Kuram-Eylem Birliği Olarak Sanat Schelling Felsefesinde Bir Araştırma

Stok Kodu:
9786059241939
Boyut:
13x21
Sayfa Sayısı:
232
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2016-11
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Kategori:
%20 indirimli
140,00TL
112,00TL
Taksitli fiyat: 12 x 11,91TL
Havale/EFT ile: 109,76TL
Temin süresi 6 gündür.
9786059241939
521370
Kuram-Eylem Birliği Olarak Sanat
Kuram-Eylem Birliği Olarak Sanat Schelling Felsefesinde Bir Araştırma
112.00

Bir filozofun felsefesinin bütününü kavramanın doğru yollarından biri, onun varlık görüşünü, varlık karşısındaki genel tutumunu, yani ontolojisini ortaya koymaktır. Varlık kavrayışı, bir felsefe sisteminin üzerinde kurulduğu zeminin ya da sistemin çatısıdır.

“Kuramsal Felsefe” ile “Eylem Felsefesi”nin bireşimi olarak “Sanat Felsefesi”, Schelling felsefesinin tepe noktasını oluşturur. Felsefe ile sanat ilişkisinde, sanatın tıkandığı yerde felsefe yol açıcı bir işlev görür ve sadece felsefe, yaratma bakımından kurumuş sanatın ilk kaynaklarını yeniden düşünceye açabilir.

Prof. Dr. Ömer Naci Soykan'ın, Schelling'in “varlık ve sanat görüşü” üzerine yaptığı bu çalışma, Türkçede Schelling üzerine yapılmış nadir bir çalışma olma niteliğini halen koruyor.

“Sanatın son amacı mutlak güzelliğe varmaktır. Mutlak güzellik de mutlak varlıkla bir ve aynıdır. Mutlak varlık kendisinde üç ide'yi -hakikat, iyilik, güzellik- nasıl bir bütün olarak bulundurursa, mutlak güzellik de bir görünüş olarak sanat eserinde bu üçlü birliği temsil eder. Ancak sanattaki mutlak güzelliği görmek, yani sanatı bilmek için filozof olmak gerekir; o, ne sıradan bir göz için ne de sanatçının kendisi için bilinecek olandır.”

Prof. Dr. Ömer Naci Soykan

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 112,00    112,00   
3 40,80    122,39   
6 21,54    129,24   
9 15,12    136,09   
12 11,91    142,92   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 112,00    112,00   
3 40,80    122,39   
6 21,54    129,24   
9 15,12    136,09   
12 11,91    142,92   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 112,00    112,00   
3 40,80    122,39   
6 21,54    129,24   
9 15,12    136,09   
12 11,91    142,92   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 112,00    112,00   
3 40,80    122,39   
6 21,54    129,24   
9 15,12    136,09   
12 11,91    142,92   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 112,00    112,00   
3 40,80    122,39   
6 21,54    129,24   
9 15,12    136,09   
12 11,91    142,92   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 112,00    112,00   
3 40,80    122,39   
6 21,54    129,24   
9 15,12    136,09   
12 11,91    142,92   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 112,00    112,00   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Bir filozofun felsefesinin bütününü kavramanın doğru yollarından biri, onun varlık görüşünü, varlık karşısındaki genel tutumunu, yani ontolojisini ortaya koymaktır. Varlık kavrayışı, bir felsefe sisteminin üzerinde kurulduğu zeminin ya da sistemin çatısıdır.

“Kuramsal Felsefe” ile “Eylem Felsefesi”nin bireşimi olarak “Sanat Felsefesi”, Schelling felsefesinin tepe noktasını oluşturur. Felsefe ile sanat ilişkisinde, sanatın tıkandığı yerde felsefe yol açıcı bir işlev görür ve sadece felsefe, yaratma bakımından kurumuş sanatın ilk kaynaklarını yeniden düşünceye açabilir.

Prof. Dr. Ömer Naci Soykan'ın, Schelling'in “varlık ve sanat görüşü” üzerine yaptığı bu çalışma, Türkçede Schelling üzerine yapılmış nadir bir çalışma olma niteliğini halen koruyor.

“Sanatın son amacı mutlak güzelliğe varmaktır. Mutlak güzellik de mutlak varlıkla bir ve aynıdır. Mutlak varlık kendisinde üç ide'yi -hakikat, iyilik, güzellik- nasıl bir bütün olarak bulundurursa, mutlak güzellik de bir görünüş olarak sanat eserinde bu üçlü birliği temsil eder. Ancak sanattaki mutlak güzelliği görmek, yani sanatı bilmek için filozof olmak gerekir; o, ne sıradan bir göz için ne de sanatçının kendisi için bilinecek olandır.”

Prof. Dr. Ömer Naci Soykan

Kapat