Kur'an'ın Gramer Yapısına Oryantalist Yaklaşımlar Kur'an'da Arap Grameriyle Bağdaşmadığı İddia Edilen Hususlar Hakkında Bir Araştırma

Stok Kodu:
9786257046077
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
135
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2020-04
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%30 indirimli
106,00TL
74,20TL
Taksitli fiyat: 12 x 7,89TL
Havale/EFT ile: 72,72TL
Temin süresi 6 gündür.
9786257046077
425017
Kur'an'ın Gramer Yapısına Oryantalist Yaklaşımlar
Kur'an'ın Gramer Yapısına Oryantalist Yaklaşımlar Kur'an'da Arap Grameriyle Bağdaşmadığı İddia Edilen Hususlar Hakkında Bir Araştırma
74.20

Hiç şüphesiz Kur'an-ı Kerim, ilahî bir mucize olduğu kadar aynı zamanda edebî bir mucizedir. Kur'an, fesâhat ve belâğat tarihinde eşi görülmemiş bir mükemmeliyette olup klasik literatürün sahip olmadığı birçok inceliği ve güzelliği içeriyor.

Bu çalışmamızla Kur'an-ı Kerim'in, nahiv alimleri ve diğer filologların temel çalışmalarına binaen eleştiriye tabi tutulamayacağını açıkça ortaya koyduk. Tam aksine, Kur'an-ı Kerim, linguistlerin yaptıkları dilsel çalışmalara temel teşkil etmiştir. Ayrıca bu gerçek bütün Arap dili otoriteleri tarafından onaylanmıştır.

İslam fetihlerinin genişlemesi ve Arap olmayan başka toplulukların İslam'a girmeleri, Arapça gramerin derlenmesi ihtiyacını doğurdu. Bu durum Kur'an-ı Kerim ve hadisleri anlamaya yönelik Arap dilini öğrenme eğilimini arttırmıştır.

Nahiv alimleri ve diğer linguistik ekoller, Arap dili kaidelerini derleme sürecinde Araplar tarafından kabul edilmiş toplu ve dağınık halde bulunan diğer bütün edebî literatürü kullanmışlardır. Tabii ki bu malzemenin sâfiyetini bozmamış ve bu işi en iyi şekilde temsil eden kimselerin ağzından çıkmış olması gerekiyordu. İlk başlarda bütün bu çalışmaların iki kaynağı mevcuttu. Bunlar da Kur'an-ı Kerim ve şiirdir.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 74,20    74,20   
3 27,03    81,09   
6 14,27    85,62   
9 10,02    90,16   
12 7,89    94,69   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 74,20    74,20   
3 27,03    81,09   
6 14,27    85,62   
9 10,02    90,16   
12 7,89    94,69   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 74,20    74,20   
3 27,03    81,09   
6 14,27    85,62   
9 10,02    90,16   
12 7,89    94,69   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 74,20    74,20   
3 27,03    81,09   
6 14,27    85,62   
9 10,02    90,16   
12 7,89    94,69   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 74,20    74,20   
3 27,03    81,09   
6 14,27    85,62   
9 10,02    90,16   
12 7,89    94,69   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 74,20    74,20   
3 27,03    81,09   
6 14,27    85,62   
9 10,02    90,16   
12 7,89    94,69   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 74,20    74,20   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Hiç şüphesiz Kur'an-ı Kerim, ilahî bir mucize olduğu kadar aynı zamanda edebî bir mucizedir. Kur'an, fesâhat ve belâğat tarihinde eşi görülmemiş bir mükemmeliyette olup klasik literatürün sahip olmadığı birçok inceliği ve güzelliği içeriyor.

Bu çalışmamızla Kur'an-ı Kerim'in, nahiv alimleri ve diğer filologların temel çalışmalarına binaen eleştiriye tabi tutulamayacağını açıkça ortaya koyduk. Tam aksine, Kur'an-ı Kerim, linguistlerin yaptıkları dilsel çalışmalara temel teşkil etmiştir. Ayrıca bu gerçek bütün Arap dili otoriteleri tarafından onaylanmıştır.

İslam fetihlerinin genişlemesi ve Arap olmayan başka toplulukların İslam'a girmeleri, Arapça gramerin derlenmesi ihtiyacını doğurdu. Bu durum Kur'an-ı Kerim ve hadisleri anlamaya yönelik Arap dilini öğrenme eğilimini arttırmıştır.

Nahiv alimleri ve diğer linguistik ekoller, Arap dili kaidelerini derleme sürecinde Araplar tarafından kabul edilmiş toplu ve dağınık halde bulunan diğer bütün edebî literatürü kullanmışlardır. Tabii ki bu malzemenin sâfiyetini bozmamış ve bu işi en iyi şekilde temsil eden kimselerin ağzından çıkmış olması gerekiyordu. İlk başlarda bütün bu çalışmaların iki kaynağı mevcuttu. Bunlar da Kur'an-ı Kerim ve şiirdir.

Kapat