Olay

Stok Kodu:
9786057200945
Boyut:
14x20.5
Sayfa Sayısı:
144
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2023-04
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Kategori:
%25 indirimli
200,00TL
150,00TL
Taksitli fiyat: 12 x 15,95TL
Havale/EFT ile: 147,00TL
Temin süresi 6 gündür.
9786057200945
660028
Olay
Olay
150.00

Günümüzün en önemli filozofu Slavoj Zizek, Olay’da hayatı boyunca geliştirdiği felsefi projesinin temel kavramını çeşitli anlam evrenleri etrafında ele alıyor. Bu anlam evrenleri sırasıyla Budizm, Psikanaliz ve Batı Felsefesi’dir. Zizek, benliğin olmamasından sorumlu bir benlik anlayışına doğru felsefi bir yolculuğa çıkarıyor bizleri.

Budist evren böylece iki tür olaya izin verir: Aydınlanma olayı, Benliğin var oluş olmadığını tam olarak üstlenme olayı; örnek olarak haiku şiirinde ve Deleuze’ün saf bir anlam(olmayan) olayı dediği şeyde, gelip geçici bir olayın benzersiz bir şekilde yakalanması. Bu, Budizm'in sonsuz yargısı gibi görünüyor: Mutlak olanın (Nirvana’da deneyimlenen ilkel Boşluk’un) ve kırılgan flaş benzeri minik yüzey etkisinin (haiku konusu) üst üste binmesi. İşte Matsuo Basho’nun en iyi bilinen haiku’su:

Eski gölet…

Bir kurbağa atlar

Sıçrayarak

Hakiki nesne sıçrama olayıdır (onu onaylayan sessizlikle örtüşmüyor mu? Haiku’da idealleştirme yoktur, sadece yüceleştirme etkisi vardır, burada maddi bir eylem ne kadar “düşük” olursa olsun olayı doğurabilir, bu nedenle aynı olaya odaklanan bir haiku’nun çok daha kaba bir versiyonunu tahayyül etmekten korkmamalıyız; Japonya’dan bir arkadaşım bana, Başo’nun sıçrama motifinin yirminci yüzyıla ait bir varyasyonu vardır ve kesinlikle bir parodi olarak okunmamalıdır demişti:

İçinde bayat su bulunan klozet…

üzerine oturuyorum

Sıçratıyorum

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 150,00    150,00   
3 54,64    163,92   
6 28,85    173,09   
9 20,25    182,27   
12 15,95    191,42   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 150,00    150,00   
3 54,64    163,92   
6 28,85    173,09   
9 20,25    182,27   
12 15,95    191,42   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 150,00    150,00   
3 54,64    163,92   
6 28,85    173,09   
9 20,25    182,27   
12 15,95    191,42   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 150,00    150,00   
3 54,64    163,92   
6 28,85    173,09   
9 20,25    182,27   
12 15,95    191,42   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 150,00    150,00   
3 54,64    163,92   
6 28,85    173,09   
9 20,25    182,27   
12 15,95    191,42   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 150,00    150,00   
3 54,64    163,92   
6 28,85    173,09   
9 20,25    182,27   
12 15,95    191,42   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 150,00    150,00   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Günümüzün en önemli filozofu Slavoj Zizek, Olay’da hayatı boyunca geliştirdiği felsefi projesinin temel kavramını çeşitli anlam evrenleri etrafında ele alıyor. Bu anlam evrenleri sırasıyla Budizm, Psikanaliz ve Batı Felsefesi’dir. Zizek, benliğin olmamasından sorumlu bir benlik anlayışına doğru felsefi bir yolculuğa çıkarıyor bizleri.

Budist evren böylece iki tür olaya izin verir: Aydınlanma olayı, Benliğin var oluş olmadığını tam olarak üstlenme olayı; örnek olarak haiku şiirinde ve Deleuze’ün saf bir anlam(olmayan) olayı dediği şeyde, gelip geçici bir olayın benzersiz bir şekilde yakalanması. Bu, Budizm'in sonsuz yargısı gibi görünüyor: Mutlak olanın (Nirvana’da deneyimlenen ilkel Boşluk’un) ve kırılgan flaş benzeri minik yüzey etkisinin (haiku konusu) üst üste binmesi. İşte Matsuo Basho’nun en iyi bilinen haiku’su:

Eski gölet…

Bir kurbağa atlar

Sıçrayarak

Hakiki nesne sıçrama olayıdır (onu onaylayan sessizlikle örtüşmüyor mu? Haiku’da idealleştirme yoktur, sadece yüceleştirme etkisi vardır, burada maddi bir eylem ne kadar “düşük” olursa olsun olayı doğurabilir, bu nedenle aynı olaya odaklanan bir haiku’nun çok daha kaba bir versiyonunu tahayyül etmekten korkmamalıyız; Japonya’dan bir arkadaşım bana, Başo’nun sıçrama motifinin yirminci yüzyıla ait bir varyasyonu vardır ve kesinlikle bir parodi olarak okunmamalıdır demişti:

İçinde bayat su bulunan klozet…

üzerine oturuyorum

Sıçratıyorum

Kapat