Bu kitap tonaliteyi içselleştirip özellikle armoni temelinde kavramaya ve pekiştirmeye yönelik teorik ve uygulamalı bir çalışma kitabıdır. Kitap iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, kitapta yer alan solfej parçalarının armoni alt yapısının daha anlaşılabilir olması amacıyla temel teori konuları çeşitli örneklerle anlatılmıştır. Kitabın ikinci bölümünde ise öğrencilerin "tonal sistemi kuran armoni çatısını" duyuşsal olarak içselleştirmeleri amacıyla, kitabın yazarı tarafından bestelenmiş solfej okuma parçaları yer almaktadır. Okuma parçaları sıralanırken, öğrencilerin bu armoni çatısını doğru, kalıcı ve bilinçli bir biçimde öğrenebilmeleri için kolaydan zora ilkesi gözetilmiştir.
Kitaptaki okuma parçalarının her biri, yine kitapta anlatılan kuramsal konular ile uygulama arasında ilişki kurulmasını amaçlayan ve bu suretle öğrencilerin çalıştıkları parçayı daha iyi kavrayıp pekiştirmesini hedefleyen teorik analiz egzersizleridir.
Ayrıca kitapta; hız, gürlük ve artikülasyon gibi –müziğin olmazsa olmazı olan, ama çoğunlukla göz ardı edilen– diğer unsurlar da ele alınmış ve uygularken öğreten bir yaklaşım sergilenmiştir. Kitapta aynı zamanda, öğrencinin kendi kendine çalışma yöntemlerini geliştirecek, okuma parçalarının nasıl çalışılması gerektiğine yönelik olarak yazılmış ayrıntılı bir çalışma metodu önerisi de yer almaktadır.
Solfej dersleri verdiğim asistanlık yıllarımda özellikle başlangıç sınıflarında tonal dengeyi armoni temeliyle birlikte oluşturmak için her tonun temel kalış akorlarını kırık akorlar halinde dizileriyle birlikte ısrarla her ders öğrencilerime söyletirdim. Özellikle ilk kez okunacak olan müziklerden önce bu çalışmayı yaptırmanın çok yararlarını gördüm.
Oya Çınar Kanık bu anlayış çerçevesinde tonalite hissini oluşturan en temel akor bağlantılarını esas alıp bu bağlantıları işleyen harika solfej parçaları bestelemiş. Bu parçaların özellikle tonal dengeyi oluşturan akor silsileleri üstünde hareket etmeleri öncelikle yeni başlayan öğrencilerde tonalitenin armoni temelinde algılanıp doğal bir şekilde içselleştirilerek öğrenilmesinde çok büyük katkıları olacağını geçmiş tecrübeme dayanarak rahatlıkla söyleyebilirim.
Prof. Dr. Hasan Uçarsu, Besteci
MSGSÜ İstanbul Devlet Konservatuvarı
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 80,00 | 80,00 |
3 | 29,14 | 87,42 |
6 | 15,39 | 92,31 |
9 | 10,80 | 97,21 |
12 | 8,51 | 102,09 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 80,00 | 80,00 |
3 | 29,14 | 87,42 |
6 | 15,39 | 92,31 |
9 | 10,80 | 97,21 |
12 | 8,51 | 102,09 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 80,00 | 80,00 |
3 | 29,14 | 87,42 |
6 | 15,39 | 92,31 |
9 | 10,80 | 97,21 |
12 | 8,51 | 102,09 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 80,00 | 80,00 |
3 | 29,14 | 87,42 |
6 | 15,39 | 92,31 |
9 | 10,80 | 97,21 |
12 | 8,51 | 102,09 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 80,00 | 80,00 |
3 | 29,14 | 87,42 |
6 | 15,39 | 92,31 |
9 | 10,80 | 97,21 |
12 | 8,51 | 102,09 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 80,00 | 80,00 |
3 | 29,14 | 87,42 |
6 | 15,39 | 92,31 |
9 | 10,80 | 97,21 |
12 | 8,51 | 102,09 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 80,00 | 80,00 |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |
12 | - | - |
Bu kitap tonaliteyi içselleştirip özellikle armoni temelinde kavramaya ve pekiştirmeye yönelik teorik ve uygulamalı bir çalışma kitabıdır. Kitap iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, kitapta yer alan solfej parçalarının armoni alt yapısının daha anlaşılabilir olması amacıyla temel teori konuları çeşitli örneklerle anlatılmıştır. Kitabın ikinci bölümünde ise öğrencilerin "tonal sistemi kuran armoni çatısını" duyuşsal olarak içselleştirmeleri amacıyla, kitabın yazarı tarafından bestelenmiş solfej okuma parçaları yer almaktadır. Okuma parçaları sıralanırken, öğrencilerin bu armoni çatısını doğru, kalıcı ve bilinçli bir biçimde öğrenebilmeleri için kolaydan zora ilkesi gözetilmiştir.
Kitaptaki okuma parçalarının her biri, yine kitapta anlatılan kuramsal konular ile uygulama arasında ilişki kurulmasını amaçlayan ve bu suretle öğrencilerin çalıştıkları parçayı daha iyi kavrayıp pekiştirmesini hedefleyen teorik analiz egzersizleridir.
Ayrıca kitapta; hız, gürlük ve artikülasyon gibi –müziğin olmazsa olmazı olan, ama çoğunlukla göz ardı edilen– diğer unsurlar da ele alınmış ve uygularken öğreten bir yaklaşım sergilenmiştir. Kitapta aynı zamanda, öğrencinin kendi kendine çalışma yöntemlerini geliştirecek, okuma parçalarının nasıl çalışılması gerektiğine yönelik olarak yazılmış ayrıntılı bir çalışma metodu önerisi de yer almaktadır.
Solfej dersleri verdiğim asistanlık yıllarımda özellikle başlangıç sınıflarında tonal dengeyi armoni temeliyle birlikte oluşturmak için her tonun temel kalış akorlarını kırık akorlar halinde dizileriyle birlikte ısrarla her ders öğrencilerime söyletirdim. Özellikle ilk kez okunacak olan müziklerden önce bu çalışmayı yaptırmanın çok yararlarını gördüm.
Oya Çınar Kanık bu anlayış çerçevesinde tonalite hissini oluşturan en temel akor bağlantılarını esas alıp bu bağlantıları işleyen harika solfej parçaları bestelemiş. Bu parçaların özellikle tonal dengeyi oluşturan akor silsileleri üstünde hareket etmeleri öncelikle yeni başlayan öğrencilerde tonalitenin armoni temelinde algılanıp doğal bir şekilde içselleştirilerek öğrenilmesinde çok büyük katkıları olacağını geçmiş tecrübeme dayanarak rahatlıkla söyleyebilirim.
Prof. Dr. Hasan Uçarsu, Besteci
MSGSÜ İstanbul Devlet Konservatuvarı