Gerçekten, niçin > acaba? Türban, savlandığı gibi, İslamiyetin modernleşmesinin simgesi midir? Öyle ise modernleşme nedir? Dinler de modernleşebilir mi?
Ama de, bilindiği gibi bir kavramdır. Ne var ki, ta 1931 yılında CHP yöneticilerince şeklide açıklanan bu sözcüğün anlamı üzerinde bir daha hiç düşünmediğimiz için olsa gerek, bugün aydınlarımızın bile laikliğin ne olduğunu tam bildiklerini söyleyebilmek galiba olanaksızdır.
Oysa, ne ile ilgilidir ne de ideolojik bir kavramdır. Devletin meşruiyet kaynağı ile ilgili bir yönetsel terimdir. Devletler meşruiyetlerini ya Tanrı'dan, ya da halktan almaktadırlar. Üçüncü bir meşruiyet kaynağı da yoktur. Meruiyetini halktan alan devlete de denilmektedir.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 84,00 | 84,00 |
3 | 30,60 | 91,80 |
6 | 16,15 | 96,93 |
9 | 11,34 | 102,07 |
12 | 8,93 | 107,19 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 84,00 | 84,00 |
3 | 30,60 | 91,80 |
6 | 16,15 | 96,93 |
9 | 11,34 | 102,07 |
12 | 8,93 | 107,19 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 84,00 | 84,00 |
3 | 30,60 | 91,80 |
6 | 16,15 | 96,93 |
9 | 11,34 | 102,07 |
12 | 8,93 | 107,19 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 84,00 | 84,00 |
3 | 30,60 | 91,80 |
6 | 16,15 | 96,93 |
9 | 11,34 | 102,07 |
12 | 8,93 | 107,19 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 84,00 | 84,00 |
3 | 30,60 | 91,80 |
6 | 16,15 | 96,93 |
9 | 11,34 | 102,07 |
12 | 8,93 | 107,19 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 84,00 | 84,00 |
3 | 30,60 | 91,80 |
6 | 16,15 | 96,93 |
9 | 11,34 | 102,07 |
12 | 8,93 | 107,19 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 84,00 | 84,00 |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |
12 | - | - |
Gerçekten, niçin > acaba? Türban, savlandığı gibi, İslamiyetin modernleşmesinin simgesi midir? Öyle ise modernleşme nedir? Dinler de modernleşebilir mi?
Ama de, bilindiği gibi bir kavramdır. Ne var ki, ta 1931 yılında CHP yöneticilerince şeklide açıklanan bu sözcüğün anlamı üzerinde bir daha hiç düşünmediğimiz için olsa gerek, bugün aydınlarımızın bile laikliğin ne olduğunu tam bildiklerini söyleyebilmek galiba olanaksızdır.
Oysa, ne ile ilgilidir ne de ideolojik bir kavramdır. Devletin meşruiyet kaynağı ile ilgili bir yönetsel terimdir. Devletler meşruiyetlerini ya Tanrı'dan, ya da halktan almaktadırlar. Üçüncü bir meşruiyet kaynağı da yoktur. Meruiyetini halktan alan devlete de denilmektedir.