Said Nursî kimdir ve Risale-i Nurlar nasıl bir kitaptır? Bu sorulara cevap olacak tek bir Said Nursî ve Risale-i Nur Külliyatı yoktur.
Kimine göre âlim, müceddit, mütefekkir, mücahit, mürşid-i kâmil, mehdi ve evliya bir Said Nursî vardır; kimine göre Said Nursî, zındık, mülhit, fasık, sapık, meczup, şizofren ve ruh hastası biridir. Kimine göre İslâm davasını savunmuş, dinsizlikle mücadele etmiş ve milletin imanını kurtarmış; kimine göre Kürt milliyetçisi, devlet düşmanı ve vatan hainidir. Kimine göre Risale-i Nurlar, Kur’an-ı Kerim’in kutsî bir tefsiridir, bir tefekkür hazinesidir ve çağın bütün sorularına cevap vermektedir. Kimine göre Risale-i Nurlar, uydurma bilgiler, indî yorumlar ve teviller, rüyalar, ilhamlar, kerametler, kehanetler, rivayetler, derme çatma hikâyeler ve beylik sözlerle dolu anlatımı bozuk, üslûbu karmaşık ve dili anlaşılmaz bir kurgudur. Üstelik tamamı da Said Nursî’ye ait değildir. Başkalarına ait mektuplar, konferanslar ve anekdot metinleriyle doludur. Kısacası herkesin kendine göre bir Said Nursî portresi ve Risale-i Nur yorumu vardır.
Mehmet Erdoğan, unutuluşa terk edilmiş ve yayımlandıkları tarihten sonra özgün hâliyle bir daha basılmayan Nurculuk Hakkında (Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, 1964), İslâm Dininden Ayrılan Cereyanlar: Nurculuk (Dr. Neda Armaner, 1964), “Mezhepler Tarihi Yönünden Said Nursî ve Nurculuk” (Doç. Dr. Yaşar Kutluay, 1966) ve Müslümanlık ve Nurculuk (Ali Gözütok, 1971) adlı yayınları özetleyip yorumlayarak bu soruların doğru cevabını aramaya çalışıyor.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 120,00 | 120,00 |
3 | 43,71 | 131,14 |
6 | 23,08 | 138,47 |
9 | 16,20 | 145,81 |
12 | 12,76 | 153,13 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 120,00 | 120,00 |
3 | 43,71 | 131,14 |
6 | 23,08 | 138,47 |
9 | 16,20 | 145,81 |
12 | 12,76 | 153,13 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 120,00 | 120,00 |
3 | 43,71 | 131,14 |
6 | 23,08 | 138,47 |
9 | 16,20 | 145,81 |
12 | 12,76 | 153,13 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 120,00 | 120,00 |
3 | 43,71 | 131,14 |
6 | 23,08 | 138,47 |
9 | 16,20 | 145,81 |
12 | 12,76 | 153,13 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 120,00 | 120,00 |
3 | 43,71 | 131,14 |
6 | 23,08 | 138,47 |
9 | 16,20 | 145,81 |
12 | 12,76 | 153,13 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 120,00 | 120,00 |
3 | 43,71 | 131,14 |
6 | 23,08 | 138,47 |
9 | 16,20 | 145,81 |
12 | 12,76 | 153,13 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 120,00 | 120,00 |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |
12 | - | - |
Said Nursî kimdir ve Risale-i Nurlar nasıl bir kitaptır? Bu sorulara cevap olacak tek bir Said Nursî ve Risale-i Nur Külliyatı yoktur.
Kimine göre âlim, müceddit, mütefekkir, mücahit, mürşid-i kâmil, mehdi ve evliya bir Said Nursî vardır; kimine göre Said Nursî, zındık, mülhit, fasık, sapık, meczup, şizofren ve ruh hastası biridir. Kimine göre İslâm davasını savunmuş, dinsizlikle mücadele etmiş ve milletin imanını kurtarmış; kimine göre Kürt milliyetçisi, devlet düşmanı ve vatan hainidir. Kimine göre Risale-i Nurlar, Kur’an-ı Kerim’in kutsî bir tefsiridir, bir tefekkür hazinesidir ve çağın bütün sorularına cevap vermektedir. Kimine göre Risale-i Nurlar, uydurma bilgiler, indî yorumlar ve teviller, rüyalar, ilhamlar, kerametler, kehanetler, rivayetler, derme çatma hikâyeler ve beylik sözlerle dolu anlatımı bozuk, üslûbu karmaşık ve dili anlaşılmaz bir kurgudur. Üstelik tamamı da Said Nursî’ye ait değildir. Başkalarına ait mektuplar, konferanslar ve anekdot metinleriyle doludur. Kısacası herkesin kendine göre bir Said Nursî portresi ve Risale-i Nur yorumu vardır.
Mehmet Erdoğan, unutuluşa terk edilmiş ve yayımlandıkları tarihten sonra özgün hâliyle bir daha basılmayan Nurculuk Hakkında (Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, 1964), İslâm Dininden Ayrılan Cereyanlar: Nurculuk (Dr. Neda Armaner, 1964), “Mezhepler Tarihi Yönünden Said Nursî ve Nurculuk” (Doç. Dr. Yaşar Kutluay, 1966) ve Müslümanlık ve Nurculuk (Ali Gözütok, 1971) adlı yayınları özetleyip yorumlayarak bu soruların doğru cevabını aramaya çalışıyor.