Diyebilirim ki bilinç, tam olarak ifade etmeye çalıştığı daha‘belirsiz' bir alanda, kelimelerden söze geçiyor ve Kemal Güler'inşiirlerinin çoğu, benim dilde sahihliğe kavuşturulmuş bir içdevlet olarak adlandırdığım şeyi yapmak istiyor.
‘Sahihlik'bu dizelerde ‘belirsiz' bir kelimedir ve şiirin sayfa üzerinde‘net' olma etkisini sağlama çabasıdır. Kemal'in durumundaise, ‘sahihlik', denemek için göründüğü kadar, sıradan birşey yapmadan, bir anlam ifade eden, sürekli bir inceliklekarşılaşmaktır. ve şiirsel sözdizimi, belirli bir yoğunlukta, anlamifade etmeyen anlamlılık kavramını ifade etmek için yapılmıştır,çünkü normal dilsel yoldan bunu gerçekleştiremez şair. Çünkü,öyküleri oluşturan yaratıcı şiir, dilin öyküleri somutlaştırmayayönelik olağan yeteneğini vurgulayarak, bu yeteneği olumlu birgüç haline getirmek yoluyla gerçekleştirilir. Şairin kendisininçağrışım ürettiği yüklü şiir dili özellikle de romantizmin şiiriolarak iki çeşit ‘bilinç' gösterir: Kendisiyle ilgili öyküler anlatmakiçin kelimeleri ‘tanıyan' ve kelimeleri ‘kullanan' tür. Bu nedenle,Kemal; sezgisel varlığını ifade etse bile, ancak onu kullanarak,kendisinin farkında olabilir.
Koray Feyiz
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 70,00 | 70,00 |
3 | 25,50 | 76,50 |
6 | 13,46 | 80,77 |
9 | 9,45 | 85,06 |
12 | 7,44 | 89,33 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 70,00 | 70,00 |
3 | 25,50 | 76,50 |
6 | 13,46 | 80,77 |
9 | 9,45 | 85,06 |
12 | 7,44 | 89,33 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 70,00 | 70,00 |
3 | 25,50 | 76,50 |
6 | 13,46 | 80,77 |
9 | 9,45 | 85,06 |
12 | 7,44 | 89,33 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 70,00 | 70,00 |
3 | 25,50 | 76,50 |
6 | 13,46 | 80,77 |
9 | 9,45 | 85,06 |
12 | 7,44 | 89,33 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 70,00 | 70,00 |
3 | 25,50 | 76,50 |
6 | 13,46 | 80,77 |
9 | 9,45 | 85,06 |
12 | 7,44 | 89,33 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 70,00 | 70,00 |
3 | 25,50 | 76,50 |
6 | 13,46 | 80,77 |
9 | 9,45 | 85,06 |
12 | 7,44 | 89,33 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 70,00 | 70,00 |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |
12 | - | - |
Diyebilirim ki bilinç, tam olarak ifade etmeye çalıştığı daha‘belirsiz' bir alanda, kelimelerden söze geçiyor ve Kemal Güler'inşiirlerinin çoğu, benim dilde sahihliğe kavuşturulmuş bir içdevlet olarak adlandırdığım şeyi yapmak istiyor.
‘Sahihlik'bu dizelerde ‘belirsiz' bir kelimedir ve şiirin sayfa üzerinde‘net' olma etkisini sağlama çabasıdır. Kemal'in durumundaise, ‘sahihlik', denemek için göründüğü kadar, sıradan birşey yapmadan, bir anlam ifade eden, sürekli bir inceliklekarşılaşmaktır. ve şiirsel sözdizimi, belirli bir yoğunlukta, anlamifade etmeyen anlamlılık kavramını ifade etmek için yapılmıştır,çünkü normal dilsel yoldan bunu gerçekleştiremez şair. Çünkü,öyküleri oluşturan yaratıcı şiir, dilin öyküleri somutlaştırmayayönelik olağan yeteneğini vurgulayarak, bu yeteneği olumlu birgüç haline getirmek yoluyla gerçekleştirilir. Şairin kendisininçağrışım ürettiği yüklü şiir dili özellikle de romantizmin şiiriolarak iki çeşit ‘bilinç' gösterir: Kendisiyle ilgili öyküler anlatmakiçin kelimeleri ‘tanıyan' ve kelimeleri ‘kullanan' tür. Bu nedenle,Kemal; sezgisel varlığını ifade etse bile, ancak onu kullanarak,kendisinin farkında olabilir.
Koray Feyiz