Sanat Tarihinin Sonu Modernizmden Sonra Sanat Tarihi

Stok Kodu:
9789750530050
Boyut:
13x20
Sayfa Sayısı:
343
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2020-11
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Kategori:
%15 indirimli
300,00TL
255,00TL
Taksitli fiyat: 12 x 27,12TL
Havale/EFT ile: 249,90TL
Temin süresi 6 gündür.
9789750530050
476649
Sanat Tarihinin Sonu
Sanat Tarihinin Sonu Modernizmden Sonra Sanat Tarihi
255.00

Hans Belting, modernliğin, tarihin ve nihayet insanın sonununilan edildiği çağdaş zamanlarda, modernlikten beri sanata yönvermiş olan “sanat tarihi”nin de sona erdiğini öne sürüyor.

“Sanattarihinin sonu”, sanatın ya da sanatla ilgilenen bilimin sona erdiğinedeğil, sanatta ve sanat tarihi söyleminde yerleşmiş bir geleneğinbittiğine işaret ediyor. Sanat tarihinin kurduğu çerçeveye sığamayançağdaş sanatın sonunda onu parçaladığını öne süren Belting,günümüzde sanat üzerine düşünmek ve yazmak için bambaşka biryaklaşıma ihtiyaç olduğunu savunuyor. Özellikle İkinci Dünya Savaşısonrasında Avrupa ve ABD'de modernizm ve avangardın seyriniizleyerek, çağdaş sanattaki gelişmelerin kökenlerini ve sonuçlarınıirdeliyor. Yüksek/düşük kültür ayrımı, sanat eleştirisi karşısındasanat tarihi, modernizmin sanat tarihinde icat edilişi gibi meselelereeğiliyor.

“Modernizmin mücadelesini verdiği tabulardan kurtuluş, sanat hiçkimseyi kışkırtmaz olduğundan beri değerini yitirdi Modernizminicadı olan burjuva-karşıtı avangardın meydan okuması, burjuvazininçöküşüyle birlikte avangard da düşmansız kaldığı için, ortadankalktı. Bir “seçkinler kültürü” imgesi etrafında yapılan tartışma,herkesin kendi seçimini yapabileceği bir kitle kültürü düzeyindehükümsüzleşti. Son olarak da, kimliğin ya da çelişkinin yeri olaraktarih, her yerde hazır ve nazır ve kullanılabilir olduğu ölçüde,otoritesini yitirdi. Böylelikle tarihsel kültürümüze yön veren imgeolarak sanat tarihi de ortadan kalktı.”

-Hans Belting

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 255,00    255,00   
3 92,89    278,66   
6 49,04    294,24   
9 34,43    309,85   
12 27,12    325,41   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 255,00    255,00   
3 92,89    278,66   
6 49,04    294,24   
9 34,43    309,85   
12 27,12    325,41   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 255,00    255,00   
3 92,89    278,66   
6 49,04    294,24   
9 34,43    309,85   
12 27,12    325,41   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 255,00    255,00   
3 92,89    278,66   
6 49,04    294,24   
9 34,43    309,85   
12 27,12    325,41   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 255,00    255,00   
3 92,89    278,66   
6 49,04    294,24   
9 34,43    309,85   
12 27,12    325,41   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 255,00    255,00   
3 92,89    278,66   
6 49,04    294,24   
9 34,43    309,85   
12 27,12    325,41   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 255,00    255,00   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Hans Belting, modernliğin, tarihin ve nihayet insanın sonununilan edildiği çağdaş zamanlarda, modernlikten beri sanata yönvermiş olan “sanat tarihi”nin de sona erdiğini öne sürüyor.

“Sanattarihinin sonu”, sanatın ya da sanatla ilgilenen bilimin sona erdiğinedeğil, sanatta ve sanat tarihi söyleminde yerleşmiş bir geleneğinbittiğine işaret ediyor. Sanat tarihinin kurduğu çerçeveye sığamayançağdaş sanatın sonunda onu parçaladığını öne süren Belting,günümüzde sanat üzerine düşünmek ve yazmak için bambaşka biryaklaşıma ihtiyaç olduğunu savunuyor. Özellikle İkinci Dünya Savaşısonrasında Avrupa ve ABD'de modernizm ve avangardın seyriniizleyerek, çağdaş sanattaki gelişmelerin kökenlerini ve sonuçlarınıirdeliyor. Yüksek/düşük kültür ayrımı, sanat eleştirisi karşısındasanat tarihi, modernizmin sanat tarihinde icat edilişi gibi meselelereeğiliyor.

“Modernizmin mücadelesini verdiği tabulardan kurtuluş, sanat hiçkimseyi kışkırtmaz olduğundan beri değerini yitirdi Modernizminicadı olan burjuva-karşıtı avangardın meydan okuması, burjuvazininçöküşüyle birlikte avangard da düşmansız kaldığı için, ortadankalktı. Bir “seçkinler kültürü” imgesi etrafında yapılan tartışma,herkesin kendi seçimini yapabileceği bir kitle kültürü düzeyindehükümsüzleşti. Son olarak da, kimliğin ya da çelişkinin yeri olaraktarih, her yerde hazır ve nazır ve kullanılabilir olduğu ölçüde,otoritesini yitirdi. Böylelikle tarihsel kültürümüze yön veren imgeolarak sanat tarihi de ortadan kalktı.”

-Hans Belting

Kapat