Şamanlık ve Oyunculuk

Stok Kodu:
9786058254145
Boyut:
13.5x21
Sayfa Sayısı:
292
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2021-11
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Kategori:
%25 indirimli
312,00TL
234,00TL
Taksitli fiyat: 12 x 24,88TL
Havale/EFT ile: 229,32TL
Temin süresi 6 gündür.
9786058254145
591849
Şamanlık ve Oyunculuk
Şamanlık ve Oyunculuk
234.00

Bu kitap, genel olarak şamanlığı inceleme, şamanlığın ögelerini belirleme, şamanın eyleminin tiyatroya özgü doğasını açıklama ve bunun günümüzdeki tiyatro biçimlerinde nasıl yansıdığını araştırma ve bu ilişkiyi tartışmayı amaçlamaktadır. Şamanist inanç sisteminde şamanın yeri, şamanlığa kabulü, şamanın din adamı, büyücü-hekim olarak toplumun içindeki yeri ve işlevleri çalışmanın birinci bölümünün kapsamı içerisindedir. İkinci bölümde şamanın oyun ve tiyatro kavramı ile ilişkisi incelenmiştir. Şamanın bir tedavi seansı ya da kurban töreniyle gerçekleştirdiği eylemin teatral özellikleri tartışılmış ve bu özelliklerin Asya Tiyatrosu üzerindeki etkileri araştırılmıştır.

Antik Yunan Tiyatrosu’nun kaynağını oluşturan ritüellerin ve inançların içinde şamanlığın da bulunduğu görüşü, şamanizmin Antik Yunan Tiyatrosu’nun da kaynağı olarak tartışılabilmesini sağlamıştır. Bu bölümün sonunda ise şamanlığın Anadolu kültürüne, oyununa ve dansına olan etkileri üzerinde durulmuştur. Üçüncü bölüm şamanın eyleminin kurgulanmasını araştırır. Şamanın eylemindeki, teatrel nitelikler, şamanın araçları ve bu araçların dinsel ve teatral etkiyi oluşturmaları incelenmiştir. Dördüncü bölüm Kutsal Tiyatro olgusunu, çağımızda oyuncunun ifade araçları ve oyunculuğunun temelleri üzerine olan çalışmaları Jerzy Grotowski ve Eugenio Barba’nın çalışmalarından örneklerle açıklar. Şaman-oyuncunun ifade araçları ile günümüzde oyuncunun temel ifade araçlarının arasındaki bağıntıyı tartışır.

Bu anlamda bu kitap bir özdeşlik ilişkisi oluşturmaktan çok tiyatronun kaynaklarına ve ifade araçlarına şamanın eylemindeki teatral ögelerle ve oyuncu olarak şamanın eylemiyle yeniden bakma çabasıdır.

 
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 234,00    234,00   
3 85,24    255,72   
6 45,00    270,01   
9 31,59    284,33   
12 24,88    298,61   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 234,00    234,00   
3 85,24    255,72   
6 45,00    270,01   
9 31,59    284,33   
12 24,88    298,61   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 234,00    234,00   
3 85,24    255,72   
6 45,00    270,01   
9 31,59    284,33   
12 24,88    298,61   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 234,00    234,00   
3 85,24    255,72   
6 45,00    270,01   
9 31,59    284,33   
12 24,88    298,61   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 234,00    234,00   
3 85,24    255,72   
6 45,00    270,01   
9 31,59    284,33   
12 24,88    298,61   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 234,00    234,00   
3 85,24    255,72   
6 45,00    270,01   
9 31,59    284,33   
12 24,88    298,61   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 234,00    234,00   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Bu kitap, genel olarak şamanlığı inceleme, şamanlığın ögelerini belirleme, şamanın eyleminin tiyatroya özgü doğasını açıklama ve bunun günümüzdeki tiyatro biçimlerinde nasıl yansıdığını araştırma ve bu ilişkiyi tartışmayı amaçlamaktadır. Şamanist inanç sisteminde şamanın yeri, şamanlığa kabulü, şamanın din adamı, büyücü-hekim olarak toplumun içindeki yeri ve işlevleri çalışmanın birinci bölümünün kapsamı içerisindedir. İkinci bölümde şamanın oyun ve tiyatro kavramı ile ilişkisi incelenmiştir. Şamanın bir tedavi seansı ya da kurban töreniyle gerçekleştirdiği eylemin teatral özellikleri tartışılmış ve bu özelliklerin Asya Tiyatrosu üzerindeki etkileri araştırılmıştır.

Antik Yunan Tiyatrosu’nun kaynağını oluşturan ritüellerin ve inançların içinde şamanlığın da bulunduğu görüşü, şamanizmin Antik Yunan Tiyatrosu’nun da kaynağı olarak tartışılabilmesini sağlamıştır. Bu bölümün sonunda ise şamanlığın Anadolu kültürüne, oyununa ve dansına olan etkileri üzerinde durulmuştur. Üçüncü bölüm şamanın eyleminin kurgulanmasını araştırır. Şamanın eylemindeki, teatrel nitelikler, şamanın araçları ve bu araçların dinsel ve teatral etkiyi oluşturmaları incelenmiştir. Dördüncü bölüm Kutsal Tiyatro olgusunu, çağımızda oyuncunun ifade araçları ve oyunculuğunun temelleri üzerine olan çalışmaları Jerzy Grotowski ve Eugenio Barba’nın çalışmalarından örneklerle açıklar. Şaman-oyuncunun ifade araçları ile günümüzde oyuncunun temel ifade araçlarının arasındaki bağıntıyı tartışır.

Bu anlamda bu kitap bir özdeşlik ilişkisi oluşturmaktan çok tiyatronun kaynaklarına ve ifade araçlarına şamanın eylemindeki teatral ögelerle ve oyuncu olarak şamanın eylemiyle yeniden bakma çabasıdır.

 
Kapat