Nusaybin Akademisi

Stok Kodu:
9789753861083
Boyut:
14x20
Sayfa Sayısı:
308
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2006-05
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Orijinal Adı:
Madrasat Naşibin Al-Sahira
%20 indirimli
120,00TL
96,00TL
Taksitli fiyat: 12 x 10,21TL
Havale/EFT ile: 94,08TL
Temin süresi 6 gündür.
9789753861083
556739
Nusaybin Akademisi
Nusaybin Akademisi
96.00

"Makedonyalı İskender’in (İ. Ö. 356 - 323) Asya ve Afrika kıtalarını fethetmesi Helen kültür ve uygarlığının Doğu’da yayılmasına neden oldu İskender’in siyasi amacı. Helen kültürü ile yeni fethedilen memleketlerin kültürleri arasında bilim, kültür, mimari ve yazın eklektizmi sağlamaktı. İskender bu amaçla, fethedilen memleketlerde kentler kurarak Helen yazar, filozof ve bilimadamlarını, fethedilen bu kentlere bilgi ve birikimlerini aktarmaları için yöneltti. Bunun sonucunda İslam’ın görünmesinden önce bilim ve kültür kentleri kurulmuş bulunuyordu. Bu kentlerin en önemlileri İskenderiye, Urhoy / Urfa, Nsibin / Nusaybin, Harran ve Bet - Lapat/ Gündi - Şapurdu.

Pers ve Roma devletlerinin ortasında kurulmuş Nusaybin kenti, tarihte üstlendiği bilmisel ve kültürel rollere göre Um al ‘Ulum (Bilimler Anası) ve Madinat al - Ma’arif (Bilgi Kenti) unvanlarına layık görülmüştür. Süryaniler, hıristiyanlığı kabul etmeden önce de, Nusaybin, bilim ve kültür merkezi olarak biliniyordu. İsa’dan çok önce yaşamış olan şair filozof Wefa ve 2. yüzyılın ortalarında yaşamış filozof Bar - Serapiyon, Nusaybin okullarında yetişmiş paganist Süryaniler’dendi. Bu paganist Süryani düşünürlerin ortaya koyduğu eserlerin daha sonra hıristiyanlığı kabul eden Tityanus, Bardayşan ve Mani (2. ve 3. yüzyıl) gibi Hıristiyan Süryaniler’in eserlerine dil ve yazın açısından benzerlik arz etmesi Nusaybin okulunun sürekliliği açısından önemlidir.

Giriş Yazısı

Uzun süredir beklenen Nusaybin Akademisini nihayet takdirlerinize sunmaktan mutluyuz.

Yaba Yayınları

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 96,00    96,00   
3 34,97    104,91   
6 18,46    110,77   
9 12,96    116,65   
12 10,21    122,51   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 96,00    96,00   
3 34,97    104,91   
6 18,46    110,77   
9 12,96    116,65   
12 10,21    122,51   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 96,00    96,00   
3 34,97    104,91   
6 18,46    110,77   
9 12,96    116,65   
12 10,21    122,51   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 96,00    96,00   
3 34,97    104,91   
6 18,46    110,77   
9 12,96    116,65   
12 10,21    122,51   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 96,00    96,00   
3 34,97    104,91   
6 18,46    110,77   
9 12,96    116,65   
12 10,21    122,51   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 96,00    96,00   
3 34,97    104,91   
6 18,46    110,77   
9 12,96    116,65   
12 10,21    122,51   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 96,00    96,00   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

"Makedonyalı İskender’in (İ. Ö. 356 - 323) Asya ve Afrika kıtalarını fethetmesi Helen kültür ve uygarlığının Doğu’da yayılmasına neden oldu İskender’in siyasi amacı. Helen kültürü ile yeni fethedilen memleketlerin kültürleri arasında bilim, kültür, mimari ve yazın eklektizmi sağlamaktı. İskender bu amaçla, fethedilen memleketlerde kentler kurarak Helen yazar, filozof ve bilimadamlarını, fethedilen bu kentlere bilgi ve birikimlerini aktarmaları için yöneltti. Bunun sonucunda İslam’ın görünmesinden önce bilim ve kültür kentleri kurulmuş bulunuyordu. Bu kentlerin en önemlileri İskenderiye, Urhoy / Urfa, Nsibin / Nusaybin, Harran ve Bet - Lapat/ Gündi - Şapurdu.

Pers ve Roma devletlerinin ortasında kurulmuş Nusaybin kenti, tarihte üstlendiği bilmisel ve kültürel rollere göre Um al ‘Ulum (Bilimler Anası) ve Madinat al - Ma’arif (Bilgi Kenti) unvanlarına layık görülmüştür. Süryaniler, hıristiyanlığı kabul etmeden önce de, Nusaybin, bilim ve kültür merkezi olarak biliniyordu. İsa’dan çok önce yaşamış olan şair filozof Wefa ve 2. yüzyılın ortalarında yaşamış filozof Bar - Serapiyon, Nusaybin okullarında yetişmiş paganist Süryaniler’dendi. Bu paganist Süryani düşünürlerin ortaya koyduğu eserlerin daha sonra hıristiyanlığı kabul eden Tityanus, Bardayşan ve Mani (2. ve 3. yüzyıl) gibi Hıristiyan Süryaniler’in eserlerine dil ve yazın açısından benzerlik arz etmesi Nusaybin okulunun sürekliliği açısından önemlidir.

Giriş Yazısı

Uzun süredir beklenen Nusaybin Akademisini nihayet takdirlerinize sunmaktan mutluyuz.

Yaba Yayınları

Kapat