Mehmet Şerafettin Yaltkaya - Osmanlıdan Cumhuriyet'e Etnosentrik Bir Din Adamı Cumhuriyet Tarihi Araştırmaları 1

Stok Kodu:
9786051964713
Boyut:
14x22
Sayfa Sayısı:
384
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2020-08
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%15 indirimli
320,00TL
272,00TL
Taksitli fiyat: 12 x 28,92TL
Temin süresi 6 gündür.
9786051964713
947803
Mehmet Şerafettin Yaltkaya - Osmanlıdan Cumhuriyet'e Etnosentrik Bir Din Adamı
Mehmet Şerafettin Yaltkaya - Osmanlıdan Cumhuriyet'e Etnosentrik Bir Din Adamı Cumhuriyet Tarihi Araştırmaları 1
272.00

"M. Şerafeddin'in Türk tefekkür âlemindeki değerini Türkiye sınırları haricine çıkaran hadise, meşhur Türk âlimi Katib Çelebi'nin Bibliyografyası'nın yeni tab'ı izhar hususunda sarf ettiği himmet ve faaliyette görülüyor. Esere üstadın yazdığı Arapça mukaddime, an'anesizleştiği ve körleştiği iddia edilen kültür kudretimizin icabında göstereceği yaratıcılık için bir nümune sayılabilir".

A. Cüneyd Köksal, M. Âsım Köksal-Hayatı, Çağlayan Matbaası, İzmir 2007, s. 27.

"Mevcut imam ve hatipler ise her gün azalmakta ve yerleri her zaman boşalmaktadır. İmam hatip yokluğundandaha büyük cihet de bugün müftü vaiz gibi dini âlim ve mürşitlerin bulunması güçlüktür. İlmi ihtisasa bağlı olan bu meselede bütün bütün adam yokluğu ile karşılaşılmaktadır".

BCA, 14 Nisan 1942, 30.10. 00. 26. 151. 16. Diyanet İşleri Başkanı - M. Şerafettin Yaltkaya.

"Menkübers bin yalın kılınç (kısa adıyla Bekbers) usul ve fıkıha vakıf eyi bir fakih olmakla beraber başına sarık sarmaz idi. Sırtına asker elbisesi giyer ve başına askere mahsus olan serpuşu koyar idi. Bağdat Halifesi başına sarık sarmak şartıyla kendisine Bağdat kadıyulkuzatlığı (baş kadılık) teklif etmiş ise de giymekte olduğu asker elbisesini sırtından çıkarmamak ve başına sarık sarmamak için bu yüksek rütbeyi kabul etmemiş idi. Menkübers vefatından sonra da Ebu Hanife'nin yanına defnolunmuştur".

M. Şerafettin Yaltkaya, Türk Kelamcıları Osmanlılardan Evvel-1,

Darü'l fünun İlahiyat Fakültesi Mecmuası, 1932, S. 23, s. 6.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 272,00    272,00   
3 99,08    297,24   
6 52,31    313,86   
9 36,72    330,51   
12 28,92    347,10   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 272,00    272,00   
3 99,08    297,24   
6 52,31    313,86   
9 36,72    330,51   
12 28,92    347,10   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 272,00    272,00   
3 99,08    297,24   
6 52,31    313,86   
9 36,72    330,51   
12 28,92    347,10   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 272,00    272,00   
3 99,08    297,24   
6 52,31    313,86   
9 36,72    330,51   
12 28,92    347,10   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 272,00    272,00   
3 99,08    297,24   
6 52,31    313,86   
9 36,72    330,51   
12 28,92    347,10   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 272,00    272,00   
3 99,08    297,24   
6 52,31    313,86   
9 36,72    330,51   
12 28,92    347,10   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 272,00    272,00   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

"M. Şerafeddin'in Türk tefekkür âlemindeki değerini Türkiye sınırları haricine çıkaran hadise, meşhur Türk âlimi Katib Çelebi'nin Bibliyografyası'nın yeni tab'ı izhar hususunda sarf ettiği himmet ve faaliyette görülüyor. Esere üstadın yazdığı Arapça mukaddime, an'anesizleştiği ve körleştiği iddia edilen kültür kudretimizin icabında göstereceği yaratıcılık için bir nümune sayılabilir".

A. Cüneyd Köksal, M. Âsım Köksal-Hayatı, Çağlayan Matbaası, İzmir 2007, s. 27.

"Mevcut imam ve hatipler ise her gün azalmakta ve yerleri her zaman boşalmaktadır. İmam hatip yokluğundandaha büyük cihet de bugün müftü vaiz gibi dini âlim ve mürşitlerin bulunması güçlüktür. İlmi ihtisasa bağlı olan bu meselede bütün bütün adam yokluğu ile karşılaşılmaktadır".

BCA, 14 Nisan 1942, 30.10. 00. 26. 151. 16. Diyanet İşleri Başkanı - M. Şerafettin Yaltkaya.

"Menkübers bin yalın kılınç (kısa adıyla Bekbers) usul ve fıkıha vakıf eyi bir fakih olmakla beraber başına sarık sarmaz idi. Sırtına asker elbisesi giyer ve başına askere mahsus olan serpuşu koyar idi. Bağdat Halifesi başına sarık sarmak şartıyla kendisine Bağdat kadıyulkuzatlığı (baş kadılık) teklif etmiş ise de giymekte olduğu asker elbisesini sırtından çıkarmamak ve başına sarık sarmamak için bu yüksek rütbeyi kabul etmemiş idi. Menkübers vefatından sonra da Ebu Hanife'nin yanına defnolunmuştur".

M. Şerafettin Yaltkaya, Türk Kelamcıları Osmanlılardan Evvel-1,

Darü'l fünun İlahiyat Fakültesi Mecmuası, 1932, S. 23, s. 6.

Kapat