Sahabi'nin Muhalefeti

Stok Kodu:
9786057934239
Boyut:
16x24
Sayfa Sayısı:
192
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2019-03
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%30 indirimli
200,00TL
140,00TL
Taksitli fiyat: 12 x 14,89TL
Havale/EFT ile: 137,20TL
Temin süresi 6 gündür.
9786057934239
393130
Sahabi'nin Muhalefeti
Sahabi'nin Muhalefeti
140.00

Sahabe, genel olarak bu ümmetin en mümtaz ve en bilgili neslidir. Vahyin gölgesinde yaşamış ve Hz. Peygamber'in (s) eğitim ve terbiyesinden geçmişlerdir. Dolayısıyla İslam'ın hem kavlî hem fiilî yorum ve uygulamalarını bizzat Hz. Peygamber'de (s) görmüş ve tatbikatını müşahede etmişlerdir. Bununla birlikte, her insanda olduğu gibi Sahabe'nin de muhâlefeti söz konusu olmuştur ki, bu hem İslam'ın öngördüğü hem insan olmanın bir özelliğidir. Dolayısıyla Sahabe birbirlerine ya kavlî (söz) veya fiilî veya farklı fetva vermekle muhâlefet etmişlerdir. Bu da Kur'an ayetlerinin veya Rasûlullah'ın (s) kavlî veya fiilî sünnetinin veya Sahabe icraatının ya aksine veya bunlardan farklı olarak fetva verme veya tercihte bulunma veya yorumlaması şeklinde olmuştur.

Bu çalışmadan amaç, genel olarak muhâlefeti ele almak veya siyasî muhâlefeti ortaya koymak değildir. İslam'a göre bir beşer olarak Hz. Peygamber'e (s) bile muhâlefetin olabileceğinin, muhâlefet eden bazı Sahabîlerin bulunduğunun ve Hz. Peygamber'in (s) muhâlefetin çerçevesi içinde kalanlara ses çıkarmadığının ve bunun, İslam'ın önemli ilkelerinden biri olduğunun bazı örneklerini sunmaktır.

Başta Hz. Ömer olmak üzere bazı Sahabe'nin Rasûlullah'a (s) soru sormaları; anlayamadıkları konuları O'na taşımaları, yeterince kavrayamadıkları olaylarda O'na muhâlefet etmeleri, hatta eleştirmeleri, dinî hassasiyetlerinden kaynaklanmaktadır. Dolayısıyla birbirlerinin görüşlerine muhâlefet etmeleri, bazı söz ve davranışlarda birbirlerini eleştirmeleri de aynı hassasiyetten kaynaklanmaktadır. Bunu başka türlü algılamak ve yorumlamak “Allah onlardan razı olmuştur.” Kur'ânî hakikatine saygısızlık olacaktır.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 140,00    140,00   
3 51,00    152,99   
6 26,92    161,55   
9 18,90    170,11   
12 14,89    178,65   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 140,00    140,00   
3 51,00    152,99   
6 26,92    161,55   
9 18,90    170,11   
12 14,89    178,65   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 140,00    140,00   
3 51,00    152,99   
6 26,92    161,55   
9 18,90    170,11   
12 14,89    178,65   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 140,00    140,00   
3 51,00    152,99   
6 26,92    161,55   
9 18,90    170,11   
12 14,89    178,65   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 140,00    140,00   
3 51,00    152,99   
6 26,92    161,55   
9 18,90    170,11   
12 14,89    178,65   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 140,00    140,00   
3 51,00    152,99   
6 26,92    161,55   
9 18,90    170,11   
12 14,89    178,65   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 140,00    140,00   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Sahabe, genel olarak bu ümmetin en mümtaz ve en bilgili neslidir. Vahyin gölgesinde yaşamış ve Hz. Peygamber'in (s) eğitim ve terbiyesinden geçmişlerdir. Dolayısıyla İslam'ın hem kavlî hem fiilî yorum ve uygulamalarını bizzat Hz. Peygamber'de (s) görmüş ve tatbikatını müşahede etmişlerdir. Bununla birlikte, her insanda olduğu gibi Sahabe'nin de muhâlefeti söz konusu olmuştur ki, bu hem İslam'ın öngördüğü hem insan olmanın bir özelliğidir. Dolayısıyla Sahabe birbirlerine ya kavlî (söz) veya fiilî veya farklı fetva vermekle muhâlefet etmişlerdir. Bu da Kur'an ayetlerinin veya Rasûlullah'ın (s) kavlî veya fiilî sünnetinin veya Sahabe icraatının ya aksine veya bunlardan farklı olarak fetva verme veya tercihte bulunma veya yorumlaması şeklinde olmuştur.

Bu çalışmadan amaç, genel olarak muhâlefeti ele almak veya siyasî muhâlefeti ortaya koymak değildir. İslam'a göre bir beşer olarak Hz. Peygamber'e (s) bile muhâlefetin olabileceğinin, muhâlefet eden bazı Sahabîlerin bulunduğunun ve Hz. Peygamber'in (s) muhâlefetin çerçevesi içinde kalanlara ses çıkarmadığının ve bunun, İslam'ın önemli ilkelerinden biri olduğunun bazı örneklerini sunmaktır.

Başta Hz. Ömer olmak üzere bazı Sahabe'nin Rasûlullah'a (s) soru sormaları; anlayamadıkları konuları O'na taşımaları, yeterince kavrayamadıkları olaylarda O'na muhâlefet etmeleri, hatta eleştirmeleri, dinî hassasiyetlerinden kaynaklanmaktadır. Dolayısıyla birbirlerinin görüşlerine muhâlefet etmeleri, bazı söz ve davranışlarda birbirlerini eleştirmeleri de aynı hassasiyetten kaynaklanmaktadır. Bunu başka türlü algılamak ve yorumlamak “Allah onlardan razı olmuştur.” Kur'ânî hakikatine saygısızlık olacaktır.

Kapat