Elinizdeki kitapta Osmanlı coğrafyasında yaygınca okunan Noktatü'l- Beyân risâlesi ve bu risâleye dair bir inceleme yazısı yeralmaktadır. Risâlede “nokta” sembolünden hareketle Tanrı, insan ve âlem arasındaki ilişkinin nasıl olduğu ve nihayetinde nasılolması gerektiğine dair açıklamaların geliştirildiği görülmektedir:“Ey tâlip! Hiç şüphe yok ki noktadan ne meydana geldiyse yine bir noktadır. Çünkü âlemin meydana gelişi noktadandır. Noktadeyince yazan kişinin kaleminin ucundan meydana gelen noktayı düşünürsün. Bu nokta o noktanın örneğidir. Damladan denizibilmek, zerreden güneşi görmektir.”“Şimdi ey kardeşim! İnsanın hakikati bir noktadır. O noktayı bilen kendisini de bilir.”
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 182,40 | 182,40 |
3 | 66,44 | 199,33 |
6 | 35,08 | 210,47 |
9 | 24,63 | 221,63 |
12 | 19,40 | 232,76 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 182,40 | 182,40 |
3 | 66,44 | 199,33 |
6 | 35,08 | 210,47 |
9 | 24,63 | 221,63 |
12 | 19,40 | 232,76 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 182,40 | 182,40 |
3 | 66,44 | 199,33 |
6 | 35,08 | 210,47 |
9 | 24,63 | 221,63 |
12 | 19,40 | 232,76 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 182,40 | 182,40 |
3 | 66,44 | 199,33 |
6 | 35,08 | 210,47 |
9 | 24,63 | 221,63 |
12 | 19,40 | 232,76 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 182,40 | 182,40 |
3 | 66,44 | 199,33 |
6 | 35,08 | 210,47 |
9 | 24,63 | 221,63 |
12 | 19,40 | 232,76 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 182,40 | 182,40 |
3 | 66,44 | 199,33 |
6 | 35,08 | 210,47 |
9 | 24,63 | 221,63 |
12 | 19,40 | 232,76 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 182,40 | 182,40 |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |
12 | - | - |
Elinizdeki kitapta Osmanlı coğrafyasında yaygınca okunan Noktatü'l- Beyân risâlesi ve bu risâleye dair bir inceleme yazısı yeralmaktadır. Risâlede “nokta” sembolünden hareketle Tanrı, insan ve âlem arasındaki ilişkinin nasıl olduğu ve nihayetinde nasılolması gerektiğine dair açıklamaların geliştirildiği görülmektedir:“Ey tâlip! Hiç şüphe yok ki noktadan ne meydana geldiyse yine bir noktadır. Çünkü âlemin meydana gelişi noktadandır. Noktadeyince yazan kişinin kaleminin ucundan meydana gelen noktayı düşünürsün. Bu nokta o noktanın örneğidir. Damladan denizibilmek, zerreden güneşi görmektir.”“Şimdi ey kardeşim! İnsanın hakikati bir noktadır. O noktayı bilen kendisini de bilir.”