Osmanlı Dönemi Yahudilik Eleştirileri (15. -16. Yüzyıl)

Stok Kodu:
9786055978983
Boyut:
16x24
Sayfa Sayısı:
262
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2021-01
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%18 indirimli
185,00TL
151,70TL
Taksitli fiyat: 12 x 16,13TL
Temin süresi 6 gündür.
9786055978983
472716
Osmanlı Dönemi Yahudilik Eleştirileri
Osmanlı Dönemi Yahudilik Eleştirileri (15. -16. Yüzyıl)
151.70

Kur’an’ın inişiyle başlayan İslam dışı dinlere, özellikle de Yahudilik ve Hıristiyanlığa yönelik eleştiriler, dokuzuncu yüzyıldan itibaren konuları belirlenmiş bir literatür halini almıştır. Söz konusu dinlere yönelik reddiye yazımı, İslam dünyasının büyük kısmında günümüze kadar varlığını devam ettirmiştir. Dinsel çoğulculuk bağlamında kendisinden önceki Müslüman devletlerin varisi olan Osmanlı döneminde de, sayı bakımından nispeten az olmakla birlikte hem Yahudiler hem de Hıristiyanlara karşı bu tür metinler, Müslüman kökenli ya da mühtedi yazarlar tarafından kaleme alınmıştır. Bunlardan müstakil olarak Yahudilik karşıtı olanlar sayı bakımından çok az olduğu gibi önemli bir kısmı da 15. ve 16. yüzyıllarda yazılmıştır.

Elinizdeki kitap, bu iki yüzyılda Yahudi kökenli üç mühtedi (Abdülallâm, Abdüsselam el-Mühtedî, Yusuf b. Ebî Abdüddeyyân) ve bir Osmanlı aliminin (Taşköprizâde) reddiye metinlerini konu edinmektedir. Her bir metin yazıldıkları bağlam, yazılma gerekçeleri, yazarın kimliği ve metnin ona aidiyeti, içeriği, kendisinden önceki ve sonraki reddiye literatürüne katkıları bağlamında incelenmiş; Arapçalarının Türkçe çevirisine ve tahkikli neşirlerine, Türkçe olanların da tahkikli transliterasyonuna yer verilmiştir. Bunlar yapılırken aynı kişileri konu edinmiş batılı akademisyenlerin verilerinden yararlanıldığı gibi, ortaya koydukları ve yanlış olduğunu düşündüğümüz tespitleri de düzeltilmeye çalışılmıştır.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 151,70    151,70   
3 55,26    165,78   
6 29,17    175,05   
9 20,48    184,33   
12 16,13    193,58   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 151,70    151,70   
3 55,26    165,78   
6 29,17    175,05   
9 20,48    184,33   
12 16,13    193,58   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 151,70    151,70   
3 55,26    165,78   
6 29,17    175,05   
9 20,48    184,33   
12 16,13    193,58   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 151,70    151,70   
3 55,26    165,78   
6 29,17    175,05   
9 20,48    184,33   
12 16,13    193,58   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 151,70    151,70   
3 55,26    165,78   
6 29,17    175,05   
9 20,48    184,33   
12 16,13    193,58   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 151,70    151,70   
3 55,26    165,78   
6 29,17    175,05   
9 20,48    184,33   
12 16,13    193,58   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 151,70    151,70   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Kur’an’ın inişiyle başlayan İslam dışı dinlere, özellikle de Yahudilik ve Hıristiyanlığa yönelik eleştiriler, dokuzuncu yüzyıldan itibaren konuları belirlenmiş bir literatür halini almıştır. Söz konusu dinlere yönelik reddiye yazımı, İslam dünyasının büyük kısmında günümüze kadar varlığını devam ettirmiştir. Dinsel çoğulculuk bağlamında kendisinden önceki Müslüman devletlerin varisi olan Osmanlı döneminde de, sayı bakımından nispeten az olmakla birlikte hem Yahudiler hem de Hıristiyanlara karşı bu tür metinler, Müslüman kökenli ya da mühtedi yazarlar tarafından kaleme alınmıştır. Bunlardan müstakil olarak Yahudilik karşıtı olanlar sayı bakımından çok az olduğu gibi önemli bir kısmı da 15. ve 16. yüzyıllarda yazılmıştır.

Elinizdeki kitap, bu iki yüzyılda Yahudi kökenli üç mühtedi (Abdülallâm, Abdüsselam el-Mühtedî, Yusuf b. Ebî Abdüddeyyân) ve bir Osmanlı aliminin (Taşköprizâde) reddiye metinlerini konu edinmektedir. Her bir metin yazıldıkları bağlam, yazılma gerekçeleri, yazarın kimliği ve metnin ona aidiyeti, içeriği, kendisinden önceki ve sonraki reddiye literatürüne katkıları bağlamında incelenmiş; Arapçalarının Türkçe çevirisine ve tahkikli neşirlerine, Türkçe olanların da tahkikli transliterasyonuna yer verilmiştir. Bunlar yapılırken aynı kişileri konu edinmiş batılı akademisyenlerin verilerinden yararlanıldığı gibi, ortaya koydukları ve yanlış olduğunu düşündüğümüz tespitleri de düzeltilmeye çalışılmıştır.

Kapat