Paris Tecrübeleri Ecole de Paris - Çağdaş Türk Sanatı: 1945-1965

Stok Kodu:
9789750845154
Boyut:
17x24
Sayfa Sayısı:
304
Baskı:
2
Basım Tarihi:
2022-04
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
1. Hamur
Kategori:
%25 indirimli
250,00TL
187,50TL
Taksitli fiyat: 12 x 19,94TL
Havale/EFT ile: 183,75TL
Temin süresi 6 gündür.
9789750845154
452446
Paris Tecrübeleri
Paris Tecrübeleri Ecole de Paris - Çağdaş Türk Sanatı: 1945-1965
187.50

“Paris’te Galerie Charpentier’de 1954’ten 1963’a kadar her sonbahar düzenlenen École de Paris, Galerie Arnaud’da 1955’de izlenen 17 Peintures de la Génération Nouvelle, Galerie de France’da Dix Ans de Peinture Française 1945-1955 sergileri o yılların sanat ortamında ortak eğilimleri biraraya getiren etkinliklerdi. O döneme yazıları, etkinlikleriyle eşlik eden yazarların (Charles Estienne, Herta Wescher, Julian Alvard, Michel Ragon, Roger van Gindertaël, Pierre Restany) daha sonra yayımladıkları kitaplarda ortaya koydukları gibi École de Paris sadece 1950’li yıllarda öne çıkan lirik, lekesel soyutun ifade edildiği bir kavram olmadı. Dünyanın birçok bölgesinden Paris’e gelerek etkinliklerini burada sürdüren sanatçılar Fransız sanat ortamını zenginleştirerek, çoğulcu etkiler bıraktılar. Bu sayede dil, cinsiyet, aidiyet gibi ayrıştırıcı faktörlerin yerine geçen Parislilik bir üst kimlik olarak değerini korudu.

1945’ten sonra farklı programlarla Paris’e yönelen bazı Türk sanatçılar da bu oluşum içinde yer alarak hem önemli dönemsel sergilere katıldılar hem de açtıkları kişisel sergilerle çalışmalarını uluslararası, eşzamanlı bir diyaloğun konusu içinde savunmayı bildiler.”

1945-1965 yılları arasında Paris’te sanat camiası.. Ve Hale Asaf, Fikret Mualla, Fahrelnissa Zeid, Nejad Melih Devrim, Avni Arbaş , Selim Turan, Mübin Orhon, Albert Bitran, Tiraje Dikmen, Abidin Dino, Semiramis Zorlu, Hakkı Anlı, Erdal Alantar ile arada Paris’e gelip giden İlhan Koman, Şükriye Dikmen, Haşmet Akal, Cihat Burak, Adnan Çoker, Adnan Varınca, Güneş Karabuda, Ali Teoman Germaner’in (Aloş) çalışmaları etrafında döneme ışık tutan bir kitap...

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 187,50    187,50   
3 68,30    204,90   
6 36,06    216,36   
9 25,31    227,83   
12 19,94    239,27   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 187,50    187,50   
3 68,30    204,90   
6 36,06    216,36   
9 25,31    227,83   
12 19,94    239,27   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 187,50    187,50   
3 68,30    204,90   
6 36,06    216,36   
9 25,31    227,83   
12 19,94    239,27   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 187,50    187,50   
3 68,30    204,90   
6 36,06    216,36   
9 25,31    227,83   
12 19,94    239,27   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 187,50    187,50   
3 68,30    204,90   
6 36,06    216,36   
9 25,31    227,83   
12 19,94    239,27   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 187,50    187,50   
3 68,30    204,90   
6 36,06    216,36   
9 25,31    227,83   
12 19,94    239,27   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 187,50    187,50   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

“Paris’te Galerie Charpentier’de 1954’ten 1963’a kadar her sonbahar düzenlenen École de Paris, Galerie Arnaud’da 1955’de izlenen 17 Peintures de la Génération Nouvelle, Galerie de France’da Dix Ans de Peinture Française 1945-1955 sergileri o yılların sanat ortamında ortak eğilimleri biraraya getiren etkinliklerdi. O döneme yazıları, etkinlikleriyle eşlik eden yazarların (Charles Estienne, Herta Wescher, Julian Alvard, Michel Ragon, Roger van Gindertaël, Pierre Restany) daha sonra yayımladıkları kitaplarda ortaya koydukları gibi École de Paris sadece 1950’li yıllarda öne çıkan lirik, lekesel soyutun ifade edildiği bir kavram olmadı. Dünyanın birçok bölgesinden Paris’e gelerek etkinliklerini burada sürdüren sanatçılar Fransız sanat ortamını zenginleştirerek, çoğulcu etkiler bıraktılar. Bu sayede dil, cinsiyet, aidiyet gibi ayrıştırıcı faktörlerin yerine geçen Parislilik bir üst kimlik olarak değerini korudu.

1945’ten sonra farklı programlarla Paris’e yönelen bazı Türk sanatçılar da bu oluşum içinde yer alarak hem önemli dönemsel sergilere katıldılar hem de açtıkları kişisel sergilerle çalışmalarını uluslararası, eşzamanlı bir diyaloğun konusu içinde savunmayı bildiler.”

1945-1965 yılları arasında Paris’te sanat camiası.. Ve Hale Asaf, Fikret Mualla, Fahrelnissa Zeid, Nejad Melih Devrim, Avni Arbaş , Selim Turan, Mübin Orhon, Albert Bitran, Tiraje Dikmen, Abidin Dino, Semiramis Zorlu, Hakkı Anlı, Erdal Alantar ile arada Paris’e gelip giden İlhan Koman, Şükriye Dikmen, Haşmet Akal, Cihat Burak, Adnan Çoker, Adnan Varınca, Güneş Karabuda, Ali Teoman Germaner’in (Aloş) çalışmaları etrafında döneme ışık tutan bir kitap...

Kapat