KÜRK MANTOLU MADONNA
Sabahattin Ali Kürk Mantolu Madonna’da modern bir birey olarak kurguladığı Raif Efendi ile Maria Puder’in aşk hikâyesini anlatır. “Boğulacak kadar yalnız”lık çeken kadın ile erkek, bu hallerinden kurtulmak için birbirlerine sığınırlar. Aşklarını yaşamaya çalışırken toplum tarafından kendilerine biçilen rollerin dışına çıkan Raif Efendi ve Maria Puder’in iç dünyalarının da anlatılması, romanın bir başyapıt olarak anılmasında etkilidir.
Yalnızlığın varoluşsal bir mesele olarak ele alındığı Kürk Mantolu Madonna, arada kalmışlığın mücadelesini okuyucuya aktarıyor.
SIRÇA KÖŞK
Toplumcu gerçekçi akımın önemli isimlerinden Sabahattin Ali, hikâyelerinde bu akımın temelini oluşturan, daha iyiye ulaşmak için bozuk toplumsal düzenle çatışma düşüncesini benimsemiştir. Özellikle sınıfsal farklılıkların dile getirildiği hikâyeleri hâlâ güncelliğini korumaktadır.
“’Yazı yazmanız yasaktır beyim!’ diye hemen üstüme atılıyorlardı.
Ben de bu zavallıları dinledikçe, hallerine baktıkça, uğrunda savaştığım hakikatlere daha çok inanıyor, ahmaklığın, geriliği ve namussuzluğun bir gün nasıl olsa yenileceğine daha çok güveniyordum.”
KUYUCAKLI YUSUF
“Sosyal gerçeklikle insanî gerçekliğin” uyum içinde anlatıldığı Kuyucaklı Yusuf, Anadolu’daki toplumsal düzene eleştiri yöneltmesi bakımından değerlidir. Küçük yaşta ailesini kaybeden Kuyucaklı Yusuf, adaletsiz düzen içinde mücadele ederken diğer yandan bir aşk girdabının da içine girer. Hem sosyal hayatında hem de aşk hayatında toplumla uyuşamayan Kuyucaklı Yusuf, kendisini bir kimlik arayışının içinde bulur.
Dönemin sosyokültürel hayatına ışık tutan Kuyucaklı Yusuf, günümüzde tüm canlılığıyla yerini korur.
İÇİMİZDEKİ ŞEYTAN
1940 yılında yayımlanan İçimizdeki Şeytan, karakterlerini yaşadıkları dönemin sosyal, politik, psikolojik ve düşünsel dünyalarıyla birlikte ele alır. Romanda toplumsal düzenin bireyi etkisi altına aldığı, çelişkilerle dolu bir yaşama sürüklediği, hesaplaşmalara zorladığı gösterilir.
Bireylerin içlerinde büyüttükleri şeytana, kendine aydın diyenler üzerinden bakılan İçimizdeki Şeytan, bireysel davranışların altında yatan nedenleri sorgulamada önemli bir yapıt.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 308,00 | 308,00 |
3 | 112,19 | 336,58 |
6 | 59,23 | 355,40 |
9 | 41,58 | 374,25 |
12 | 32,75 | 393,04 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 308,00 | 308,00 |
3 | 112,19 | 336,58 |
6 | 59,23 | 355,40 |
9 | 41,58 | 374,25 |
12 | 32,75 | 393,04 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 308,00 | 308,00 |
3 | 112,19 | 336,58 |
6 | 59,23 | 355,40 |
9 | 41,58 | 374,25 |
12 | 32,75 | 393,04 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 308,00 | 308,00 |
3 | 112,19 | 336,58 |
6 | 59,23 | 355,40 |
9 | 41,58 | 374,25 |
12 | 32,75 | 393,04 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 308,00 | 308,00 |
3 | 112,19 | 336,58 |
6 | 59,23 | 355,40 |
9 | 41,58 | 374,25 |
12 | 32,75 | 393,04 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 308,00 | 308,00 |
3 | 112,19 | 336,58 |
6 | 59,23 | 355,40 |
9 | 41,58 | 374,25 |
12 | 32,75 | 393,04 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 308,00 | 308,00 |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |
12 | - | - |
KÜRK MANTOLU MADONNA
Sabahattin Ali Kürk Mantolu Madonna’da modern bir birey olarak kurguladığı Raif Efendi ile Maria Puder’in aşk hikâyesini anlatır. “Boğulacak kadar yalnız”lık çeken kadın ile erkek, bu hallerinden kurtulmak için birbirlerine sığınırlar. Aşklarını yaşamaya çalışırken toplum tarafından kendilerine biçilen rollerin dışına çıkan Raif Efendi ve Maria Puder’in iç dünyalarının da anlatılması, romanın bir başyapıt olarak anılmasında etkilidir.
Yalnızlığın varoluşsal bir mesele olarak ele alındığı Kürk Mantolu Madonna, arada kalmışlığın mücadelesini okuyucuya aktarıyor.
SIRÇA KÖŞK
Toplumcu gerçekçi akımın önemli isimlerinden Sabahattin Ali, hikâyelerinde bu akımın temelini oluşturan, daha iyiye ulaşmak için bozuk toplumsal düzenle çatışma düşüncesini benimsemiştir. Özellikle sınıfsal farklılıkların dile getirildiği hikâyeleri hâlâ güncelliğini korumaktadır.
“’Yazı yazmanız yasaktır beyim!’ diye hemen üstüme atılıyorlardı.
Ben de bu zavallıları dinledikçe, hallerine baktıkça, uğrunda savaştığım hakikatlere daha çok inanıyor, ahmaklığın, geriliği ve namussuzluğun bir gün nasıl olsa yenileceğine daha çok güveniyordum.”
KUYUCAKLI YUSUF
“Sosyal gerçeklikle insanî gerçekliğin” uyum içinde anlatıldığı Kuyucaklı Yusuf, Anadolu’daki toplumsal düzene eleştiri yöneltmesi bakımından değerlidir. Küçük yaşta ailesini kaybeden Kuyucaklı Yusuf, adaletsiz düzen içinde mücadele ederken diğer yandan bir aşk girdabının da içine girer. Hem sosyal hayatında hem de aşk hayatında toplumla uyuşamayan Kuyucaklı Yusuf, kendisini bir kimlik arayışının içinde bulur.
Dönemin sosyokültürel hayatına ışık tutan Kuyucaklı Yusuf, günümüzde tüm canlılığıyla yerini korur.
İÇİMİZDEKİ ŞEYTAN
1940 yılında yayımlanan İçimizdeki Şeytan, karakterlerini yaşadıkları dönemin sosyal, politik, psikolojik ve düşünsel dünyalarıyla birlikte ele alır. Romanda toplumsal düzenin bireyi etkisi altına aldığı, çelişkilerle dolu bir yaşama sürüklediği, hesaplaşmalara zorladığı gösterilir.
Bireylerin içlerinde büyüttükleri şeytana, kendine aydın diyenler üzerinden bakılan İçimizdeki Şeytan, bireysel davranışların altında yatan nedenleri sorgulamada önemli bir yapıt.