Şarkdöngü Modern Mitlerin Dolaylı Anlatımı ve Türk Sinemasından Örnekler

Stok Kodu:
9789755537764
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
402
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2020-11
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%20 indirimli
350,00TL
280,00TL
Taksitli fiyat: 12 x 29,78TL
Havale/EFT ile: 274,40TL
Temin süresi 6 gündür.
9789755537764
472333
Şarkdöngü
Şarkdöngü Modern Mitlerin Dolaylı Anlatımı ve Türk Sinemasından Örnekler
280.00

Bu kitapta, ‘Batılı olmayan' sanat yapıtlarındaki kültürel temsillerin karakteristiklerinin, Batı kontrolündeki küreselleşme süreci sonucunda kendi toplumuna adım adım nasıl yabancılaştığı incelenmektedir. Kültür-sanat yapıtlarında görülen ve kendisini ‘evrensel' olarak konumlandıran Batılı perspektifin kendisini nasıl üstün kıldığı da tarihsel materyalist bir bağlamda ele alınmaktadır. Bu çalışmada, Kültürel Hegemonya, Şarkiyatçılık ve Varoluşçuluk felsefesi düşünceleri ekseninde ‘Batılı olmayan' coğrafyalardaki kültür-sanat yapıtlarında sürdürülebilir Şarkiyatçılık anlayışının ekonomi politik dinamikleri “Şarkdöngü” kavramı ile açıklanmaya çalışılmaktadır. Kitap kapsamında kültür-sanat yapıtlarına örnek olarak sinema filmleri ele alınmakta olup, Şarkdöngü'nün film dili üzerinde nasıl yaratıldığı da tartışılarak film dili ve kültür arasındaki ilişkilerin oluşumu yönetmenler, festivaller ve film fonları üzerinden irdelenmektedir. Filmlerdeki anlatıların Şarkdöngü ekseninde nasıl şekillendiğini detaylı bir biçimde çözümlemek adına, Türk sinemasında Batılı bir fon olan Eurimages'dan destek almış, 1990 yılı sonrasında çekilen ve çeşitli Batılı festivaller tarafından uluslararası çapta ödüllendirilmiş on film örneklem olarak alınmış ve filmler üzerinde göstergebilimsel analizler ve eleştirel söylem analizi gerçekleştirilmiştir. Kitap, 1990 yılı sonrasında ‘gişe sineması' ve ‘sanat sineması' olarak giderek ayrılan film anlayışlarını da sorgularken, kültürel olduğu düşünülen bu ayrımın ekonomi politik boyutunu da ortaya koymayı amaçlamaktadır.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 280,00    280,00   
3 101,99    305,98   
6 53,85    323,09   
9 37,80    340,23   
12 29,78    357,31   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 280,00    280,00   
3 101,99    305,98   
6 53,85    323,09   
9 37,80    340,23   
12 29,78    357,31   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 280,00    280,00   
3 101,99    305,98   
6 53,85    323,09   
9 37,80    340,23   
12 29,78    357,31   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 280,00    280,00   
3 101,99    305,98   
6 53,85    323,09   
9 37,80    340,23   
12 29,78    357,31   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 280,00    280,00   
3 101,99    305,98   
6 53,85    323,09   
9 37,80    340,23   
12 29,78    357,31   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 280,00    280,00   
3 101,99    305,98   
6 53,85    323,09   
9 37,80    340,23   
12 29,78    357,31   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 280,00    280,00   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Bu kitapta, ‘Batılı olmayan' sanat yapıtlarındaki kültürel temsillerin karakteristiklerinin, Batı kontrolündeki küreselleşme süreci sonucunda kendi toplumuna adım adım nasıl yabancılaştığı incelenmektedir. Kültür-sanat yapıtlarında görülen ve kendisini ‘evrensel' olarak konumlandıran Batılı perspektifin kendisini nasıl üstün kıldığı da tarihsel materyalist bir bağlamda ele alınmaktadır. Bu çalışmada, Kültürel Hegemonya, Şarkiyatçılık ve Varoluşçuluk felsefesi düşünceleri ekseninde ‘Batılı olmayan' coğrafyalardaki kültür-sanat yapıtlarında sürdürülebilir Şarkiyatçılık anlayışının ekonomi politik dinamikleri “Şarkdöngü” kavramı ile açıklanmaya çalışılmaktadır. Kitap kapsamında kültür-sanat yapıtlarına örnek olarak sinema filmleri ele alınmakta olup, Şarkdöngü'nün film dili üzerinde nasıl yaratıldığı da tartışılarak film dili ve kültür arasındaki ilişkilerin oluşumu yönetmenler, festivaller ve film fonları üzerinden irdelenmektedir. Filmlerdeki anlatıların Şarkdöngü ekseninde nasıl şekillendiğini detaylı bir biçimde çözümlemek adına, Türk sinemasında Batılı bir fon olan Eurimages'dan destek almış, 1990 yılı sonrasında çekilen ve çeşitli Batılı festivaller tarafından uluslararası çapta ödüllendirilmiş on film örneklem olarak alınmış ve filmler üzerinde göstergebilimsel analizler ve eleştirel söylem analizi gerçekleştirilmiştir. Kitap, 1990 yılı sonrasında ‘gişe sineması' ve ‘sanat sineması' olarak giderek ayrılan film anlayışlarını da sorgularken, kültürel olduğu düşünülen bu ayrımın ekonomi politik boyutunu da ortaya koymayı amaçlamaktadır.

Kapat