Nakşbendi-Halidiliğin Bir Kolu Olarak Haznevilik

Stok Kodu:
9786057387295
Boyut:
13.5x21
Sayfa Sayısı:
423
Baskı:
2
Basım Tarihi:
2024-08
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%24 indirimli
440,00TL
334,40TL
Taksitli fiyat: 12 x 35,56TL
Havale/EFT ile: 327,71TL
Temin süresi 6 gündür.
9786057387295
630927
Nakşbendi-Halidiliğin Bir Kolu Olarak Haznevilik
Nakşbendi-Halidiliğin Bir Kolu Olarak Haznevilik
334.40

Elinizdeki eser, Osmanlı’nın son döneminde Suriye’nin kuzeydoğusundaki Cezire bölgesinde, Nakşbendî-Hâlidîliğin Nehrî-Nurşîn kolunun bir devamı olarak ortaya çıkan Haznevîliği incelemektedir. Seyr u sülûkünü tamamladıktan sonra Fransız işgali altındaki memleketi Suriye’ye dönen Ahmed el-Haznevî (v. 1950), bölgede dinî hayatı yeniden ihya ederek halkın ilmî, kültürel ve sosyal hayatlarına katkıda bulunduğundan o muhitte tarikat kurucusu olarak telakki edilmiştir. Hatta Nakşibendiyye tarikatı bölgede kendisine nispetle “Hazneviyye” diye anılır olmuştur. Ahmed el-Haznevî, farklı çevrelerden ciddi muhalefetle karşılaşmasına rağmen, bu muhalefet tarikatın geniş bir alanda yayılmasına mâni olamamıştır.

Nakşbendîliğin, Hazneviyye kolunun teşekkülüne kadarki tarihî süreciyle girizgâh yapan bu çalışmanın birinci bölümünde tarikatın kurucusu Ahmed el-Haznevî başta olmak üzere bu silsileden gelen Hazneviyye şeyhlerinin hayatları, eserleri, halifeleri, müridleri, fikirleri ve tasavvufî görüşleri incelenmiştir. Bu kısımda Hazneviyye medresesinde yetişen sûfîlerin toplum üzerindeki etkileri üzerinde de durulmuştur. İkinci bölümde ise Hazneviyye’de tasavvufî eğitim, âdâb ve erkân ele alınmış, Haznevîlik genel olarak değerlendirilmeye çalışılmıştır.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 334,40    334,40   
3 121,81    365,43   
6 64,31    385,86   
9 45,15    406,33   
12 35,56    426,73   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 334,40    334,40   
3 121,81    365,43   
6 64,31    385,86   
9 45,15    406,33   
12 35,56    426,73   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 334,40    334,40   
3 121,81    365,43   
6 64,31    385,86   
9 45,15    406,33   
12 35,56    426,73   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 334,40    334,40   
3 121,81    365,43   
6 64,31    385,86   
9 45,15    406,33   
12 35,56    426,73   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 334,40    334,40   
3 121,81    365,43   
6 64,31    385,86   
9 45,15    406,33   
12 35,56    426,73   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 334,40    334,40   
3 121,81    365,43   
6 64,31    385,86   
9 45,15    406,33   
12 35,56    426,73   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 334,40    334,40   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Elinizdeki eser, Osmanlı’nın son döneminde Suriye’nin kuzeydoğusundaki Cezire bölgesinde, Nakşbendî-Hâlidîliğin Nehrî-Nurşîn kolunun bir devamı olarak ortaya çıkan Haznevîliği incelemektedir. Seyr u sülûkünü tamamladıktan sonra Fransız işgali altındaki memleketi Suriye’ye dönen Ahmed el-Haznevî (v. 1950), bölgede dinî hayatı yeniden ihya ederek halkın ilmî, kültürel ve sosyal hayatlarına katkıda bulunduğundan o muhitte tarikat kurucusu olarak telakki edilmiştir. Hatta Nakşibendiyye tarikatı bölgede kendisine nispetle “Hazneviyye” diye anılır olmuştur. Ahmed el-Haznevî, farklı çevrelerden ciddi muhalefetle karşılaşmasına rağmen, bu muhalefet tarikatın geniş bir alanda yayılmasına mâni olamamıştır.

Nakşbendîliğin, Hazneviyye kolunun teşekkülüne kadarki tarihî süreciyle girizgâh yapan bu çalışmanın birinci bölümünde tarikatın kurucusu Ahmed el-Haznevî başta olmak üzere bu silsileden gelen Hazneviyye şeyhlerinin hayatları, eserleri, halifeleri, müridleri, fikirleri ve tasavvufî görüşleri incelenmiştir. Bu kısımda Hazneviyye medresesinde yetişen sûfîlerin toplum üzerindeki etkileri üzerinde de durulmuştur. İkinci bölümde ise Hazneviyye’de tasavvufî eğitim, âdâb ve erkân ele alınmış, Haznevîlik genel olarak değerlendirilmeye çalışılmıştır.

Kapat