Metafiziğin Mantıksal Kökenleri: Nasîrüddîn-i Tûsî’nin Nefsü’l-Emr Anlayışına Giriş

Stok Kodu:
9786256055179
Boyut:
16x24
Sayfa Sayısı:
384
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2024-09
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%20 indirimli
379,00TL
303,20TL
Taksitli fiyat: 12 x 32,24TL
Havale/EFT ile: 297,14TL
Temin süresi 6 gündür.
9786256055179
960726
Metafiziğin Mantıksal Kökenleri: Nasîrüddîn-i Tûsî’nin Nefsü’l-Emr Anlayışına Giriş
Metafiziğin Mantıksal Kökenleri: Nasîrüddîn-i Tûsî’nin Nefsü’l-Emr Anlayışına Giriş
303.20

Bu kitapta, nefsü’l-emr konusunun önemi ile nefsü’l-emr konusunun düşünce tarihinde Tûsî’ye değin tarihçesi ele alınmıştır. Yüklemli önermelerin kurulumu tartışmaları Tûsî merkezli incelenmiş ve mahsûra önermelerdeki zât-ünvân-vasıf ayrımının gerekçeleri ve bunun önermenin kurulumuna olan etkisine değinilmiştir. Yüklemli önermeleri hâriciye yargılarla sınırlayan antik dönem mantıkçıların kim olduğu ve Tûsî’nin onlara yönelttiği eleştiriler tahlil edilmiştir. Bununla birlikte, Ebherî’nin yüklemli önermelere dair teklif ettiği hakîkiye önerme anlayışına Tûsî’nin yönelttiği eleştiriler ve bunun neticesinde Tûsî’nin ortaya koyduğu hakîkiye önerme yorumu karşılaştırmalı olarak ele alınmıştır.
Bununla birlikte, yüklemli önermelerdeki zât-ünvân-vasıf ayrımının varlık-mâhiyet tartışmalarına yansımalarına değinilmiştir. Hakîkiye önermelerden hareketle varlığın farklı kısımları olduğuna dair ispatın Tûsî tarafından nasıl ele alındığı incelenmiştir.
Tûsî’yi “Doğruluk nedir?” sorusunu cevaplamaya iten problemlerin neler olduğu, bu soruların mantıksal ve epistemik değeri incelenmiş, ardından müteahhir dönem âlimlerin nefsü’l-emr anlayışına işaret edilerek Tûsî’nin bu konuda diğer düşünürlerden farklı bir anlayışa sahip olduğu ortaya konulmuştur.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 303,20    303,20   
3 110,45    331,34   
6 58,31    349,86   
9 40,94    368,42   
12 32,24    386,91   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 303,20    303,20   
3 110,45    331,34   
6 58,31    349,86   
9 40,94    368,42   
12 32,24    386,91   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 303,20    303,20   
3 110,45    331,34   
6 58,31    349,86   
9 40,94    368,42   
12 32,24    386,91   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 303,20    303,20   
3 110,45    331,34   
6 58,31    349,86   
9 40,94    368,42   
12 32,24    386,91   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 303,20    303,20   
3 110,45    331,34   
6 58,31    349,86   
9 40,94    368,42   
12 32,24    386,91   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 303,20    303,20   
3 110,45    331,34   
6 58,31    349,86   
9 40,94    368,42   
12 32,24    386,91   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 303,20    303,20   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Bu kitapta, nefsü’l-emr konusunun önemi ile nefsü’l-emr konusunun düşünce tarihinde Tûsî’ye değin tarihçesi ele alınmıştır. Yüklemli önermelerin kurulumu tartışmaları Tûsî merkezli incelenmiş ve mahsûra önermelerdeki zât-ünvân-vasıf ayrımının gerekçeleri ve bunun önermenin kurulumuna olan etkisine değinilmiştir. Yüklemli önermeleri hâriciye yargılarla sınırlayan antik dönem mantıkçıların kim olduğu ve Tûsî’nin onlara yönelttiği eleştiriler tahlil edilmiştir. Bununla birlikte, Ebherî’nin yüklemli önermelere dair teklif ettiği hakîkiye önerme anlayışına Tûsî’nin yönelttiği eleştiriler ve bunun neticesinde Tûsî’nin ortaya koyduğu hakîkiye önerme yorumu karşılaştırmalı olarak ele alınmıştır.
Bununla birlikte, yüklemli önermelerdeki zât-ünvân-vasıf ayrımının varlık-mâhiyet tartışmalarına yansımalarına değinilmiştir. Hakîkiye önermelerden hareketle varlığın farklı kısımları olduğuna dair ispatın Tûsî tarafından nasıl ele alındığı incelenmiştir.
Tûsî’yi “Doğruluk nedir?” sorusunu cevaplamaya iten problemlerin neler olduğu, bu soruların mantıksal ve epistemik değeri incelenmiş, ardından müteahhir dönem âlimlerin nefsü’l-emr anlayışına işaret edilerek Tûsî’nin bu konuda diğer düşünürlerden farklı bir anlayışa sahip olduğu ortaya konulmuştur.

Kapat