Onbeşinci Asırda Bir Tekke: Osmancık Koyun Baba Zaviyesi

Stok Kodu:
9786257767965
Boyut:
16x24
Sayfa Sayısı:
126
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2020-12
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%35 indirimli
40,00TL
26,00TL
Taksitli fiyat: 12 x 2,76TL
Temin süresi 6 gündür.
9786257767965
448222
Onbeşinci Asırda Bir Tekke: Osmancık Koyun Baba Zaviyesi
Onbeşinci Asırda Bir Tekke: Osmancık Koyun Baba Zaviyesi
26.00

Bektaşi geleneğinden gelen bir Kalenderi...

Koyun Baba Hazretlerinin medfun bulunduğu Osmancık ilçesi ile sınırlı kalmamiş Anadolu'dan Balkanlara kadar uzanan şöhreti... Osmanlı Devleti'nin sosyal hayati çeşitli hususiyetleri barındırmakla birlikte en başa gittiğimizde kuruluş dinamiklerinde gördüğümüz inanç dünyası, maddi ve manevi dünyayı birleştiren zaviyelerin önemi aslolan gerçekliktir. Anadolu'da, birçok yere kendi isimlerini veren, ellerinin emeği ve alınlarının teriyle dağ başlarında yer açıp yerleşen, boş ve kimsesiz ya da kâfirini koydukları bölgeleri şenlendiren, bağ ve bahçe yetiştiren dervişler, uçlardaki her ilerlemede benzerlerini ortaya çıkaran zaviyeler, aynı zamanda birer derviş zümresi olarak köyler vücuda getirecek şekilde toprağa yerleşen birtakım göçebe oymaklar...

Osmanlı toplumunda zaviyeler ile halk kesimleri arasında sıkı bağlar söz konusuydu. Kırsal kesimde yaşayan göçebe halkın tekke ve zaviyeler ile olan bağlantısı, yerleşik olan şehirli ve köylüye göre daha fazlaydı. Bunun nedeni, göçebe grupların hayat tarzlarından kaynaklanan kültürel özelliklerinin, "abdal" adı verilen ve Osmanlı'dan önceki dönemlerden beri Anadolu'da göçebe gruplara dini yaşantıyı telkin eden kişilerle uyum içinde olmasıdır.

Bu çalışmada şimdiye kadar 15. yüzyılda yaşayan Heterodoks Türk Dervişi Koyun Baba hazretleri hakkında yapılmış çalışmaların ötesinde tekkesi, zaviyesi hakkında arşivlerde yer alan belgeler kullanılarak ortaya konulmaya çalışılmış bilgiler bulacaksınız ki umarız ki bu konudaki eksikliği gidermiş olacaktır.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 26,00    26,00   
3 9,47    28,41   
6 5,00    30,00   
9 3,51    31,59   
12 2,76    33,18   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 26,00    26,00   
3 9,47    28,41   
6 5,00    30,00   
9 3,51    31,59   
12 2,76    33,18   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 26,00    26,00   
3 9,47    28,41   
6 5,00    30,00   
9 3,51    31,59   
12 2,76    33,18   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 26,00    26,00   
3 9,47    28,41   
6 5,00    30,00   
9 3,51    31,59   
12 2,76    33,18   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 26,00    26,00   
3 9,47    28,41   
6 5,00    30,00   
9 3,51    31,59   
12 2,76    33,18   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 26,00    26,00   
3 9,47    28,41   
6 5,00    30,00   
9 3,51    31,59   
12 2,76    33,18   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 26,00    26,00   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Bektaşi geleneğinden gelen bir Kalenderi...

Koyun Baba Hazretlerinin medfun bulunduğu Osmancık ilçesi ile sınırlı kalmamiş Anadolu'dan Balkanlara kadar uzanan şöhreti... Osmanlı Devleti'nin sosyal hayati çeşitli hususiyetleri barındırmakla birlikte en başa gittiğimizde kuruluş dinamiklerinde gördüğümüz inanç dünyası, maddi ve manevi dünyayı birleştiren zaviyelerin önemi aslolan gerçekliktir. Anadolu'da, birçok yere kendi isimlerini veren, ellerinin emeği ve alınlarının teriyle dağ başlarında yer açıp yerleşen, boş ve kimsesiz ya da kâfirini koydukları bölgeleri şenlendiren, bağ ve bahçe yetiştiren dervişler, uçlardaki her ilerlemede benzerlerini ortaya çıkaran zaviyeler, aynı zamanda birer derviş zümresi olarak köyler vücuda getirecek şekilde toprağa yerleşen birtakım göçebe oymaklar...

Osmanlı toplumunda zaviyeler ile halk kesimleri arasında sıkı bağlar söz konusuydu. Kırsal kesimde yaşayan göçebe halkın tekke ve zaviyeler ile olan bağlantısı, yerleşik olan şehirli ve köylüye göre daha fazlaydı. Bunun nedeni, göçebe grupların hayat tarzlarından kaynaklanan kültürel özelliklerinin, "abdal" adı verilen ve Osmanlı'dan önceki dönemlerden beri Anadolu'da göçebe gruplara dini yaşantıyı telkin eden kişilerle uyum içinde olmasıdır.

Bu çalışmada şimdiye kadar 15. yüzyılda yaşayan Heterodoks Türk Dervişi Koyun Baba hazretleri hakkında yapılmış çalışmaların ötesinde tekkesi, zaviyesi hakkında arşivlerde yer alan belgeler kullanılarak ortaya konulmaya çalışılmış bilgiler bulacaksınız ki umarız ki bu konudaki eksikliği gidermiş olacaktır.

Kapat