Kültürel Kuram - Kültürün Kültsel Kökenleri

Stok Kodu:
9786258349870
Boyut:
13.5x21
Sayfa Sayısı:
517
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2023
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%20 indirimli
400,00TL
320,00TL
Taksitli fiyat: 12 x 34,03TL
Havale/EFT ile: 313,60TL
Temin süresi 6 gündür.
9786258349870
671093
Kültürel Kuram - Kültürün Kültsel Kökenleri
Kültürel Kuram - Kültürün Kültsel Kökenleri
320.00

Kültür fikrinin tarihi çok yönlüdür ve onun “yüksek” ve “folk”, ya da “kültür” ve “kitle kültürü” farklılaşmasının çeşitli Avrupa toplumlarında tabakalaşma ve egemenlik dokusunun nasıl bir parçası olduğu hakkında bir bölüm içermektedir. Bu makale için önemli olan ikinci bir konu terimin on dokuzuncu asrın sonlarında antropolojideki evrimidir. Antropolojinin entelektüel önderleri, kavramı sadece uyumlu bir değerler ve fikirler dizisi olmaktan daha kapsamlı bir hale getirmişlerdir. Mesela Tylor fikri, “toplumun bir üyesi olarak insan tarafından kazanılan bilgi, inanç, sanat, ahlak, yasa, adet ve diğer tüm yetenek ve alışkanlıkları içeren o karmaşık bütünü” (1) içine alacak şekilde genişletmiştir. Lowie’nin tanımı bunun benzeriydi ve yalnızca “esas olarak biyolojik mirasla elde edilen birçok özellikleri” (1934, 3) hariç tutmuştu. Klasik antropolojik kullanımın bir başka özelliği, kültürün sınıfsal ya da diğer toplumsal bölünme ilkeleri boyunca farklılaşmış görülmemesi eğilimiydi; bu tüm toplumlar için geçerli bir kavramdı. O zamanlar antropoloji basit, farklılaşmamış toplumlar üzerinde yoğunlaştığı için bu formül belki de anlaşılabilir. Oysa bu, o zamanlar Ortodoks dinlerin çöküşünün, göçlerle kültürel karışmanın ve kentleşme ve endüstrileşmeyle ilişkili dâhili sınıfsal bölünmelerin yaşandığı Batı toplumlarının artan farklılaşması ve çeşitlenmesiyle kesinlikle uyumlu değildi.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 320,00    320,00   
3 116,57    349,70   
6 61,54    369,25   
9 43,20    388,83   
12 34,03    408,35   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 320,00    320,00   
3 116,57    349,70   
6 61,54    369,25   
9 43,20    388,83   
12 34,03    408,35   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 320,00    320,00   
3 116,57    349,70   
6 61,54    369,25   
9 43,20    388,83   
12 34,03    408,35   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 320,00    320,00   
3 116,57    349,70   
6 61,54    369,25   
9 43,20    388,83   
12 34,03    408,35   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 320,00    320,00   
3 116,57    349,70   
6 61,54    369,25   
9 43,20    388,83   
12 34,03    408,35   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 320,00    320,00   
3 116,57    349,70   
6 61,54    369,25   
9 43,20    388,83   
12 34,03    408,35   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 320,00    320,00   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Kültür fikrinin tarihi çok yönlüdür ve onun “yüksek” ve “folk”, ya da “kültür” ve “kitle kültürü” farklılaşmasının çeşitli Avrupa toplumlarında tabakalaşma ve egemenlik dokusunun nasıl bir parçası olduğu hakkında bir bölüm içermektedir. Bu makale için önemli olan ikinci bir konu terimin on dokuzuncu asrın sonlarında antropolojideki evrimidir. Antropolojinin entelektüel önderleri, kavramı sadece uyumlu bir değerler ve fikirler dizisi olmaktan daha kapsamlı bir hale getirmişlerdir. Mesela Tylor fikri, “toplumun bir üyesi olarak insan tarafından kazanılan bilgi, inanç, sanat, ahlak, yasa, adet ve diğer tüm yetenek ve alışkanlıkları içeren o karmaşık bütünü” (1) içine alacak şekilde genişletmiştir. Lowie’nin tanımı bunun benzeriydi ve yalnızca “esas olarak biyolojik mirasla elde edilen birçok özellikleri” (1934, 3) hariç tutmuştu. Klasik antropolojik kullanımın bir başka özelliği, kültürün sınıfsal ya da diğer toplumsal bölünme ilkeleri boyunca farklılaşmış görülmemesi eğilimiydi; bu tüm toplumlar için geçerli bir kavramdı. O zamanlar antropoloji basit, farklılaşmamış toplumlar üzerinde yoğunlaştığı için bu formül belki de anlaşılabilir. Oysa bu, o zamanlar Ortodoks dinlerin çöküşünün, göçlerle kültürel karışmanın ve kentleşme ve endüstrileşmeyle ilişkili dâhili sınıfsal bölünmelerin yaşandığı Batı toplumlarının artan farklılaşması ve çeşitlenmesiyle kesinlikle uyumlu değildi.

Kapat