Modernist Zihniyetin Kritiği Cabiri'nin Kur'an Anlayışı ve Tefsir Yöntemi

Stok Kodu:
9789753524179
Boyut:
14x19
Sayfa Sayısı:
132
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2015-12
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%20 indirimli
182,00TL
145,60TL
Taksitli fiyat: 12 x 15,48TL
Havale/EFT ile: 142,69TL
Temin süresi 6 gündür.
9789753524179
482387
Modernist Zihniyetin Kritiği
Modernist Zihniyetin Kritiği Cabiri'nin Kur'an Anlayışı ve Tefsir Yöntemi
145.60

Türkiyeli okurun Muhammed Abid el-Cabirî'nin fikirleriyle tanışıklığı, 1990'lı yılların başlarına kadar gitmektedir. Özellikle ‘Arap-İslam Aklı'nın mahiyeti, oluşumu ve bugünkü durumuna ilişkin ‘felsefî/siyasi' görüşleriyle dikkat çeken müellif, ömrünün son yıllarında ‘ilahiyat' alanına yönelmiş ve Kur'an üzerine eserler yazmıştır. Cabiri, bunun nedenini, 11 Eylül 2001 saldırılarının ardından Batı kamuoyunda gelişen İslamofobi'ye karşı İslam'ı savunmak olarak ifade ediyor ve bu eserlerde sadece Müslümanları değil, gayrimüslim okuru da hedef kitle olarak seçtiğini söylüyor. Ona göre, bu savunu, ancak Kur'an gerçeğini ‘aslına uygun' bir şekilde kitleye anlatılarak yapılabilir. Bunun için ise, Kur'an'a ‘siyasi' ve ‘ideolojik' bir gözlükle bakmamak gerekir. Bu amaçla, Kur'an'ı “hem kendisine, hem bize çağdaş” bir şekilde yorumlama çabasına girişen Cabiri, önce, Ulüm'ul-Kur'an konularını ele aldığı Kur'an'a Giriş adlı kitabını kaleme alıyor ve genel manada bir Kur'an tanımında bulunuyor. Fakat bir süre sonra, konuların çeşitliliğini gördüğü için ve mevzular arasındaki bütünlüğü bozmamak için müstakil bir eser yazmanın gerekli olduğu kanaatine ulaştığından Fehmü'l-Kur'an adlı tefsirini yazıyor. Bu çalışmalarda güttüğü amacı ise, İslâm dininin temel kaynağını, müslüman olsun gayrimüslim olsun her okuyucuya tanıtmak şeklinde açıklıyor.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 145,60    145,60   
3 53,04    159,11   
6 28,00    168,01   
9 19,66    176,92   
12 15,48    185,80   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 145,60    145,60   
3 53,04    159,11   
6 28,00    168,01   
9 19,66    176,92   
12 15,48    185,80   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 145,60    145,60   
3 53,04    159,11   
6 28,00    168,01   
9 19,66    176,92   
12 15,48    185,80   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 145,60    145,60   
3 53,04    159,11   
6 28,00    168,01   
9 19,66    176,92   
12 15,48    185,80   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 145,60    145,60   
3 53,04    159,11   
6 28,00    168,01   
9 19,66    176,92   
12 15,48    185,80   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 145,60    145,60   
3 53,04    159,11   
6 28,00    168,01   
9 19,66    176,92   
12 15,48    185,80   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 145,60    145,60   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Türkiyeli okurun Muhammed Abid el-Cabirî'nin fikirleriyle tanışıklığı, 1990'lı yılların başlarına kadar gitmektedir. Özellikle ‘Arap-İslam Aklı'nın mahiyeti, oluşumu ve bugünkü durumuna ilişkin ‘felsefî/siyasi' görüşleriyle dikkat çeken müellif, ömrünün son yıllarında ‘ilahiyat' alanına yönelmiş ve Kur'an üzerine eserler yazmıştır. Cabiri, bunun nedenini, 11 Eylül 2001 saldırılarının ardından Batı kamuoyunda gelişen İslamofobi'ye karşı İslam'ı savunmak olarak ifade ediyor ve bu eserlerde sadece Müslümanları değil, gayrimüslim okuru da hedef kitle olarak seçtiğini söylüyor. Ona göre, bu savunu, ancak Kur'an gerçeğini ‘aslına uygun' bir şekilde kitleye anlatılarak yapılabilir. Bunun için ise, Kur'an'a ‘siyasi' ve ‘ideolojik' bir gözlükle bakmamak gerekir. Bu amaçla, Kur'an'ı “hem kendisine, hem bize çağdaş” bir şekilde yorumlama çabasına girişen Cabiri, önce, Ulüm'ul-Kur'an konularını ele aldığı Kur'an'a Giriş adlı kitabını kaleme alıyor ve genel manada bir Kur'an tanımında bulunuyor. Fakat bir süre sonra, konuların çeşitliliğini gördüğü için ve mevzular arasındaki bütünlüğü bozmamak için müstakil bir eser yazmanın gerekli olduğu kanaatine ulaştığından Fehmü'l-Kur'an adlı tefsirini yazıyor. Bu çalışmalarda güttüğü amacı ise, İslâm dininin temel kaynağını, müslüman olsun gayrimüslim olsun her okuyucuya tanıtmak şeklinde açıklıyor.

Kapat