Platon'a Rağmen Antik Felsefenin Feminist Bir Yeniden Yazımı

Stok Kodu:
9789756056875
Boyut:
14x20
Sayfa Sayısı:
176
Baskı:
2
Basım Tarihi:
2023-03
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%25 indirimli
398,00TL
298,50TL
Taksitli fiyat: 12 x 31,74TL
Havale/EFT ile: 292,53TL
Temin süresi 6 gündür.
9789756056875
929392
Platon'a Rağmen
Platon'a Rağmen Antik Felsefenin Feminist Bir Yeniden Yazımı
298.50

Mitler ve mitsel figürler ne anlatır bize? Geriye, başlangıca, kökene gittiğimizde neyle karşılaşırız? Belki de ataerkil düzenin evrensel küstahlığının altında yatan ilk cinayet, ana katlidir karşımıza çıkan. İşte Cavarero bu kitapta tam da mitlerden ve mitsel figürlerden etkilenişimizin ufkunu, hem romantik bir nostaljiden hem de eril sembolik düzenin tek anlamlılığından koparıp, bambaşka bir mecraya, dişil sembolik düzenin çok anlamlılığına açıyor. Dişil figürleri bağlamlarından söküp çalıyor. Böylece geride kalan yırtık kumaşın üzerinde, başlangıçta işlenmiş olan suçu saklayan kavramsal örtünün düğümleri görünür hale geliyor. Mitsel kadın figürlere dair geleneksel okumayı bu şekilde tersyüz ederken, dokuma tezgâhının başındaki Penelope’ye atfedilen edilgenliği, eril düzenden farklı bir zaman ve ritimle kurulan etkin bir varoluşa çeviriyor. Tıpkı Thales’e kahkahalarla gülen çekici Trakyalı kadına atfedilen düşünce yoksunluğunu, “şimdi ve burada” üzerine, dünyevi olanı düşünmeye çevirmesi gibi. Ya da Demeter ve Diotima’yı, yaşamı ölümle değil doğumla anlamlı kılan, ölümün kederiyle değil doğumun neşesiyle kuran dişil bir bakış açısıyla yorumlaması gibi. Böylelikle Cavarero bu mitsel kadın figürleri dişil bir bakış açısıyla yeniden sahiplenmenin ve cinsel farkın içkin düzleminde olumlamanın ufkunu açıyor. Bu ufukta sonsuzluk sonlulukla, ölüm yaşamla, düşünce pratikle ve ilahi olan dünyevi olanla buluşup bedenleşiyor.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 298,50    298,50   
3 108,73    326,20   
6 57,41    344,44   
9 40,30    362,71   
12 31,74    380,92   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 298,50    298,50   
3 108,73    326,20   
6 57,41    344,44   
9 40,30    362,71   
12 31,74    380,92   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 298,50    298,50   
3 108,73    326,20   
6 57,41    344,44   
9 40,30    362,71   
12 31,74    380,92   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 298,50    298,50   
3 108,73    326,20   
6 57,41    344,44   
9 40,30    362,71   
12 31,74    380,92   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 298,50    298,50   
3 108,73    326,20   
6 57,41    344,44   
9 40,30    362,71   
12 31,74    380,92   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 298,50    298,50   
3 108,73    326,20   
6 57,41    344,44   
9 40,30    362,71   
12 31,74    380,92   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 298,50    298,50   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Mitler ve mitsel figürler ne anlatır bize? Geriye, başlangıca, kökene gittiğimizde neyle karşılaşırız? Belki de ataerkil düzenin evrensel küstahlığının altında yatan ilk cinayet, ana katlidir karşımıza çıkan. İşte Cavarero bu kitapta tam da mitlerden ve mitsel figürlerden etkilenişimizin ufkunu, hem romantik bir nostaljiden hem de eril sembolik düzenin tek anlamlılığından koparıp, bambaşka bir mecraya, dişil sembolik düzenin çok anlamlılığına açıyor. Dişil figürleri bağlamlarından söküp çalıyor. Böylece geride kalan yırtık kumaşın üzerinde, başlangıçta işlenmiş olan suçu saklayan kavramsal örtünün düğümleri görünür hale geliyor. Mitsel kadın figürlere dair geleneksel okumayı bu şekilde tersyüz ederken, dokuma tezgâhının başındaki Penelope’ye atfedilen edilgenliği, eril düzenden farklı bir zaman ve ritimle kurulan etkin bir varoluşa çeviriyor. Tıpkı Thales’e kahkahalarla gülen çekici Trakyalı kadına atfedilen düşünce yoksunluğunu, “şimdi ve burada” üzerine, dünyevi olanı düşünmeye çevirmesi gibi. Ya da Demeter ve Diotima’yı, yaşamı ölümle değil doğumla anlamlı kılan, ölümün kederiyle değil doğumun neşesiyle kuran dişil bir bakış açısıyla yorumlaması gibi. Böylelikle Cavarero bu mitsel kadın figürleri dişil bir bakış açısıyla yeniden sahiplenmenin ve cinsel farkın içkin düzleminde olumlamanın ufkunu açıyor. Bu ufukta sonsuzluk sonlulukla, ölüm yaşamla, düşünce pratikle ve ilahi olan dünyevi olanla buluşup bedenleşiyor.

Kapat