Mevlana ve Yunus'ta Aşk

Stok Kodu:
9786052019610
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
216
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2019-05
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%20 indirimli
120,00TL
96,00TL
Taksitli fiyat: 12 x 10,21TL
Temin süresi 6 gündür.
9786052019610
910702
Mevlana ve Yunus'ta Aşk
Mevlana ve Yunus'ta Aşk
96.00

Yunus Emre, dinî-tasavvufî Türk Edebiyatının en seçkin simalarındandır.

Yunus Emre, halkın dilini ve zevkini, halkın duygu ve düşüncesini esas almıştır; halkla iç-içedir.

Ahmet Yesevi'nin dilindeki öğretici dü­şünce, Yunus Emre'nin ilâhîlerinde duygu ve düşüncelerin inandırıcı ve coşturucu mükemmelliğe ulaşmıştır. Bu mükemmellik Türkler arasındamillî birlik ve millî kültürün de temelidir.

Mevlana Celaled­din-i Rumî de bu mükemmelliğin ene ayaklarındandır.

Mevlana Celaled­din-i Rumî de, Yunus Emre de, iz takip ettiğimiz zaman kökleri Horasan'a, Türk merkezlerine dayanmaktadır.

Yunus Emre; halk diliyle, halka, İslâm Dini'nin umdelerini anlatan Dinî -Tasavvufî Türk Edebiyatı'nın en büyük şairidir. Orta Asya'da Ahmet Yesevi'yle başlayan halk-tasavvuf şiiri, Türkistan ve Horasan'dan sonra Anadolu'da en üstün seviyeye Yunus Emre'de ulaşmıştır.

Bu şuur ve iman, dünyanın üç kıtasında tecrübe edilmesine rağmen, en güzel meyvesiniAnadolu'da Yunus Emre'nin öncülüğünde vermiştir.

Yunus'ta, kimilerinin, üzerinde durmaktan çekindiği birçok iman meseleleri ile Cen­net, Cehennem, Sırat gibi kavramlar, hür düşüncelerine konu olmuştur.

Yunus; duymuş, düşünmüş, inanmış ve bütün duyuş, düşünüş ve inanışlarını büyük bir sadelik vekolaylıkla şiirleştirmiştir.

Şiirleri,her dilin söyleyemeyeceği bir açıklık ve kolaylıkla terennüm edilmiş­tir.

Yunus, bütün ilâhîlerinde aynı temaları işler. Yunus'a göre bütün varlıklar Tanrı'yı bilir ve onu hal diliyle zik­reder.

Yunus Emre, her devirde çok sevilmiş, çok okunmuş, çok taklit edilmiştir. Bu se­beple birçok şiiri başkasına mal edildiği gi­bi, birçok şiir de çok sonraları onun adına yazılmıştır. Onun için şiirlerinin kesin sayı­sını tespit edemiyoruz. Yeni yazmalar bu­lundukça, araştırmalar derinleştirildikçe ger­çek Yunus'un şiiri ortaya çıkacaktır.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 96,00    96,00   
3 34,97    104,91   
6 18,46    110,77   
9 12,96    116,65   
12 10,21    122,51   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 96,00    96,00   
3 34,97    104,91   
6 18,46    110,77   
9 12,96    116,65   
12 10,21    122,51   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 96,00    96,00   
3 34,97    104,91   
6 18,46    110,77   
9 12,96    116,65   
12 10,21    122,51   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 96,00    96,00   
3 34,97    104,91   
6 18,46    110,77   
9 12,96    116,65   
12 10,21    122,51   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 96,00    96,00   
3 34,97    104,91   
6 18,46    110,77   
9 12,96    116,65   
12 10,21    122,51   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 96,00    96,00   
3 34,97    104,91   
6 18,46    110,77   
9 12,96    116,65   
12 10,21    122,51   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 96,00    96,00   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Yunus Emre, dinî-tasavvufî Türk Edebiyatının en seçkin simalarındandır.

Yunus Emre, halkın dilini ve zevkini, halkın duygu ve düşüncesini esas almıştır; halkla iç-içedir.

Ahmet Yesevi'nin dilindeki öğretici dü­şünce, Yunus Emre'nin ilâhîlerinde duygu ve düşüncelerin inandırıcı ve coşturucu mükemmelliğe ulaşmıştır. Bu mükemmellik Türkler arasındamillî birlik ve millî kültürün de temelidir.

Mevlana Celaled­din-i Rumî de bu mükemmelliğin ene ayaklarındandır.

Mevlana Celaled­din-i Rumî de, Yunus Emre de, iz takip ettiğimiz zaman kökleri Horasan'a, Türk merkezlerine dayanmaktadır.

Yunus Emre; halk diliyle, halka, İslâm Dini'nin umdelerini anlatan Dinî -Tasavvufî Türk Edebiyatı'nın en büyük şairidir. Orta Asya'da Ahmet Yesevi'yle başlayan halk-tasavvuf şiiri, Türkistan ve Horasan'dan sonra Anadolu'da en üstün seviyeye Yunus Emre'de ulaşmıştır.

Bu şuur ve iman, dünyanın üç kıtasında tecrübe edilmesine rağmen, en güzel meyvesiniAnadolu'da Yunus Emre'nin öncülüğünde vermiştir.

Yunus'ta, kimilerinin, üzerinde durmaktan çekindiği birçok iman meseleleri ile Cen­net, Cehennem, Sırat gibi kavramlar, hür düşüncelerine konu olmuştur.

Yunus; duymuş, düşünmüş, inanmış ve bütün duyuş, düşünüş ve inanışlarını büyük bir sadelik vekolaylıkla şiirleştirmiştir.

Şiirleri,her dilin söyleyemeyeceği bir açıklık ve kolaylıkla terennüm edilmiş­tir.

Yunus, bütün ilâhîlerinde aynı temaları işler. Yunus'a göre bütün varlıklar Tanrı'yı bilir ve onu hal diliyle zik­reder.

Yunus Emre, her devirde çok sevilmiş, çok okunmuş, çok taklit edilmiştir. Bu se­beple birçok şiiri başkasına mal edildiği gi­bi, birçok şiir de çok sonraları onun adına yazılmıştır. Onun için şiirlerinin kesin sayı­sını tespit edemiyoruz. Yeni yazmalar bu­lundukça, araştırmalar derinleştirildikçe ger­çek Yunus'un şiiri ortaya çıkacaktır.

Kapat