Psikolojik Tefsirin Gelişim Tarihi ve Ortaya Çıkış Sebepleri

Stok Kodu:
9786257716734
Boyut:
16x24
Sayfa Sayısı:
134
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2020-11
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%30 indirimli
99,00TL
69,30TL
Taksitli fiyat: 12 x 7,37TL
Temin süresi 6 gündür.
9786257716734
422589
Psikolojik Tefsirin Gelişim Tarihi ve Ortaya Çıkış Sebepleri
Psikolojik Tefsirin Gelişim Tarihi ve Ortaya Çıkış Sebepleri
69.30

Çağdaş tefsir ekollerini başlatanlara baktığımızda, bu alanda Anadolu dışındaki İslâm coğrafyalarının başı çektiği görülür. Antropolojik yöneliş Muhammed Arkoun, sosyolojik yöneliş Muhammed Abduh, Edebî / Beyânî yöneliş Emîn el-Hûlî, kronolojik yöneliş İzzet Derveze, davet / aksiyon ekolü Seyyid Kutub… Bizim böyle bir yeteneğimiz, girişim ruhumuz yok mu diye düşünmüşümdür. Burada saydığım ekolleri ve kurucularını derslerimde öğrencilerime, araya bir de “psikolojik tefsir ekolünü” sıkıştırarak anlatırdım. Öğrenciler, “hocam öyle bir ekol mü var?” diye sorarlardı. Espriyle karışık “ben uydurdum” cevabını verirdim. Kur'an psikolojisi üzerinde yaklaşık yirmi beş yıl çalıştıktan sonra bağımsız, özgün bir tefsir ekolü inşa edilebileceğine karar verdim. Psikolojik tefsir ekolünü bütün boyut ve unsurlarıyla ayrıntılarıyla ortaya koydum. Hatta ekolün eleştirisini ve zaaf noktalarını dahi tespit ettim.
Bu kitapta çağımızda psikolojik tefsire yönelişin entelektüel, fikrî, kültürel sebeplerini ortaya koymaya çalıştım. Bu sebepleri ayrıntılı olarak açıkladım. Psikolojik tefsirin diğer boyutları için ise başka kitaplar telif ettim.
Bu yeni tefsir ekolünü geliştirirken özellikle yurt dışına gitmeden bu bereketli topraklarda, Anadolu'da bir üniversitede kendi imkânlarımızla yeni keşifler yapabileceğimize kendimi inandırmaya çalıştım. Böylece ortaya bağımsız bir yeni tefsir ekolü çıkmış oldu. Dinî tefekkür alanında çeşitli İslâm coğrafyalarında üretilen bilgilerin tekrarcısı, takipçisi, taklitçisi, tüketicisi değil, mucidi, üreticisi olabilmek dileğiyle.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 69,30    69,30   
3 25,24    75,73   
6 13,33    79,97   
9 9,36    84,21   
12 7,37    88,43   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 69,30    69,30   
3 25,24    75,73   
6 13,33    79,97   
9 9,36    84,21   
12 7,37    88,43   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 69,30    69,30   
3 25,24    75,73   
6 13,33    79,97   
9 9,36    84,21   
12 7,37    88,43   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 69,30    69,30   
3 25,24    75,73   
6 13,33    79,97   
9 9,36    84,21   
12 7,37    88,43   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 69,30    69,30   
3 25,24    75,73   
6 13,33    79,97   
9 9,36    84,21   
12 7,37    88,43   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 69,30    69,30   
3 25,24    75,73   
6 13,33    79,97   
9 9,36    84,21   
12 7,37    88,43   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 69,30    69,30   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Çağdaş tefsir ekollerini başlatanlara baktığımızda, bu alanda Anadolu dışındaki İslâm coğrafyalarının başı çektiği görülür. Antropolojik yöneliş Muhammed Arkoun, sosyolojik yöneliş Muhammed Abduh, Edebî / Beyânî yöneliş Emîn el-Hûlî, kronolojik yöneliş İzzet Derveze, davet / aksiyon ekolü Seyyid Kutub… Bizim böyle bir yeteneğimiz, girişim ruhumuz yok mu diye düşünmüşümdür. Burada saydığım ekolleri ve kurucularını derslerimde öğrencilerime, araya bir de “psikolojik tefsir ekolünü” sıkıştırarak anlatırdım. Öğrenciler, “hocam öyle bir ekol mü var?” diye sorarlardı. Espriyle karışık “ben uydurdum” cevabını verirdim. Kur'an psikolojisi üzerinde yaklaşık yirmi beş yıl çalıştıktan sonra bağımsız, özgün bir tefsir ekolü inşa edilebileceğine karar verdim. Psikolojik tefsir ekolünü bütün boyut ve unsurlarıyla ayrıntılarıyla ortaya koydum. Hatta ekolün eleştirisini ve zaaf noktalarını dahi tespit ettim.
Bu kitapta çağımızda psikolojik tefsire yönelişin entelektüel, fikrî, kültürel sebeplerini ortaya koymaya çalıştım. Bu sebepleri ayrıntılı olarak açıkladım. Psikolojik tefsirin diğer boyutları için ise başka kitaplar telif ettim.
Bu yeni tefsir ekolünü geliştirirken özellikle yurt dışına gitmeden bu bereketli topraklarda, Anadolu'da bir üniversitede kendi imkânlarımızla yeni keşifler yapabileceğimize kendimi inandırmaya çalıştım. Böylece ortaya bağımsız bir yeni tefsir ekolü çıkmış oldu. Dinî tefekkür alanında çeşitli İslâm coğrafyalarında üretilen bilgilerin tekrarcısı, takipçisi, taklitçisi, tüketicisi değil, mucidi, üreticisi olabilmek dileğiyle.

Kapat