Osmanlı’nın Hazanında Gazel Dökümü Modern Türk Şiirini Ararken

Stok Kodu:
9789750842467
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
536
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2018-06
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Kategori:
%25 indirimli
400,00TL
300,00TL
Taksitli fiyat: 12 x 31,90TL
Temin süresi 6 gündür.
9789750842467
576471
Osmanlı’nın Hazanında Gazel Dökümü
Osmanlı’nın Hazanında Gazel Dökümü Modern Türk Şiirini Ararken
300.00

M. Kayahan Özgül’ün, Dîvan Yolu’ndan Pera’ya Selâmetle kitabının ardından “Modern Türk Şiirini Ararken” alt başlığıyla hazırladığı seçki kitabı Osmanlı’nın Hazânında Gazel Dökümü de Yapı Kredi Yayınları tarafından yayımlandı.

Osmanlı’nın Hazânında Gazel Dökümü, M. Kayahan Özgül’ün klâsik Osmanlı şiirinden yeni Türk şiirine geçiş sürecini anlatan Dîvan Yolu’ndan Pera’ya Selâmetle kitabının ikinci cildi niteliğinde bir şiir seçkisi.

M. Kayahan Özgül, elinizdeki “müntehabât”ta çoğunluğu on sekizinci ve on dokuzuncu asırda yaşamış 333 edipte modern şiirin emarelerini tespit ediyor. Başka bir ifadeyle, şiirimizde yenileşme eğilimi gösteren metinleri bir araya getiriyor.

M. Kayahan Özgül kitabının sunuşunda şunları dile getiriyor:

Osmanlı çınarı asırlar boyu, evvelbahardan başka mevsim tanımadan gelişti. XVIII. asırda Batı’dan gelen ânî bir soğuk hava dalgasıyle titremeye başlayıncaya kadar da vakt-i hazânın varlığını hiç hatırlamadı. Teşrin aylarının mahzun havası çınara yaramadı; yaprakları birer ikişer sararmağa, dökülmeğe başladı. Koca çınar, kuruyup gazel olan her yaprakla haşmetinden, hüviyetinden, estetiğinden bir parça daha soyundu. Artık toprağı kaplayan ölü yapraklar arasında nakşın, mûsikînin, mimarînin olduğu kadar, şiirin de muhterem ve muhteşem naaşları yatmaktaydı. Elinizdeki kitap, bu sonbahar şehitleri arasında dolaşırken toparlandı. Ara sıra yadırgadığınız örneklerle karşılaşırsanız bilin ki, onlar gazeller arasından fışkıran ve gelişmek için teşrînin nemli havasını en müsait ortam bilen kanlıca mantarlarıdır; bugünki modern şiirin habercileridir.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 300,00    300,00   
3 109,28    327,84   
6 57,70    346,17   
9 40,50    364,53   
12 31,90    382,83   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 300,00    300,00   
3 109,28    327,84   
6 57,70    346,17   
9 40,50    364,53   
12 31,90    382,83   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 300,00    300,00   
3 109,28    327,84   
6 57,70    346,17   
9 40,50    364,53   
12 31,90    382,83   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 300,00    300,00   
3 109,28    327,84   
6 57,70    346,17   
9 40,50    364,53   
12 31,90    382,83   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 300,00    300,00   
3 109,28    327,84   
6 57,70    346,17   
9 40,50    364,53   
12 31,90    382,83   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 300,00    300,00   
3 109,28    327,84   
6 57,70    346,17   
9 40,50    364,53   
12 31,90    382,83   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 300,00    300,00   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

M. Kayahan Özgül’ün, Dîvan Yolu’ndan Pera’ya Selâmetle kitabının ardından “Modern Türk Şiirini Ararken” alt başlığıyla hazırladığı seçki kitabı Osmanlı’nın Hazânında Gazel Dökümü de Yapı Kredi Yayınları tarafından yayımlandı.

Osmanlı’nın Hazânında Gazel Dökümü, M. Kayahan Özgül’ün klâsik Osmanlı şiirinden yeni Türk şiirine geçiş sürecini anlatan Dîvan Yolu’ndan Pera’ya Selâmetle kitabının ikinci cildi niteliğinde bir şiir seçkisi.

M. Kayahan Özgül, elinizdeki “müntehabât”ta çoğunluğu on sekizinci ve on dokuzuncu asırda yaşamış 333 edipte modern şiirin emarelerini tespit ediyor. Başka bir ifadeyle, şiirimizde yenileşme eğilimi gösteren metinleri bir araya getiriyor.

M. Kayahan Özgül kitabının sunuşunda şunları dile getiriyor:

Osmanlı çınarı asırlar boyu, evvelbahardan başka mevsim tanımadan gelişti. XVIII. asırda Batı’dan gelen ânî bir soğuk hava dalgasıyle titremeye başlayıncaya kadar da vakt-i hazânın varlığını hiç hatırlamadı. Teşrin aylarının mahzun havası çınara yaramadı; yaprakları birer ikişer sararmağa, dökülmeğe başladı. Koca çınar, kuruyup gazel olan her yaprakla haşmetinden, hüviyetinden, estetiğinden bir parça daha soyundu. Artık toprağı kaplayan ölü yapraklar arasında nakşın, mûsikînin, mimarînin olduğu kadar, şiirin de muhterem ve muhteşem naaşları yatmaktaydı. Elinizdeki kitap, bu sonbahar şehitleri arasında dolaşırken toparlandı. Ara sıra yadırgadığınız örneklerle karşılaşırsanız bilin ki, onlar gazeller arasından fışkıran ve gelişmek için teşrînin nemli havasını en müsait ortam bilen kanlıca mantarlarıdır; bugünki modern şiirin habercileridir.

Kapat