Mevlevilere Göre Mevlana ve Mesnevi Hakkında Doğru Bilinen Elli Yanlış

Stok Kodu:
9786054137138
Boyut:
13.5x21
Sayfa Sayısı:
226
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2022-11
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Kategori:
%25 indirimli
175,00TL
131,25TL
Taksitli fiyat: 12 x 13,96TL
Havale/EFT ile: 128,63TL
Temin süresi 6 gündür.
9786054137138
643945
Mevlevilere Göre Mevlana ve Mesnevi Hakkında Doğru Bilinen Elli Yanlış
Mevlevilere Göre Mevlana ve Mesnevi Hakkında Doğru Bilinen Elli Yanlış
131.25

Mevlânâ'dan üç yüz sene önce yaşamış olan Ebu'l-Hasan Bûşencî şöyle demişti: “Dün tasavvufun adı yoktu ama hakikati vardı. Bugün ise adı var, kendi yok.” 

Mevlânâ'nın meşhur fil hikâyesi vardır. Herkes bu koca canlıyı dokunduğu organına göre tarif etmişti. Bu gerçek, yaşadığımız yüzyılda, genelde tasavvuf; özelde Mevlevîlik için yeniden sahneye çıktı. Özellikle 1925 tarihinde tasavvufî eğitimin kurumu olan tekkeler kapatılıp ilgili kelimeler dahi yasaklanınca olan oldu.Cahil, çıkarcı, takiyyeci ve istismarcılar için kapılar ardına kadar açıldı. İşin gerçeğini bilenler susturulunca söz, ayağa düştü. O gün bugün tasavvuf ve mutasavvıfları hakiki veçheleriyle tanımak imkânsız hâle geldi. Gerçek arifler ise bu manzarayı acı tebessümlerle seyretti. Mevlânâ ve meslektaşlarınıherkes kendine göre tanıdı ve tanıttı. Kimi hümanist dedi, kimi panteist. Kimi 677 sayılı kanuna alkış tuttu, kimi beyaz entarili “dönen derviş”lere. Bu arada gerçek olmayan yanlışlar birbirini kovaladı. Hz. Pir'in dediği oldu: “Herkes beni kendine dost edindi. Fakat içimdeki sırları kimse araştırmadı.” İşte, Mevlevî kültürüyle iç içe olan bir ailede büyüyen ve uzun zamandan beri bu tecellileri seyreden Kudsi Erguner, hoş olmayan manzaralardan bir kesit sunuyor. Mevlevîliğin temel kaynaklarına bakarak yorumlarını aktarıyor. Düşünmek isteyenlere yardımcı olmak istiyor. 

 

Prof. Dr. Mustafa Kara

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 131,25    131,25   
3 47,81    143,43   
6 25,24    151,45   
9 17,72    159,48   
12 13,96    167,49   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 131,25    131,25   
3 47,81    143,43   
6 25,24    151,45   
9 17,72    159,48   
12 13,96    167,49   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 131,25    131,25   
3 47,81    143,43   
6 25,24    151,45   
9 17,72    159,48   
12 13,96    167,49   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 131,25    131,25   
3 47,81    143,43   
6 25,24    151,45   
9 17,72    159,48   
12 13,96    167,49   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 131,25    131,25   
3 47,81    143,43   
6 25,24    151,45   
9 17,72    159,48   
12 13,96    167,49   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 131,25    131,25   
3 47,81    143,43   
6 25,24    151,45   
9 17,72    159,48   
12 13,96    167,49   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 131,25    131,25   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Mevlânâ'dan üç yüz sene önce yaşamış olan Ebu'l-Hasan Bûşencî şöyle demişti: “Dün tasavvufun adı yoktu ama hakikati vardı. Bugün ise adı var, kendi yok.” 

Mevlânâ'nın meşhur fil hikâyesi vardır. Herkes bu koca canlıyı dokunduğu organına göre tarif etmişti. Bu gerçek, yaşadığımız yüzyılda, genelde tasavvuf; özelde Mevlevîlik için yeniden sahneye çıktı. Özellikle 1925 tarihinde tasavvufî eğitimin kurumu olan tekkeler kapatılıp ilgili kelimeler dahi yasaklanınca olan oldu.Cahil, çıkarcı, takiyyeci ve istismarcılar için kapılar ardına kadar açıldı. İşin gerçeğini bilenler susturulunca söz, ayağa düştü. O gün bugün tasavvuf ve mutasavvıfları hakiki veçheleriyle tanımak imkânsız hâle geldi. Gerçek arifler ise bu manzarayı acı tebessümlerle seyretti. Mevlânâ ve meslektaşlarınıherkes kendine göre tanıdı ve tanıttı. Kimi hümanist dedi, kimi panteist. Kimi 677 sayılı kanuna alkış tuttu, kimi beyaz entarili “dönen derviş”lere. Bu arada gerçek olmayan yanlışlar birbirini kovaladı. Hz. Pir'in dediği oldu: “Herkes beni kendine dost edindi. Fakat içimdeki sırları kimse araştırmadı.” İşte, Mevlevî kültürüyle iç içe olan bir ailede büyüyen ve uzun zamandan beri bu tecellileri seyreden Kudsi Erguner, hoş olmayan manzaralardan bir kesit sunuyor. Mevlevîliğin temel kaynaklarına bakarak yorumlarını aktarıyor. Düşünmek isteyenlere yardımcı olmak istiyor. 

 

Prof. Dr. Mustafa Kara

Kapat