestir. Aksine İslam, her bir ferdin, özellikle müminin uyanık kafayla-bilinç düzeyinde gerçekleştirdiği bütün eylemlerinin temel belirleyicisidir.   

Kapat