Muhafazakar Habitus ve Sanal Mekan Dindarların Sosyal Medyada Var Olma Sorunu

Stok Kodu:
9786257673105
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
376
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2021-06
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%18 indirimli
220,00TL
180,40TL
Taksitli fiyat: 12 x 19,18TL
Havale/EFT ile: 176,79TL
Temin süresi 6 gündür.
9786257673105
472696
Muhafazakar Habitus ve Sanal Mekan
Muhafazakar Habitus ve Sanal Mekan Dindarların Sosyal Medyada Var Olma Sorunu
180.40

Sanal mekân muhafazakâr habitus için yeni bir karşılaşma alanıdır. Bu yeni mekânın akışkan doğasında “ne yapacağını bilmeme hali” muhafazakârları bir şaşkınlık durumuna sokmaktadır. Günlük hayat içinde bazen göklere çıkarılan bazen de toplumun “bozulmasının” yegâne müsebbibi olarak gösterilen internet, akıllı telefonlar ve bilgisayar gibi teknolojiler muhafazakârın günlük yaşam biçimlerini, tüketim odaklı ticari faaliyetlerini derinden etkilemektedir. Özellikle içinden geldikleri habitus erk tarafından sıklıkla evi terk etmekle eleştirilen muhafazakâr kadınlar, sanal mekân sayesinde evi terk etmeden tüketim odaklı ticari faaliyetlerini yapabileceği ve hatırı sayılır bir gelir elde edebileceği mekâna kavuşmuşlardır. Muhafazakâr kadınlar sosyal medya içinde kurdukları ağlar sayesinde estetik zevklerini geliştirecekleri, dünya standartlarında modayı takip edebilecekleri ve tüm bunları gerçek mekânın risklerinden azade olarak gerçekleştirebilecekleri bir mekâna hızlı biçimde adapte olmuşlardır. Bu mekânın nimetlerinden sonuna kadar istifade eden muhafazakâr kadınlar, içinde bulundukları akışkan alanın gerekliliklerini yerine getirirken muhafazakâr habitusun birçok değer ve normunun sınır çizgilerini bulanıklaştırır. Korunması gereken, mahrem olan birçok sınır çizgisi, sanal mekân içinde muğlak bir hale dönüşür. Bu anlamda yaptığımız çalışma bu bulanık/muğlak noktaları sosyolojik bir perspektif kullanarak bir nebze olsun aydınlatmaya çalışmaktadır.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 180,40    180,40   
3 65,71    197,14   
6 34,69    208,16   
9 24,36    219,20   
12 19,18    230,21   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 180,40    180,40   
3 65,71    197,14   
6 34,69    208,16   
9 24,36    219,20   
12 19,18    230,21   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 180,40    180,40   
3 65,71    197,14   
6 34,69    208,16   
9 24,36    219,20   
12 19,18    230,21   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 180,40    180,40   
3 65,71    197,14   
6 34,69    208,16   
9 24,36    219,20   
12 19,18    230,21   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 180,40    180,40   
3 65,71    197,14   
6 34,69    208,16   
9 24,36    219,20   
12 19,18    230,21   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 180,40    180,40   
3 65,71    197,14   
6 34,69    208,16   
9 24,36    219,20   
12 19,18    230,21   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 180,40    180,40   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Sanal mekân muhafazakâr habitus için yeni bir karşılaşma alanıdır. Bu yeni mekânın akışkan doğasında “ne yapacağını bilmeme hali” muhafazakârları bir şaşkınlık durumuna sokmaktadır. Günlük hayat içinde bazen göklere çıkarılan bazen de toplumun “bozulmasının” yegâne müsebbibi olarak gösterilen internet, akıllı telefonlar ve bilgisayar gibi teknolojiler muhafazakârın günlük yaşam biçimlerini, tüketim odaklı ticari faaliyetlerini derinden etkilemektedir. Özellikle içinden geldikleri habitus erk tarafından sıklıkla evi terk etmekle eleştirilen muhafazakâr kadınlar, sanal mekân sayesinde evi terk etmeden tüketim odaklı ticari faaliyetlerini yapabileceği ve hatırı sayılır bir gelir elde edebileceği mekâna kavuşmuşlardır. Muhafazakâr kadınlar sosyal medya içinde kurdukları ağlar sayesinde estetik zevklerini geliştirecekleri, dünya standartlarında modayı takip edebilecekleri ve tüm bunları gerçek mekânın risklerinden azade olarak gerçekleştirebilecekleri bir mekâna hızlı biçimde adapte olmuşlardır. Bu mekânın nimetlerinden sonuna kadar istifade eden muhafazakâr kadınlar, içinde bulundukları akışkan alanın gerekliliklerini yerine getirirken muhafazakâr habitusun birçok değer ve normunun sınır çizgilerini bulanıklaştırır. Korunması gereken, mahrem olan birçok sınır çizgisi, sanal mekân içinde muğlak bir hale dönüşür. Bu anlamda yaptığımız çalışma bu bulanık/muğlak noktaları sosyolojik bir perspektif kullanarak bir nebze olsun aydınlatmaya çalışmaktadır.

Kapat