Sanal Gerçeklik ve 360 Derece Film

Stok Kodu:
9786257589895
Boyut:
16x24
Sayfa Sayısı:
324
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2021-07
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%15 indirimli
250,00TL
212,50TL
Taksitli fiyat: 12 x 22,60TL
Havale/EFT ile: 208,25TL
Temin süresi 6 gündür.
9786257589895
946906
Sanal Gerçeklik ve 360 Derece Film
Sanal Gerçeklik ve 360 Derece Film
212.50

Gerçeklik, anlaşılması ve tanımlanması zor yapısıyla bir araştırma alanı olmaya devam etmekte; günümüzde sanal, artırılmış ve karma gerçeklik gibi diğer kavramlarla bir arada değerlendirilmektedir. Böylece, teknolojik gelişmelerin doğrudan etkisinde ve bu etkiyle yeni bir görünüm hâlindedir. Sinema ise bu görünümün önemli bir parçasını oluşturmaktadır. VR (sanal gerçeklik) teknolojisini meydana getiren unsurları kendi diline dâhil ederek yeni bir gerçeklik kurgusuna işaret etmektedir.

Sanal Gerçeklik ve 360 Derece Film isimli bu kitap, gerçekliğin VR teknolojisi ile oluşturduğu anlama ve bu anlamın sinemada var ettiği değişime odaklanmaktadır. Değişim, film üretiminden seyretme biçimine kadar pek çok unsuru içermektedir. Hikâyenin 360 derece bir biçim yaratması, seyircinin hikâyeye “dalarak” -bir nevi- “orada olma” hissi edinmesi bunu kanıtlar niteliktedir. Diğer yandan deneyim, dalma, etkileşim ve orada olma gibi kimi kavramlarla birlikte VR film dili, geleneksel film dilinden ayrılmaktadır. Böylece VR filmi başka bir bakış açısıyla, öne çıkan bu kavramlarla birlikte değerlendirme ihtiyacı oluşmaktadır. Bu amaçla kitapta “360 Derece VR Film Çözümleme Modeli” geliştirilmekte, seyirci sınıflandırmasına gidilmekte ve “deneyim” hâlini tanımlayan etkiler sinema dili çerçevesinde yeniden incelenmektedir.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 212,50    212,50   
3 77,41    232,22   
6 40,87    245,20   
9 28,69    258,21   
12 22,60    271,17   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 212,50    212,50   
3 77,41    232,22   
6 40,87    245,20   
9 28,69    258,21   
12 22,60    271,17   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 212,50    212,50   
3 77,41    232,22   
6 40,87    245,20   
9 28,69    258,21   
12 22,60    271,17   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 212,50    212,50   
3 77,41    232,22   
6 40,87    245,20   
9 28,69    258,21   
12 22,60    271,17   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 212,50    212,50   
3 77,41    232,22   
6 40,87    245,20   
9 28,69    258,21   
12 22,60    271,17   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 212,50    212,50   
3 77,41    232,22   
6 40,87    245,20   
9 28,69    258,21   
12 22,60    271,17   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 212,50    212,50   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Gerçeklik, anlaşılması ve tanımlanması zor yapısıyla bir araştırma alanı olmaya devam etmekte; günümüzde sanal, artırılmış ve karma gerçeklik gibi diğer kavramlarla bir arada değerlendirilmektedir. Böylece, teknolojik gelişmelerin doğrudan etkisinde ve bu etkiyle yeni bir görünüm hâlindedir. Sinema ise bu görünümün önemli bir parçasını oluşturmaktadır. VR (sanal gerçeklik) teknolojisini meydana getiren unsurları kendi diline dâhil ederek yeni bir gerçeklik kurgusuna işaret etmektedir.

Sanal Gerçeklik ve 360 Derece Film isimli bu kitap, gerçekliğin VR teknolojisi ile oluşturduğu anlama ve bu anlamın sinemada var ettiği değişime odaklanmaktadır. Değişim, film üretiminden seyretme biçimine kadar pek çok unsuru içermektedir. Hikâyenin 360 derece bir biçim yaratması, seyircinin hikâyeye “dalarak” -bir nevi- “orada olma” hissi edinmesi bunu kanıtlar niteliktedir. Diğer yandan deneyim, dalma, etkileşim ve orada olma gibi kimi kavramlarla birlikte VR film dili, geleneksel film dilinden ayrılmaktadır. Böylece VR filmi başka bir bakış açısıyla, öne çıkan bu kavramlarla birlikte değerlendirme ihtiyacı oluşmaktadır. Bu amaçla kitapta “360 Derece VR Film Çözümleme Modeli” geliştirilmekte, seyirci sınıflandırmasına gidilmekte ve “deneyim” hâlini tanımlayan etkiler sinema dili çerçevesinde yeniden incelenmektedir.

Kapat