Masalsı Dönüşümler

Stok Kodu:
9786256822924
Boyut:
13.5x21
Sayfa Sayısı:
192
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2023
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%15 indirimli
140,00TL
119,00TL
Taksitli fiyat: 12 x 12,65TL
Havale/EFT ile: 116,62TL
Temin süresi 6 gündür.
9786256822924
885558
Masalsı Dönüşümler
Masalsı Dönüşümler
119.00

Tek tip kimliklerin yaratılması ve sürdürülmesinde aracılık görevi üstlenen klasik masal türünün tartışmaya açılması, öncül metinler ile yeniden yazımların posfeminist kuram ekseninde karşılaştırılması bu çalışmanın konusunu oluşturmaktadır. Çalışmada, incelenen masallar aracılığıyla toplumsal cinsiyet, çevresel adalet ve çocuk edebiyatı kurgusunda çalışan mekanizmalar ile bu mekanizmaların yapıbozuma tabi tutulması, dönüştürülmesi veya aynı yapının farklı versiyonlarının üretilmesi derinlemesine sorgulanmaktadır; çünkü ataerkil hegemonya tarafından inşa edilen yapının nasıl sekteye uğratıldığı veya uğratılamadığı çalışmanın temas ettiği temel noktadır. Klasik masal kurgusunu yapıbozumla altüst eden yeniden yazımların postfeminist bakış açısıyla incelenmesi, türün ataerkil sistemde kadına yakıştırılan “kaosla” özdeşleşerek dişil hale getirildiğini göstermek için tercih edilmektedir. Yazarların hem kadın hem de erkek olması; cinsiyetçi kurgunun sınırlarının yalnızca kadınlar tarafından ihlal edildiği, incelenen metinlerin erkek yazınına karşı konumlandırıldığı ya da erkek yazarların dişil dille yazmadığı/yazamayacağı anlamlarını çürütmektedir. Zira “kadın olarak konuşmak/yazmak” ile “kadın gibi konuşmak/yazmak” arasındaki fark, dişil dili bütün bireyler için mümkün kılmakta ve çalışmanın iddiasını güçlendirmek adına, kadın-erkek şeklinde cinsiyet temelinde bir ayrıştırmaya sebep olacak durumlardan özellikle kaçınılmaktadır.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 119,00    119,00   
3 43,35    130,04   
6 22,89    137,31   
9 16,07    144,60   
12 12,65    151,86   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 119,00    119,00   
3 43,35    130,04   
6 22,89    137,31   
9 16,07    144,60   
12 12,65    151,86   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 119,00    119,00   
3 43,35    130,04   
6 22,89    137,31   
9 16,07    144,60   
12 12,65    151,86   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 119,00    119,00   
3 43,35    130,04   
6 22,89    137,31   
9 16,07    144,60   
12 12,65    151,86   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 119,00    119,00   
3 43,35    130,04   
6 22,89    137,31   
9 16,07    144,60   
12 12,65    151,86   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 119,00    119,00   
3 43,35    130,04   
6 22,89    137,31   
9 16,07    144,60   
12 12,65    151,86   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 119,00    119,00   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Tek tip kimliklerin yaratılması ve sürdürülmesinde aracılık görevi üstlenen klasik masal türünün tartışmaya açılması, öncül metinler ile yeniden yazımların posfeminist kuram ekseninde karşılaştırılması bu çalışmanın konusunu oluşturmaktadır. Çalışmada, incelenen masallar aracılığıyla toplumsal cinsiyet, çevresel adalet ve çocuk edebiyatı kurgusunda çalışan mekanizmalar ile bu mekanizmaların yapıbozuma tabi tutulması, dönüştürülmesi veya aynı yapının farklı versiyonlarının üretilmesi derinlemesine sorgulanmaktadır; çünkü ataerkil hegemonya tarafından inşa edilen yapının nasıl sekteye uğratıldığı veya uğratılamadığı çalışmanın temas ettiği temel noktadır. Klasik masal kurgusunu yapıbozumla altüst eden yeniden yazımların postfeminist bakış açısıyla incelenmesi, türün ataerkil sistemde kadına yakıştırılan “kaosla” özdeşleşerek dişil hale getirildiğini göstermek için tercih edilmektedir. Yazarların hem kadın hem de erkek olması; cinsiyetçi kurgunun sınırlarının yalnızca kadınlar tarafından ihlal edildiği, incelenen metinlerin erkek yazınına karşı konumlandırıldığı ya da erkek yazarların dişil dille yazmadığı/yazamayacağı anlamlarını çürütmektedir. Zira “kadın olarak konuşmak/yazmak” ile “kadın gibi konuşmak/yazmak” arasındaki fark, dişil dili bütün bireyler için mümkün kılmakta ve çalışmanın iddiasını güçlendirmek adına, kadın-erkek şeklinde cinsiyet temelinde bir ayrıştırmaya sebep olacak durumlardan özellikle kaçınılmaktadır.

Kapat