Bazı sanat dalları vardır ki, izlerken, hakkında konuşurken, dinlerken, en neşeli ya da en kederli anımızda bize eşlik etmesini isteyip mırıldanırken arkasında yatan kahramanı bilmeyiz.
Tıpkı sinema, tiyatro, operet gibi: Hepimiz izlediğimiz filmlerden sonra sinema salonundan ayrılırken ya da perde kapanmadan, bizleri selamlayan ve ellerimiz kızarırcasına ayakta alkışladığımız bütün oyuncuları, çalan müzikleri hemen hatırlarız. Muhtemelen bu yazıyı okurken de aklınızdan onlarca sinema ve veya tiyatro oyuncularını saymaya, hatta şarkılarını bile mırıldanmaya başladınız belki o anılarınıza kaydettiğiniz filmlerin. Peki, kaçının müziklerini yapanı hatırlıyorsunuz? Hatta biraz daha ileri gidelim; şimdi size “Senede Bir gün, Seven Ne Yapmaz, Aşktan da Üstün, Son Hıçkırık” desem belki içinizden mırıldanmaya bile başlarsınız.
Sadık Şendil kim desem mesela?
Ya da bir başka soru sorsam: Ya bu filmlerin senaryoları yazılmasaydı? Şarkılar yazılmasaydı? Ya güfteler... diye soruları sıralasam...
İşte böyle başladı maceramız. Perde kapandığında görünen kahramanlar, izleyenler tarafından alkışlanırken, sahnedeki kahramanlar da alkış tutarlar, muhtemeldir ki o alkışlar da sizlere görünmeyen kahramanlar içindir. Rejisinden, set çalışanına, yapımcısından senaryo yazarına...
Sadık ŞENDİL veya kendisinin de onur duyduğu haliyle Sadık Abi.
Yaşamı boyunca çektiği maddi ve manevi her türlü sıkıntı ve acıya rağmen yazdığı senaryoların filme çekilmesi için hiç kapı çalmamış, hatta senaryosunu kullanıp telif haklarını ödemeyenler için yeğeni Celit’in “Neden alacağını istemiyorsun enişte?” sorusuna “Bu camiada Sadık Abi diye isim yapmak kolay değil. Para yüzünden bu isme leke süremem” diyecek kadar da onurlu bir şahsiyetin unutulmaz baş yapıtlarından bazıları; Türk tiyatrosunun kült eserlerinden “Kanlı Nigar”, “Yedi Kocalı Hürmüz” ve bugün hala TV ekranlarından bize mesaj veren o filmlerden öne çıkanlar: Mavi Boncuk, Şaban Oğlu Şaban, Süt Kardeşler, Neşeli Günler, Bizim Aile, Hababam Uyanıyor, Hababam Tatilde, Hababam Sınıfta Kaldı, Sürtük, Dikkat Kan Aranıyor, Salak Milyoner, Gülen Gözler, Bir Millet Uyanıyor, Ne Olacak Şimdi, Oh Olsun, Sev Kardeşim.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 126,00 | 126,00 |
3 | 45,90 | 137,69 |
6 | 24,23 | 145,39 |
9 | 17,01 | 153,10 |
12 | 13,40 | 160,79 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 126,00 | 126,00 |
3 | 45,90 | 137,69 |
6 | 24,23 | 145,39 |
9 | 17,01 | 153,10 |
12 | 13,40 | 160,79 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 126,00 | 126,00 |
3 | 45,90 | 137,69 |
6 | 24,23 | 145,39 |
9 | 17,01 | 153,10 |
12 | 13,40 | 160,79 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 126,00 | 126,00 |
3 | 45,90 | 137,69 |
6 | 24,23 | 145,39 |
9 | 17,01 | 153,10 |
12 | 13,40 | 160,79 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 126,00 | 126,00 |
3 | 45,90 | 137,69 |
6 | 24,23 | 145,39 |
9 | 17,01 | 153,10 |
12 | 13,40 | 160,79 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 126,00 | 126,00 |
3 | 45,90 | 137,69 |
6 | 24,23 | 145,39 |
9 | 17,01 | 153,10 |
12 | 13,40 | 160,79 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 126,00 | 126,00 |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |
12 | - | - |
Bazı sanat dalları vardır ki, izlerken, hakkında konuşurken, dinlerken, en neşeli ya da en kederli anımızda bize eşlik etmesini isteyip mırıldanırken arkasında yatan kahramanı bilmeyiz.
Tıpkı sinema, tiyatro, operet gibi: Hepimiz izlediğimiz filmlerden sonra sinema salonundan ayrılırken ya da perde kapanmadan, bizleri selamlayan ve ellerimiz kızarırcasına ayakta alkışladığımız bütün oyuncuları, çalan müzikleri hemen hatırlarız. Muhtemelen bu yazıyı okurken de aklınızdan onlarca sinema ve veya tiyatro oyuncularını saymaya, hatta şarkılarını bile mırıldanmaya başladınız belki o anılarınıza kaydettiğiniz filmlerin. Peki, kaçının müziklerini yapanı hatırlıyorsunuz? Hatta biraz daha ileri gidelim; şimdi size “Senede Bir gün, Seven Ne Yapmaz, Aşktan da Üstün, Son Hıçkırık” desem belki içinizden mırıldanmaya bile başlarsınız.
Sadık Şendil kim desem mesela?
Ya da bir başka soru sorsam: Ya bu filmlerin senaryoları yazılmasaydı? Şarkılar yazılmasaydı? Ya güfteler... diye soruları sıralasam...
İşte böyle başladı maceramız. Perde kapandığında görünen kahramanlar, izleyenler tarafından alkışlanırken, sahnedeki kahramanlar da alkış tutarlar, muhtemeldir ki o alkışlar da sizlere görünmeyen kahramanlar içindir. Rejisinden, set çalışanına, yapımcısından senaryo yazarına...
Sadık ŞENDİL veya kendisinin de onur duyduğu haliyle Sadık Abi.
Yaşamı boyunca çektiği maddi ve manevi her türlü sıkıntı ve acıya rağmen yazdığı senaryoların filme çekilmesi için hiç kapı çalmamış, hatta senaryosunu kullanıp telif haklarını ödemeyenler için yeğeni Celit’in “Neden alacağını istemiyorsun enişte?” sorusuna “Bu camiada Sadık Abi diye isim yapmak kolay değil. Para yüzünden bu isme leke süremem” diyecek kadar da onurlu bir şahsiyetin unutulmaz baş yapıtlarından bazıları; Türk tiyatrosunun kült eserlerinden “Kanlı Nigar”, “Yedi Kocalı Hürmüz” ve bugün hala TV ekranlarından bize mesaj veren o filmlerden öne çıkanlar: Mavi Boncuk, Şaban Oğlu Şaban, Süt Kardeşler, Neşeli Günler, Bizim Aile, Hababam Uyanıyor, Hababam Tatilde, Hababam Sınıfta Kaldı, Sürtük, Dikkat Kan Aranıyor, Salak Milyoner, Gülen Gözler, Bir Millet Uyanıyor, Ne Olacak Şimdi, Oh Olsun, Sev Kardeşim.