Muhtasarü’l-Me’ani (Arapça) (Ciltli)

Stok Kodu:
9786058406391
Boyut:
17x24
Sayfa Sayısı:
704
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2017-11
Kapak Türü:
Ciltli
Kağıt Türü:
1. Hamur
%30 indirimli
450,00TL
315,00TL
Taksitli fiyat: 12 x 33,50TL
Havale/EFT ile: 308,70TL
Temin süresi 6 gündür.
9786058406391
532191
Muhtasarü’l-Me’ani (Arapça) (Ciltli)
Muhtasarü’l-Me’ani (Arapça) (Ciltli)
315.00

Teftazani'nin en güçlü olduğu alanlardan biri belagat ilmidir. Onun bu konuda yazdığı el-Mutavvel ve bundan özetlediği el-Muhtasar medrese eğitimine damgasını vuran, halen geleneksel tarzda eğitim veren kurumlarda okutulmaya devam eden en önemli eserlerdendir.

Teftazani'ye göre belagat ilmi Kur'an-ı Kerim'in insan gücünün ötesinde incelikler, sırlar ve özellikler içermesi dolayısıyla belâgat mertebelerinin en üstünde yer alan bir mûcize oluşunu öğreten ilimdir. Bu özelliğiyle belagat, insanların Hz. Peygamber'in getirdiği her şeyi tasdik etmek ve onun yolunu izlemek suretiyle dünya ve ahiret mutluluğuna ulaşmalarını sağlamaktadır. Kur'an'ın i‘cazı sadece lafızlarından ibaret değildir. Aksi takdirde lafızların kendileriyle doğrudan ilişkisi bulunmayan meani ve beyan ilimlerinde ele alınan inceliklerin mûcizede bir payı olmazdı. Teftazanî, i'cazın nereden kaynaklandığı idrak edilmekle birlikte tatlılığın anlatılamayışı gibi bunun da anlatılamayacağını, fakat belâgatın başka ilimlerin sağlayamadığı bir zevki kazandırarak bu idraki verebileceğini ifade etmekte ve belâgat ilminde zevkin önemine vurgu yapmaktadır. Ancak ona göre esas zevk kişinin tabiatından gelmektedir. Belâgat alanında muhatap alınacak ve bu konuda söz söyleyecek kimse zevki selime, düzgün bir tabiata, keskin zekâya ve temiz bir mizaca sahip olmalıdır. Bazı kimseler bir kısım ilimlerde başarı elde edebilirler, fakat bu ilim hakkında konuşmaya kalkıştıklarında gülünç duruma düşerler.

Bu eser yukarıdaki muhtevayi içermekle siz değerli takipçilerimizin ihtiyacını karşılaması dileği ile …..

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 315,00    315,00   
3 114,74    344,23   
6 60,58    363,48   
9 42,53    382,76   
12 33,50    401,97   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 315,00    315,00   
3 114,74    344,23   
6 60,58    363,48   
9 42,53    382,76   
12 33,50    401,97   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 315,00    315,00   
3 114,74    344,23   
6 60,58    363,48   
9 42,53    382,76   
12 33,50    401,97   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 315,00    315,00   
3 114,74    344,23   
6 60,58    363,48   
9 42,53    382,76   
12 33,50    401,97   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 315,00    315,00   
3 114,74    344,23   
6 60,58    363,48   
9 42,53    382,76   
12 33,50    401,97   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 315,00    315,00   
3 114,74    344,23   
6 60,58    363,48   
9 42,53    382,76   
12 33,50    401,97   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 315,00    315,00   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Teftazani'nin en güçlü olduğu alanlardan biri belagat ilmidir. Onun bu konuda yazdığı el-Mutavvel ve bundan özetlediği el-Muhtasar medrese eğitimine damgasını vuran, halen geleneksel tarzda eğitim veren kurumlarda okutulmaya devam eden en önemli eserlerdendir.

Teftazani'ye göre belagat ilmi Kur'an-ı Kerim'in insan gücünün ötesinde incelikler, sırlar ve özellikler içermesi dolayısıyla belâgat mertebelerinin en üstünde yer alan bir mûcize oluşunu öğreten ilimdir. Bu özelliğiyle belagat, insanların Hz. Peygamber'in getirdiği her şeyi tasdik etmek ve onun yolunu izlemek suretiyle dünya ve ahiret mutluluğuna ulaşmalarını sağlamaktadır. Kur'an'ın i‘cazı sadece lafızlarından ibaret değildir. Aksi takdirde lafızların kendileriyle doğrudan ilişkisi bulunmayan meani ve beyan ilimlerinde ele alınan inceliklerin mûcizede bir payı olmazdı. Teftazanî, i'cazın nereden kaynaklandığı idrak edilmekle birlikte tatlılığın anlatılamayışı gibi bunun da anlatılamayacağını, fakat belâgatın başka ilimlerin sağlayamadığı bir zevki kazandırarak bu idraki verebileceğini ifade etmekte ve belâgat ilminde zevkin önemine vurgu yapmaktadır. Ancak ona göre esas zevk kişinin tabiatından gelmektedir. Belâgat alanında muhatap alınacak ve bu konuda söz söyleyecek kimse zevki selime, düzgün bir tabiata, keskin zekâya ve temiz bir mizaca sahip olmalıdır. Bazı kimseler bir kısım ilimlerde başarı elde edebilirler, fakat bu ilim hakkında konuşmaya kalkıştıklarında gülünç duruma düşerler.

Bu eser yukarıdaki muhtevayi içermekle siz değerli takipçilerimizin ihtiyacını karşılaması dileği ile …..

Kapat