Sanattan Hakikate: Heidegger, Van Gogh, Schapiro, Derrida

Stok Kodu:
9789759958510
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
400
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2017-11
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%20 indirimli
350,00TL
280,00TL
Taksitli fiyat: 12 x 29,78TL
Havale/EFT ile: 274,40TL
Temin süresi 6 gündür.
9789759958510
527530
Sanattan Hakikate: Heidegger, Van Gogh, Schapiro, Derrida
Sanattan Hakikate: Heidegger, Van Gogh, Schapiro, Derrida
280.00

Kendini doğrudan dile getirmeyen ve söze açmayan bir sanat yapıtı ile karşılaşıldığında, bir sanat yapıtı
karşısında kişinin tüm varoluşunu etkileyen ve dilinin tutulmasına, aklının dumura uğramasına neden
olan şey nedir? Bir sanat yapıtının sanatsal olmasının anlamı nedir? Sanat yapıtının bir ontolojisinden söz
edilebilir mi? Sanat ve sanat yapıtı üzerinden Varlığa, Varlığın hakikatine ulaşmak, hakikati görünür
kılmak olanaklı mıdır?

Sorular ve sorunlar sonsuzca çoğaltılabilir. Sanat ve estetik kuramları tüm bu soru ve soruların sınırına gelir, sınırında dururlar; çünkü aslında hepsinin sorguladığı şeyin özü bu sınırın diğer tarafında bulunur. Bu durum kuramların bir başarısızlığı değildir, tam tersine yeni bir yol için bu sınırdan öteki tarafa olanaklı bir bakışı gerçekleştirmenin olanağına doğru çekilirler.

Burada şimdi sunulan çalışma da bir yanıyla böyle bir olanağı, yolu kurmayı, sınırı geçip gitmeyi, olmazsa
da sınırı genişletmeyi amaçlamaktadır. Van Gogh, Heidegger, Schapiro ve Derrida'nın düşünceleri temele
alınarak sanat, sanatçı, sanat yapıtı, güzel, varlık ve hakikat ilişkileri bağlamı temelinde yapılan bu çalışma;
bir metnin, bir sanat metninin, bir felsefe metninin nasıl olup da birden fazla düşünür tarafından birbirlerinden farklı bir biçimde okunabileceğini bir hermeneutik destruktion/deconstruction temelinde okuyarak ortaya koymayı ve yeni okumalara yol açmayı denemektedir.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 280,00    280,00   
3 101,99    305,98   
6 53,85    323,09   
9 37,80    340,23   
12 29,78    357,31   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 280,00    280,00   
3 101,99    305,98   
6 53,85    323,09   
9 37,80    340,23   
12 29,78    357,31   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 280,00    280,00   
3 101,99    305,98   
6 53,85    323,09   
9 37,80    340,23   
12 29,78    357,31   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 280,00    280,00   
3 101,99    305,98   
6 53,85    323,09   
9 37,80    340,23   
12 29,78    357,31   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 280,00    280,00   
3 101,99    305,98   
6 53,85    323,09   
9 37,80    340,23   
12 29,78    357,31   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 280,00    280,00   
3 101,99    305,98   
6 53,85    323,09   
9 37,80    340,23   
12 29,78    357,31   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 280,00    280,00   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Kendini doğrudan dile getirmeyen ve söze açmayan bir sanat yapıtı ile karşılaşıldığında, bir sanat yapıtı
karşısında kişinin tüm varoluşunu etkileyen ve dilinin tutulmasına, aklının dumura uğramasına neden
olan şey nedir? Bir sanat yapıtının sanatsal olmasının anlamı nedir? Sanat yapıtının bir ontolojisinden söz
edilebilir mi? Sanat ve sanat yapıtı üzerinden Varlığa, Varlığın hakikatine ulaşmak, hakikati görünür
kılmak olanaklı mıdır?

Sorular ve sorunlar sonsuzca çoğaltılabilir. Sanat ve estetik kuramları tüm bu soru ve soruların sınırına gelir, sınırında dururlar; çünkü aslında hepsinin sorguladığı şeyin özü bu sınırın diğer tarafında bulunur. Bu durum kuramların bir başarısızlığı değildir, tam tersine yeni bir yol için bu sınırdan öteki tarafa olanaklı bir bakışı gerçekleştirmenin olanağına doğru çekilirler.

Burada şimdi sunulan çalışma da bir yanıyla böyle bir olanağı, yolu kurmayı, sınırı geçip gitmeyi, olmazsa
da sınırı genişletmeyi amaçlamaktadır. Van Gogh, Heidegger, Schapiro ve Derrida'nın düşünceleri temele
alınarak sanat, sanatçı, sanat yapıtı, güzel, varlık ve hakikat ilişkileri bağlamı temelinde yapılan bu çalışma;
bir metnin, bir sanat metninin, bir felsefe metninin nasıl olup da birden fazla düşünür tarafından birbirlerinden farklı bir biçimde okunabileceğini bir hermeneutik destruktion/deconstruction temelinde okuyarak ortaya koymayı ve yeni okumalara yol açmayı denemektedir.

Kapat