Popüler sinemaya yönelik kavramsal tartışmaları ve tür eleştirisinin geçirdiği değişiimi aktarmayı, film türlerinin incelenmesine ilişkin bir çerçeve sunmayı amaçlayan bu çalışmada üç Hollywood film türü örnek olarak seçildi: vestern, korku sineması ve müzikal filmler. Amerikan sinemasının adeta kristalize olmus¸ tür sistemi bu konunun araştırılmasında büyük bir kolaylık sağladığından, örnekler Hollywood yapımlarıyla sınırlı tutuldu. Bir başka önemli neden ise bu filmler aracılığıyla ABD’nin siyasi ve kültürel sınırları aşarak dünya seyircisine ulaşmış olmasıydı. Ayrıca, bu olgu entelektüel ilgiyi üzerinde topladığından Hollywood film türlerine ilişkin geniş bir literatür mevcuttu. Yapılan tür seçiminde öncelikle Andrew Tudor’un, tür olarak kabul edilmiş olma kriteri esas alındı ve uzun geçmişleri boyunca dikkat çekici değişimler gösteren örnekler tercih edildi. Seçilen türlerin bir başka özelliği de korku sinemasının ticari gücünü sürdürmesine karşın diğer ikisinin ömrünü tüketmiş olmasıydı. Türleri, kendi başına kapalı birer yapı ve sabit formüller listesi olarak değil, seyirciyle izleme sırasında kurulan ilişkiyi de kapsayan değişken birer süreç olarak değerlendirmek gerektiğine ilişkin iddia paylaşıldığı için her üç tür de hem tarihsel toplumsal süreçler, hem de Hollywood’un film üretme mekanizmasının işleyişi çerçevesinde ele alındı. Büyük ölçüde yazınsal eleştiride kullanılan tekniklerden yararlanılan bu çalışmada üç tür de özelliklerinden kaynaklanan bazı zorunluluklar dışında benzer biçimde incelendi.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 240,00 | 240,00 |
3 | 87,42 | 262,27 |
6 | 46,16 | 276,94 |
9 | 32,40 | 291,62 |
12 | 25,52 | 306,26 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 240,00 | 240,00 |
3 | 87,42 | 262,27 |
6 | 46,16 | 276,94 |
9 | 32,40 | 291,62 |
12 | 25,52 | 306,26 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 240,00 | 240,00 |
3 | 87,42 | 262,27 |
6 | 46,16 | 276,94 |
9 | 32,40 | 291,62 |
12 | 25,52 | 306,26 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 240,00 | 240,00 |
3 | 87,42 | 262,27 |
6 | 46,16 | 276,94 |
9 | 32,40 | 291,62 |
12 | 25,52 | 306,26 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 240,00 | 240,00 |
3 | 87,42 | 262,27 |
6 | 46,16 | 276,94 |
9 | 32,40 | 291,62 |
12 | 25,52 | 306,26 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 240,00 | 240,00 |
3 | 87,42 | 262,27 |
6 | 46,16 | 276,94 |
9 | 32,40 | 291,62 |
12 | 25,52 | 306,26 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 240,00 | 240,00 |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |
12 | - | - |
Popüler sinemaya yönelik kavramsal tartışmaları ve tür eleştirisinin geçirdiği değişiimi aktarmayı, film türlerinin incelenmesine ilişkin bir çerçeve sunmayı amaçlayan bu çalışmada üç Hollywood film türü örnek olarak seçildi: vestern, korku sineması ve müzikal filmler. Amerikan sinemasının adeta kristalize olmus¸ tür sistemi bu konunun araştırılmasında büyük bir kolaylık sağladığından, örnekler Hollywood yapımlarıyla sınırlı tutuldu. Bir başka önemli neden ise bu filmler aracılığıyla ABD’nin siyasi ve kültürel sınırları aşarak dünya seyircisine ulaşmış olmasıydı. Ayrıca, bu olgu entelektüel ilgiyi üzerinde topladığından Hollywood film türlerine ilişkin geniş bir literatür mevcuttu. Yapılan tür seçiminde öncelikle Andrew Tudor’un, tür olarak kabul edilmiş olma kriteri esas alındı ve uzun geçmişleri boyunca dikkat çekici değişimler gösteren örnekler tercih edildi. Seçilen türlerin bir başka özelliği de korku sinemasının ticari gücünü sürdürmesine karşın diğer ikisinin ömrünü tüketmiş olmasıydı. Türleri, kendi başına kapalı birer yapı ve sabit formüller listesi olarak değil, seyirciyle izleme sırasında kurulan ilişkiyi de kapsayan değişken birer süreç olarak değerlendirmek gerektiğine ilişkin iddia paylaşıldığı için her üç tür de hem tarihsel toplumsal süreçler, hem de Hollywood’un film üretme mekanizmasının işleyişi çerçevesinde ele alındı. Büyük ölçüde yazınsal eleştiride kullanılan tekniklerden yararlanılan bu çalışmada üç tür de özelliklerinden kaynaklanan bazı zorunluluklar dışında benzer biçimde incelendi.