Müphemlik Kültürü ve İslam Farklı Bir İslam Tarihi Okuması

Stok Kodu:
9789750527272
Boyut:
13x20
Sayfa Sayısı:
408
Baskı:
5
Basım Tarihi:
2021-01
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
1. Hamur
%15 indirimli
325,00TL
276,25TL
Taksitli fiyat: 12 x 29,38TL
Havale/EFT ile: 270,73TL
Temin süresi 6 gündür.
9789750527272
418812
Müphemlik Kültürü ve İslam
Müphemlik Kültürü ve İslam Farklı Bir İslam Tarihi Okuması
276.25

“Geleneksel İslâm'ın âlimleri Kur'an'ın mütalaa olanaklarının çoğulluğunumethederken, günümüz Kur'an yorumcuları, ister Batı'da olsunlar ister Doğu'da, isterfundamentalist olsunlar ister reformcu, Kur'an metnindeki bir parçanın yegâne hakikianlamını kesin olarak bildiklerine inanıyorlar. Klasik çağın âlimleri için görüş farklılığı,peygamberin bilinen bir sözü uyarınca, cemaat için bir nimet sayılırken, bugünbirçoklarınca kökü kurutulması gereken bir hastalık addediliyor.”

Arap dili edebiyatı ve İslâm uzmanı Şarkiyatçı Thomas Bauer, müphemlik hoşgörüsükavramıyla, aynı değerin, aynı normun farklı yorumlanabileceğini, hatta aynı andafarklı yorumların geçerlilik taşıyabileceğini kabul eden bir zihniyeti ve kültüreltutumu kastediyor. Bauer'e göre İslâm, klasik çağında, yani bu kitapta eğildiğiEyyübiler, Memluklar ve Selçuklular egemenliği döneminde, müstesna bir müphemlikhoşgörüsüne sahipti. Bu, Kur'an ve hadislerin tefsirindeki çeşitlilikte, hukuk okullarınınçoğulluğunda; belâgate ve söz oyunlarına verilen önemde; edebiyatta; haz ve cinsellikanlayışında ve “dünyaya sakin bakış”ta, böylesi görüş farklılıklarının bir lütuf, bir rahmetolarak kabul edilerek bundan zevk alınmasında kendini gösteriyordu. Kitabın tezi,Batılı modernliğin kesinlik “takıntısının,” müphemlik kültürünü gitgide tahrip ettiğidir;bu süreçte İslâm “ilâhiyatlaşarak” katılaşmıştır. Bauer, neticede ister Selefi olsun, isterfundamentalist ister reformist, İslâmcılık ile Batılı modernizmin İslâm anlayışlarınınbenzeşir hale geldiğini savunur.

Dinî literatürün yanı sıra edebî metinlerden geniş ölçüde yararlanarak son derecezengin bir malzemeyle ve iddiayla, heyecanla yazılmış, gerçekten farklı bir İslâm tarihiokuması.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 276,25    276,25   
3 100,63    301,89   
6 53,13    318,76   
9 37,30    335,67   
12 29,38    352,52   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 276,25    276,25   
3 100,63    301,89   
6 53,13    318,76   
9 37,30    335,67   
12 29,38    352,52   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 276,25    276,25   
3 100,63    301,89   
6 53,13    318,76   
9 37,30    335,67   
12 29,38    352,52   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 276,25    276,25   
3 100,63    301,89   
6 53,13    318,76   
9 37,30    335,67   
12 29,38    352,52   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 276,25    276,25   
3 100,63    301,89   
6 53,13    318,76   
9 37,30    335,67   
12 29,38    352,52   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 276,25    276,25   
3 100,63    301,89   
6 53,13    318,76   
9 37,30    335,67   
12 29,38    352,52   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 276,25    276,25   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

“Geleneksel İslâm'ın âlimleri Kur'an'ın mütalaa olanaklarının çoğulluğunumethederken, günümüz Kur'an yorumcuları, ister Batı'da olsunlar ister Doğu'da, isterfundamentalist olsunlar ister reformcu, Kur'an metnindeki bir parçanın yegâne hakikianlamını kesin olarak bildiklerine inanıyorlar. Klasik çağın âlimleri için görüş farklılığı,peygamberin bilinen bir sözü uyarınca, cemaat için bir nimet sayılırken, bugünbirçoklarınca kökü kurutulması gereken bir hastalık addediliyor.”

Arap dili edebiyatı ve İslâm uzmanı Şarkiyatçı Thomas Bauer, müphemlik hoşgörüsükavramıyla, aynı değerin, aynı normun farklı yorumlanabileceğini, hatta aynı andafarklı yorumların geçerlilik taşıyabileceğini kabul eden bir zihniyeti ve kültüreltutumu kastediyor. Bauer'e göre İslâm, klasik çağında, yani bu kitapta eğildiğiEyyübiler, Memluklar ve Selçuklular egemenliği döneminde, müstesna bir müphemlikhoşgörüsüne sahipti. Bu, Kur'an ve hadislerin tefsirindeki çeşitlilikte, hukuk okullarınınçoğulluğunda; belâgate ve söz oyunlarına verilen önemde; edebiyatta; haz ve cinsellikanlayışında ve “dünyaya sakin bakış”ta, böylesi görüş farklılıklarının bir lütuf, bir rahmetolarak kabul edilerek bundan zevk alınmasında kendini gösteriyordu. Kitabın tezi,Batılı modernliğin kesinlik “takıntısının,” müphemlik kültürünü gitgide tahrip ettiğidir;bu süreçte İslâm “ilâhiyatlaşarak” katılaşmıştır. Bauer, neticede ister Selefi olsun, isterfundamentalist ister reformist, İslâmcılık ile Batılı modernizmin İslâm anlayışlarınınbenzeşir hale geldiğini savunur.

Dinî literatürün yanı sıra edebî metinlerden geniş ölçüde yararlanarak son derecezengin bir malzemeyle ve iddiayla, heyecanla yazılmış, gerçekten farklı bir İslâm tarihiokuması.

Kapat