Politik Film Üçüncü Sinema'nın Diyalektiği

Stok Kodu:
9786055541002
Boyut:
14x20
Sayfa Sayısı:
192
Baskı:
3
Basım Tarihi:
2024-04
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%25 indirimli
170,00TL
127,50TL
Taksitli fiyat: 12 x 13,56TL
Havale/EFT ile: 124,95TL
Temin süresi 6 gündür.
9786055541002
919891
Politik Film
Politik Film Üçüncü Sinema'nın Diyalektiği
127.50

Üçüncü Sinema, Üçüncü Dünya’da ortaya çıkmış olsa da coğrafyayla değil, sosyalist perspektifle tanımlanan bir sinemadır. O, toplumsal ve kültürel özgürleşmenin sineması,  “politikadan çok daha fazlasıyla ilgili olan” politik bir sinemadır.
Mike Wayne bu kitabında, Birinci Sinema (egemen, ana akım sinema), İkinci Sinema (sanat, yönetmen sineması) ile Üçüncü Sinema’yı tanımlar, karşılaştırır ve birbirleriyle ilişkilerini ve birbirlerinden farklılıklarını titizlikle ortaya koyar. 
Cezayir Savaşı filmi üzerinden bu üç kategoriyi tartışan yazar, Spielberg’in Amistad’ı, Alea’nın Son Akşam Yemeği, Sembene’nin Camp de Thiaroye’si üzerinden de tarihi sunabilmenin önemini inceler.
Birinci Sinema ve Üçüncü Sinema’nın malzeme kullanımı yönünden birbirlerine yaklaştıkları halde, malzemeyi işleyişlerindeki farklılaşmayı Costa Gavras’ın Kayıp filmi ve Patricio Guzman’ın Şili’nin Savaşı arasında yaptığı karşılaştırma ile ortaya çıkaran Mike Wayne, sinemadaki isyancı/haydut/eşkıya figürü aracılığıyla da İkinci Sinema ile Üçüncü Sinema arasındaki diyalektiği inceler. Bu noktada Türkiye’den Eşkıya, Hindistan’dan Haydutlar Kraliçesi ve İrlanda’dan General filmleri aracılığıyla haydut figürünün bireyselliğini gözler önüne serer.
Walter Benjamin, Eric Hobsbawm, E. P. Thompson, Solanas ve Getino’nun ışığında Üçüncü Sinema ile onun çağdaş ürünleri arasındaki zamansal diyalektiği inceleyen, Üçüncü Sinema’nın gücünü ve sınırlarını anlamak için onu kendi ulusal ve tarihsel bağlamı içine yerleştiren yazar, toplumsal ve kültürel dönüşümün yalnızca filmlerin yapılmasıyla değil, doğru algılanmasıyla da gerçekleşeceğini vurgular.  (arka kapak)

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 127,50    127,50   
3 46,44    139,33   
6 24,52    147,12   
9 17,21    154,93   
12 13,56    162,70   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 127,50    127,50   
3 46,44    139,33   
6 24,52    147,12   
9 17,21    154,93   
12 13,56    162,70   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 127,50    127,50   
3 46,44    139,33   
6 24,52    147,12   
9 17,21    154,93   
12 13,56    162,70   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 127,50    127,50   
3 46,44    139,33   
6 24,52    147,12   
9 17,21    154,93   
12 13,56    162,70   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 127,50    127,50   
3 46,44    139,33   
6 24,52    147,12   
9 17,21    154,93   
12 13,56    162,70   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 127,50    127,50   
3 46,44    139,33   
6 24,52    147,12   
9 17,21    154,93   
12 13,56    162,70   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 127,50    127,50   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Üçüncü Sinema, Üçüncü Dünya’da ortaya çıkmış olsa da coğrafyayla değil, sosyalist perspektifle tanımlanan bir sinemadır. O, toplumsal ve kültürel özgürleşmenin sineması,  “politikadan çok daha fazlasıyla ilgili olan” politik bir sinemadır.
Mike Wayne bu kitabında, Birinci Sinema (egemen, ana akım sinema), İkinci Sinema (sanat, yönetmen sineması) ile Üçüncü Sinema’yı tanımlar, karşılaştırır ve birbirleriyle ilişkilerini ve birbirlerinden farklılıklarını titizlikle ortaya koyar. 
Cezayir Savaşı filmi üzerinden bu üç kategoriyi tartışan yazar, Spielberg’in Amistad’ı, Alea’nın Son Akşam Yemeği, Sembene’nin Camp de Thiaroye’si üzerinden de tarihi sunabilmenin önemini inceler.
Birinci Sinema ve Üçüncü Sinema’nın malzeme kullanımı yönünden birbirlerine yaklaştıkları halde, malzemeyi işleyişlerindeki farklılaşmayı Costa Gavras’ın Kayıp filmi ve Patricio Guzman’ın Şili’nin Savaşı arasında yaptığı karşılaştırma ile ortaya çıkaran Mike Wayne, sinemadaki isyancı/haydut/eşkıya figürü aracılığıyla da İkinci Sinema ile Üçüncü Sinema arasındaki diyalektiği inceler. Bu noktada Türkiye’den Eşkıya, Hindistan’dan Haydutlar Kraliçesi ve İrlanda’dan General filmleri aracılığıyla haydut figürünün bireyselliğini gözler önüne serer.
Walter Benjamin, Eric Hobsbawm, E. P. Thompson, Solanas ve Getino’nun ışığında Üçüncü Sinema ile onun çağdaş ürünleri arasındaki zamansal diyalektiği inceleyen, Üçüncü Sinema’nın gücünü ve sınırlarını anlamak için onu kendi ulusal ve tarihsel bağlamı içine yerleştiren yazar, toplumsal ve kültürel dönüşümün yalnızca filmlerin yapılmasıyla değil, doğru algılanmasıyla da gerçekleşeceğini vurgular.  (arka kapak)

Kapat