Lübnanlı Corci Şahin Atıyye ve Şiirleri

Stok Kodu:
9786257305662
Boyut:
13.5x21
Sayfa Sayısı:
300
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2022-03
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Kategori:
%20 indirimli
75,00TL
60,00TL
Taksitli fiyat: 12 x 6,38TL
Havale/EFT ile: 58,80TL
Temin süresi 6 gündür.
9786257305662
615677
Lübnanlı Corci Şahin
Lübnanlı Corci Şahin Atıyye ve Şiirleri
60.00

Sultan II. Abdülhamid dönemi Osmanlı ülkesinde yetişmiş birçok edip ve dilciden birisi de Lübnanlı Corcî Şâhîn ‘Atıyye’dir. Erken yaşlarda dil ve edebiyata ilgi duyan Corcî, genç yaşında nazmettiği şiirlerini içeren divanıyla araştırılmaya değer bir şahsiyet olarak ön plana çıkmıştır. Rum Ortodoks kilisesi müntesibi olan Lübnanlı şair, hayatı boyunca eğitim faaliyetlerinin bir parçası olmuş ve çeşitli kurumlarda Arap Dili dersleri vermiştir. Corcî ayrıca dönemin önde gelen ilmi ve edebi mecmualarında çok sayıda makale yayınlamış ve bir dönem sahibi olduğu haftalık siyasi-edebi gazete olan el-Murâkıb’ı yöneterek basın dünyasında yer almıştır. Dönemin popüler yabancı dillerine hakimiyeti, uzmanlık alanına dair eserleri ve eğitim faaliyetlerine aktif katılımı, ilme ve edebiyata ilgili bir çevreye sahip olması onun kültür seviyesini ortaya koyan önemli ip uçlarıdır. Corcî’nin şiire olan ilgisi ise ayrı bir değerlendirme konusudur. Genç yaşta nazmettiği şiirlerinden oluşturduğu divanında şair içerik bakımından klasik şiir temalarından birçoğuna dair örnekler sunmuştur. Şiirlerinde kullandığı ifadelerden toplumsal ve küresel olay ve durumlara karşı duyarlılık seviyesi yüksek olduğu anlaşılan Corcî’nin şiirlerindeki muhteva ve üslup incelendiğinde onun Neoklasik Ekole mensup bir şair olduğu görülmektedir.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 60,00    60,00   
3 21,86    65,57   
6 11,54    69,23   
9 8,10    72,91   
12 6,38    76,57   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 60,00    60,00   
3 21,86    65,57   
6 11,54    69,23   
9 8,10    72,91   
12 6,38    76,57   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 60,00    60,00   
3 21,86    65,57   
6 11,54    69,23   
9 8,10    72,91   
12 6,38    76,57   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 60,00    60,00   
3 21,86    65,57   
6 11,54    69,23   
9 8,10    72,91   
12 6,38    76,57   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 60,00    60,00   
3 21,86    65,57   
6 11,54    69,23   
9 8,10    72,91   
12 6,38    76,57   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 60,00    60,00   
3 21,86    65,57   
6 11,54    69,23   
9 8,10    72,91   
12 6,38    76,57   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 60,00    60,00   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Sultan II. Abdülhamid dönemi Osmanlı ülkesinde yetişmiş birçok edip ve dilciden birisi de Lübnanlı Corcî Şâhîn ‘Atıyye’dir. Erken yaşlarda dil ve edebiyata ilgi duyan Corcî, genç yaşında nazmettiği şiirlerini içeren divanıyla araştırılmaya değer bir şahsiyet olarak ön plana çıkmıştır. Rum Ortodoks kilisesi müntesibi olan Lübnanlı şair, hayatı boyunca eğitim faaliyetlerinin bir parçası olmuş ve çeşitli kurumlarda Arap Dili dersleri vermiştir. Corcî ayrıca dönemin önde gelen ilmi ve edebi mecmualarında çok sayıda makale yayınlamış ve bir dönem sahibi olduğu haftalık siyasi-edebi gazete olan el-Murâkıb’ı yöneterek basın dünyasında yer almıştır. Dönemin popüler yabancı dillerine hakimiyeti, uzmanlık alanına dair eserleri ve eğitim faaliyetlerine aktif katılımı, ilme ve edebiyata ilgili bir çevreye sahip olması onun kültür seviyesini ortaya koyan önemli ip uçlarıdır. Corcî’nin şiire olan ilgisi ise ayrı bir değerlendirme konusudur. Genç yaşta nazmettiği şiirlerinden oluşturduğu divanında şair içerik bakımından klasik şiir temalarından birçoğuna dair örnekler sunmuştur. Şiirlerinde kullandığı ifadelerden toplumsal ve küresel olay ve durumlara karşı duyarlılık seviyesi yüksek olduğu anlaşılan Corcî’nin şiirlerindeki muhteva ve üslup incelendiğinde onun Neoklasik Ekole mensup bir şair olduğu görülmektedir.

Kapat