Şiir sanatı genel olarak varlığını, insan doğasında te¬mellenen iki temel nedene borçlu gibi görünüyor. Bunlar¬dan birisi “taklit içtepi”si olup, insanlarda doğuştan vardır; insanlar, bütün öteki yaratıklardan özellikle taklit etmeye olağanüstü yetili olmalarıyla ayrılır ve ilk bilgilerini de taklit yoluyla elde ederler. İkincisi, bütün taklit ürünleri karşısında duyulan “hoşlanma”dır ki, bu, insan için karak¬teristiktir. Sanat yapıtları karşısındaki yaşantılarımız bunu kanıtlar. Çünkü gerçeklikte hoşlanmayarak baktığımız bir nesne özellikle tamamlanmış bir resim haline geldiğinde, bu kez ona hoşlanarak bakarız; örneğin tiksinti uyandıran hayvanların ve cesetlerin resimlerinde olduğu gibi. Bunun nedeni, öğrenmenin verdiği derin hoşlanmadır; bu hoşlan¬ma, yalnızca filozoflara değil, tüm insanlara özgüdür. An¬cak çoğunlukta bu hoşlanma geçicidir.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 100,00 | 100,00 |
3 | 36,43 | 109,28 |
6 | 19,23 | 115,39 |
9 | 13,50 | 121,51 |
12 | 10,63 | 127,61 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 100,00 | 100,00 |
3 | 36,43 | 109,28 |
6 | 19,23 | 115,39 |
9 | 13,50 | 121,51 |
12 | 10,63 | 127,61 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 100,00 | 100,00 |
3 | 36,43 | 109,28 |
6 | 19,23 | 115,39 |
9 | 13,50 | 121,51 |
12 | 10,63 | 127,61 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 100,00 | 100,00 |
3 | 36,43 | 109,28 |
6 | 19,23 | 115,39 |
9 | 13,50 | 121,51 |
12 | 10,63 | 127,61 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 100,00 | 100,00 |
3 | 36,43 | 109,28 |
6 | 19,23 | 115,39 |
9 | 13,50 | 121,51 |
12 | 10,63 | 127,61 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 100,00 | 100,00 |
3 | 36,43 | 109,28 |
6 | 19,23 | 115,39 |
9 | 13,50 | 121,51 |
12 | 10,63 | 127,61 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 100,00 | 100,00 |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |
12 | - | - |
Şiir sanatı genel olarak varlığını, insan doğasında te¬mellenen iki temel nedene borçlu gibi görünüyor. Bunlar¬dan birisi “taklit içtepi”si olup, insanlarda doğuştan vardır; insanlar, bütün öteki yaratıklardan özellikle taklit etmeye olağanüstü yetili olmalarıyla ayrılır ve ilk bilgilerini de taklit yoluyla elde ederler. İkincisi, bütün taklit ürünleri karşısında duyulan “hoşlanma”dır ki, bu, insan için karak¬teristiktir. Sanat yapıtları karşısındaki yaşantılarımız bunu kanıtlar. Çünkü gerçeklikte hoşlanmayarak baktığımız bir nesne özellikle tamamlanmış bir resim haline geldiğinde, bu kez ona hoşlanarak bakarız; örneğin tiksinti uyandıran hayvanların ve cesetlerin resimlerinde olduğu gibi. Bunun nedeni, öğrenmenin verdiği derin hoşlanmadır; bu hoşlan¬ma, yalnızca filozoflara değil, tüm insanlara özgüdür. An¬cak çoğunlukta bu hoşlanma geçicidir.