Necip Mahfuz’un Sembolik Romanları

Stok Kodu:
9786057753083
Boyut:
17x24
Sayfa Sayısı:
248
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2020-09
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%20 indirimli
220,00TL
176,00TL
Taksitli fiyat: 12 x 18,72TL
Havale/EFT ile: 172,48TL
Temin süresi 6 gündür.
9786057753083
445664
Necip Mahfuz’un Sembolik Romanları
Necip Mahfuz’un Sembolik Romanları
176.00

Bu eser, 1988 yılı Nobel edebiyat ödülüyle ün kazanan Mısırlı Edebiyatçı Necîb Mahfùz'un 1952 devriminden sonra kaleme aldığı sembolik romanlarının edebî eleştirisi niteliğindedir.
Eleştirmenler, Necîb Mahfûz'un edebî hayatını üç döneme ayırırlar. Bunlar; tarihî, gerçekçi ve sembolik dönemlerdir. Bu kitapta konu edilen Necîb Mahfûz’un diğer dönemlerinde yazdıklarına nispetle fikrî yönü ağır basan üçüncü dönem romanlarından yedi tanesidir. Bunlar yayımlanış sırasına göre
Evlâdu Hâratinâ (1959), el-Liss ve'l-Kilâb (1961), es-Summân ve’l-Harîf (1962), et-Tarîk (1964), eş-Şehhâz (1965), Sersera fevka'n-Nil (1966) ve Mîrâmâr (1967)'dır.
Üniversitede felsefe eğitimi gören Necîb Mahfûz bu romanlarında Cemâl Abdu'n-Nâsır önderliğinde gerçekleşen, kendisinin ve Mısır halkının beklentilerine cevap veremeyen 1952 devriminden sonra yaşadığı hayal kırıklığını felsefi boyutları ağır basan bir anlatımla dile getirmeye çalışmıştır. Sanatçı bu anlatımda, selefleri gibi, sosyal aklı, hâdiselerin akışını ve belirli bir süreçte yol alışını zedelemeden sembolik formlara dökmüş; “Umrân’ı temsil eden insanîlik ile üzerinde yükseldiği beşerîliğin içerdiği iyi ve kötü değerleri temsil gücü yüksek, tarihî arka planı da olan imgelerle resmetmiştir.
**Kitabın içerisinde yer alan karekod ile birlikte yazarın Necip Mahfuz ile 1996 yılında gerçekleştirdiği söyleşinin ses kaydına ulaşılmaktadır.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 176,00    176,00   
3 64,11    192,33   
6 33,85    203,09   
9 23,76    213,86   
12 18,72    224,59   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 176,00    176,00   
3 64,11    192,33   
6 33,85    203,09   
9 23,76    213,86   
12 18,72    224,59   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 176,00    176,00   
3 64,11    192,33   
6 33,85    203,09   
9 23,76    213,86   
12 18,72    224,59   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 176,00    176,00   
3 64,11    192,33   
6 33,85    203,09   
9 23,76    213,86   
12 18,72    224,59   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 176,00    176,00   
3 64,11    192,33   
6 33,85    203,09   
9 23,76    213,86   
12 18,72    224,59   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 176,00    176,00   
3 64,11    192,33   
6 33,85    203,09   
9 23,76    213,86   
12 18,72    224,59   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 176,00    176,00   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Bu eser, 1988 yılı Nobel edebiyat ödülüyle ün kazanan Mısırlı Edebiyatçı Necîb Mahfùz'un 1952 devriminden sonra kaleme aldığı sembolik romanlarının edebî eleştirisi niteliğindedir.
Eleştirmenler, Necîb Mahfûz'un edebî hayatını üç döneme ayırırlar. Bunlar; tarihî, gerçekçi ve sembolik dönemlerdir. Bu kitapta konu edilen Necîb Mahfûz’un diğer dönemlerinde yazdıklarına nispetle fikrî yönü ağır basan üçüncü dönem romanlarından yedi tanesidir. Bunlar yayımlanış sırasına göre
Evlâdu Hâratinâ (1959), el-Liss ve'l-Kilâb (1961), es-Summân ve’l-Harîf (1962), et-Tarîk (1964), eş-Şehhâz (1965), Sersera fevka'n-Nil (1966) ve Mîrâmâr (1967)'dır.
Üniversitede felsefe eğitimi gören Necîb Mahfûz bu romanlarında Cemâl Abdu'n-Nâsır önderliğinde gerçekleşen, kendisinin ve Mısır halkının beklentilerine cevap veremeyen 1952 devriminden sonra yaşadığı hayal kırıklığını felsefi boyutları ağır basan bir anlatımla dile getirmeye çalışmıştır. Sanatçı bu anlatımda, selefleri gibi, sosyal aklı, hâdiselerin akışını ve belirli bir süreçte yol alışını zedelemeden sembolik formlara dökmüş; “Umrân’ı temsil eden insanîlik ile üzerinde yükseldiği beşerîliğin içerdiği iyi ve kötü değerleri temsil gücü yüksek, tarihî arka planı da olan imgelerle resmetmiştir.
**Kitabın içerisinde yer alan karekod ile birlikte yazarın Necip Mahfuz ile 1996 yılında gerçekleştirdiği söyleşinin ses kaydına ulaşılmaktadır.

Kapat