Bilindiği gibi kelam ilminde nifak konusu büyük günah (kebire) meselesinin ortaya çıkmasına paralel olarak gündeme gelmiştir. İmanın tarifi, amelin imandan bir cüz olup olmadığı, dolayısıyla mürtekib-i kebire'nin dünyevi ve uhrevi durumu gibi konuların tartışıldığı sırada nifak, zaman zaman imanla küfür yanında üçüncü bir kavram olarak dile getirilmişitir. Ancak münafığın bu konumunun sadece dünya ile sınırlı kalacağı, ahirette ise nifak üzere ölen herkesin kafirlerle aynı muameleye tabi tutulacağı hususunda alimler arasında görüş birliği vardır. Bu yüzdendir ki nifak olgusu, hem akaid ve kelamın konusu olduğu kadar, hem de bu konuyla bağlantılı olan her şeyle, özelliklede ahlakla ilişkili bir konudur. Bu cümleden olarak denilebilir ki, kelam ilminin münafıklık olgusunu gündeme almasının temelinde yatan şey, nifakın bir iman ve ahlak zafiyeti oluşturmuş olmasıdır. O yüzden de kuruluş amacı, imanlı ve ahlaklı bir toplum inşa etmek olan İslam Dini'nin bütün değerlerini savunmak olan kelam ilminin, kişisel ve toplumsal gelişimi doğrudan etkileyen nifak olgusunu dışarıda bırakarak insanı anlama çabası içerisinde olması mümkün değildir.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 292,60 | 292,60 |
3 | 106,58 | 319,75 |
6 | 56,27 | 337,63 |
9 | 39,50 | 355,54 |
12 | 31,12 | 373,39 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 292,60 | 292,60 |
3 | 106,58 | 319,75 |
6 | 56,27 | 337,63 |
9 | 39,50 | 355,54 |
12 | 31,12 | 373,39 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 292,60 | 292,60 |
3 | 106,58 | 319,75 |
6 | 56,27 | 337,63 |
9 | 39,50 | 355,54 |
12 | 31,12 | 373,39 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 292,60 | 292,60 |
3 | 106,58 | 319,75 |
6 | 56,27 | 337,63 |
9 | 39,50 | 355,54 |
12 | 31,12 | 373,39 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 292,60 | 292,60 |
3 | 106,58 | 319,75 |
6 | 56,27 | 337,63 |
9 | 39,50 | 355,54 |
12 | 31,12 | 373,39 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 292,60 | 292,60 |
3 | 106,58 | 319,75 |
6 | 56,27 | 337,63 |
9 | 39,50 | 355,54 |
12 | 31,12 | 373,39 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 292,60 | 292,60 |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |
12 | - | - |
Bilindiği gibi kelam ilminde nifak konusu büyük günah (kebire) meselesinin ortaya çıkmasına paralel olarak gündeme gelmiştir. İmanın tarifi, amelin imandan bir cüz olup olmadığı, dolayısıyla mürtekib-i kebire'nin dünyevi ve uhrevi durumu gibi konuların tartışıldığı sırada nifak, zaman zaman imanla küfür yanında üçüncü bir kavram olarak dile getirilmişitir. Ancak münafığın bu konumunun sadece dünya ile sınırlı kalacağı, ahirette ise nifak üzere ölen herkesin kafirlerle aynı muameleye tabi tutulacağı hususunda alimler arasında görüş birliği vardır. Bu yüzdendir ki nifak olgusu, hem akaid ve kelamın konusu olduğu kadar, hem de bu konuyla bağlantılı olan her şeyle, özelliklede ahlakla ilişkili bir konudur. Bu cümleden olarak denilebilir ki, kelam ilminin münafıklık olgusunu gündeme almasının temelinde yatan şey, nifakın bir iman ve ahlak zafiyeti oluşturmuş olmasıdır. O yüzden de kuruluş amacı, imanlı ve ahlaklı bir toplum inşa etmek olan İslam Dini'nin bütün değerlerini savunmak olan kelam ilminin, kişisel ve toplumsal gelişimi doğrudan etkileyen nifak olgusunu dışarıda bırakarak insanı anlama çabası içerisinde olması mümkün değildir.