Muallim Naci Şiirlerinden Seçme Örnekler Kelime ve Terkip Açıklamalı

Stok Kodu:
9786257884358
Boyut:
16x24
Sayfa Sayısı:
621
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2020-06
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%30 indirimli
439,00TL
307,30TL
Taksitli fiyat: 12 x 32,68TL
Havale/EFT ile: 301,15TL
Temin süresi 6 gündür.
9786257884358
431202
Muallim Naci Şiirlerinden Seçme Örnekler
Muallim Naci Şiirlerinden Seçme Örnekler Kelime ve Terkip Açıklamalı
307.30

Muallim Nâci'nin yaşadığı dönem, yenileşme adına, muhteşem bir kültür ve medeniyetin ürünü olan Dîvan Edebiyâtının toptan red edilmeye ve ortadan kaldırılmaya başlandığı dönemdir. Türk Edebiyâtının değişim ve yenileşme dönemi olarak nitelendirilen bu dönemde; yenileşme adına bir takım farklı girişimlerde bulunulmuştur. Bu girişimler ile ilgili yapılan tartışma ve münâkaşalarda Nâci, eskinin ve Dîvan Edebiyâtının savunucusu olarak görülmüş; bu nedenle de muhâlifleri tarafından “Mürteci” olarak nitelendirilmiştir.

Döneminde büyük bir takdirle, üstad ve muallim olarak görülen Nâci, hiç de hak etmediği bir çok hücum ve saldırılara maruz kalmış; muhâliflerince hedef tahtasına oturtulmuştur. Yenileşme taraftarları, dîvan şiiri tarzında, eski ünlü şâirlerin ayarında gazeller yazan ve çevresinde bu sâhada eser veren genç şâirler tarafından da “Hoca” olarak telakkî edilen Nâci'nin yeni tarzda yazdığı şiirlerini görmezden gelerek onu eskinin temsilcisi olmakla suçlamışlardır. Bu menfî düşünce maalesef onun vefâtından sonra da sürdürülmüş; uzun süre devam edecek olan bu eski-yeni çatışmasında o, eskiliğin temsilcisi, bayraktarı sayılmıştır. Halbuki Nâci, yenileşme değil yabancılaşmaya, bizi biz yapan değerlerin yenileşme adına toptan inkâr edilmesine ve de yok edilip ortadan kaldırılmasına, özellikle de batı taklitçiliğine şiddetle karşı durmuş; eğilip bükülmeden millî ve yerli bir duruş sergileyerek kökü mâzînin derinliklerinde olan eski edebiyat ve san'atımıza büyük bir samîmiyyet ve sadâkatle sâhip çıkmıştır.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 307,30    307,30   
3 111,94    335,82   
6 59,10    354,59   
9 41,49    373,40   
12 32,68    392,15   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 307,30    307,30   
3 111,94    335,82   
6 59,10    354,59   
9 41,49    373,40   
12 32,68    392,15   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 307,30    307,30   
3 111,94    335,82   
6 59,10    354,59   
9 41,49    373,40   
12 32,68    392,15   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 307,30    307,30   
3 111,94    335,82   
6 59,10    354,59   
9 41,49    373,40   
12 32,68    392,15   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 307,30    307,30   
3 111,94    335,82   
6 59,10    354,59   
9 41,49    373,40   
12 32,68    392,15   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 307,30    307,30   
3 111,94    335,82   
6 59,10    354,59   
9 41,49    373,40   
12 32,68    392,15   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 307,30    307,30   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Muallim Nâci'nin yaşadığı dönem, yenileşme adına, muhteşem bir kültür ve medeniyetin ürünü olan Dîvan Edebiyâtının toptan red edilmeye ve ortadan kaldırılmaya başlandığı dönemdir. Türk Edebiyâtının değişim ve yenileşme dönemi olarak nitelendirilen bu dönemde; yenileşme adına bir takım farklı girişimlerde bulunulmuştur. Bu girişimler ile ilgili yapılan tartışma ve münâkaşalarda Nâci, eskinin ve Dîvan Edebiyâtının savunucusu olarak görülmüş; bu nedenle de muhâlifleri tarafından “Mürteci” olarak nitelendirilmiştir.

Döneminde büyük bir takdirle, üstad ve muallim olarak görülen Nâci, hiç de hak etmediği bir çok hücum ve saldırılara maruz kalmış; muhâliflerince hedef tahtasına oturtulmuştur. Yenileşme taraftarları, dîvan şiiri tarzında, eski ünlü şâirlerin ayarında gazeller yazan ve çevresinde bu sâhada eser veren genç şâirler tarafından da “Hoca” olarak telakkî edilen Nâci'nin yeni tarzda yazdığı şiirlerini görmezden gelerek onu eskinin temsilcisi olmakla suçlamışlardır. Bu menfî düşünce maalesef onun vefâtından sonra da sürdürülmüş; uzun süre devam edecek olan bu eski-yeni çatışmasında o, eskiliğin temsilcisi, bayraktarı sayılmıştır. Halbuki Nâci, yenileşme değil yabancılaşmaya, bizi biz yapan değerlerin yenileşme adına toptan inkâr edilmesine ve de yok edilip ortadan kaldırılmasına, özellikle de batı taklitçiliğine şiddetle karşı durmuş; eğilip bükülmeden millî ve yerli bir duruş sergileyerek kökü mâzînin derinliklerinde olan eski edebiyat ve san'atımıza büyük bir samîmiyyet ve sadâkatle sâhip çıkmıştır.

Kapat