Çalışmada, Kur’an’ın açık beyanlarından hareketle ve fakat teolojik çerçeveden farklı bir bakış açısıyla sistematik çerçevede soyut bir derleme tercih edilmiştir. Bu yöntem bilinçli bir tercihin sonucudur. İslami terminolojide, Kur’an’ın müteşabih ayetleri başta olmak üzere tefsir edilmesinin zorunluluğu ve bunu yaparken de yakın uzak diğer ilmi sahalara da vakıf olanlarca bunun yapılması gerekliliği bazı ayetler referans gösterilerek sunulmaktadır. Örneğin; “İşte biz, insanlara bu misalleri anlatıyoruz ama bunların hikmetini gerçek bilgi sahibi olanlardan başkası kavrayamamaktadır,” ayeti ile yahut “O, sana Kitabı indirendir. Onun bazı ayetleri muhkemdir, onlar kitabın anasıdır. Diğerleri de müteşabihdir. Kalplerinde bir eğrilik olanlar, fitne çıkarmak ve onun olmadık yorumlarını yapmak için müteşabih ayetlerinin ardına düşerler. Oysa onun gerçek manasını ancak Allah bilir. İlimde derinleşmiş olanlar, “Ona inandık, hepsi Rabbimiz katındandır” derler. (Bunu) ancak akıl sahipleri düşünüp anlar.” ayeti ile ilimde derinleşmiş olanlar ifadesine atıf yaparak her bir hükmün hem kendi bağlamı içerisinde hem de diğer (nüzul sebebi, diğer ayetlerle ilişkisi, gramer olarak atıfta bulunduğu düşünülen diğer konular vb gibi) bağlantılarla birlikte bir bütün olarak değerlendirilip yorumlanmasını göstermek mümkündür.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 104,30 | 104,30 |
3 | 37,99 | 113,98 |
6 | 20,06 | 120,35 |
9 | 14,08 | 126,73 |
12 | 11,09 | 133,10 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 104,30 | 104,30 |
3 | 37,99 | 113,98 |
6 | 20,06 | 120,35 |
9 | 14,08 | 126,73 |
12 | 11,09 | 133,10 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 104,30 | 104,30 |
3 | 37,99 | 113,98 |
6 | 20,06 | 120,35 |
9 | 14,08 | 126,73 |
12 | 11,09 | 133,10 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 104,30 | 104,30 |
3 | 37,99 | 113,98 |
6 | 20,06 | 120,35 |
9 | 14,08 | 126,73 |
12 | 11,09 | 133,10 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 104,30 | 104,30 |
3 | 37,99 | 113,98 |
6 | 20,06 | 120,35 |
9 | 14,08 | 126,73 |
12 | 11,09 | 133,10 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 104,30 | 104,30 |
3 | 37,99 | 113,98 |
6 | 20,06 | 120,35 |
9 | 14,08 | 126,73 |
12 | 11,09 | 133,10 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 104,30 | 104,30 |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |
12 | - | - |
Çalışmada, Kur’an’ın açık beyanlarından hareketle ve fakat teolojik çerçeveden farklı bir bakış açısıyla sistematik çerçevede soyut bir derleme tercih edilmiştir. Bu yöntem bilinçli bir tercihin sonucudur. İslami terminolojide, Kur’an’ın müteşabih ayetleri başta olmak üzere tefsir edilmesinin zorunluluğu ve bunu yaparken de yakın uzak diğer ilmi sahalara da vakıf olanlarca bunun yapılması gerekliliği bazı ayetler referans gösterilerek sunulmaktadır. Örneğin; “İşte biz, insanlara bu misalleri anlatıyoruz ama bunların hikmetini gerçek bilgi sahibi olanlardan başkası kavrayamamaktadır,” ayeti ile yahut “O, sana Kitabı indirendir. Onun bazı ayetleri muhkemdir, onlar kitabın anasıdır. Diğerleri de müteşabihdir. Kalplerinde bir eğrilik olanlar, fitne çıkarmak ve onun olmadık yorumlarını yapmak için müteşabih ayetlerinin ardına düşerler. Oysa onun gerçek manasını ancak Allah bilir. İlimde derinleşmiş olanlar, “Ona inandık, hepsi Rabbimiz katındandır” derler. (Bunu) ancak akıl sahipleri düşünüp anlar.” ayeti ile ilimde derinleşmiş olanlar ifadesine atıf yaparak her bir hükmün hem kendi bağlamı içerisinde hem de diğer (nüzul sebebi, diğer ayetlerle ilişkisi, gramer olarak atıfta bulunduğu düşünülen diğer konular vb gibi) bağlantılarla birlikte bir bütün olarak değerlendirilip yorumlanmasını göstermek mümkündür.