Saz Eserlerim ve Şarkılarım 2

Stok Kodu:
9786059692489
Boyut:
30x42
Sayfa Sayısı:
136
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2017-03
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
1. Hamur
%25 indirimli
179,00TL
134,25TL
Taksitli fiyat: 12 x 14,28TL
Havale/EFT ile: 131,57TL
Temin süresi 6 gündür.
9786059692489
546586
Saz Eserlerim ve Şarkılarım 2
Saz Eserlerim ve Şarkılarım 2
134.25

“Bir milleti tutsak etmek isterseniz, önce müziğini çürütün”

- Konfüçyus

Tarih boyunca süregelen musiki mücadelesi, her dönemde kendisini ispat edecek, kendi yaşantı biçimini, dertlerini, sevinçlerini anlatacak sanatçısını yetiştirme gayreti içerisine girmiş ve bazen de bu yolun devlet politikası olması için mücadeleler vermiştir. Toplumlar bu mücadeleyi verirken, bazı ülkeler de diğer ülkeleri sömürmenin yollarından biri ve en önemlisi olan musikiyi kullanmış ve Konfüçyus'un dediği gibi önce müziğini yok etmeye çalışmıştır.

Bu anlamda 18. yy. başlarında başlatılan batılılaşma hareketi, Türk Musikisini zor ve aşılması güç engellerle sınamıştır. Türk müzik politikası, uydurulan müzik devrimleri ile kendisini batı işgaline karşı piyasada koruma altına almaya çalışmış, cumhuriyetin ilk yıllarında çıkış yolu arayan musikimiz, akademik kurumlarımızda barınamayınca kendisini gazino ve müzik derneklerine bırakmak zorunda kalmıştı. Yasaklardan iyice bunalan Türk bestekârları ise arayış içerisine girmiş ve bu konjonktürden kaçış yolunu Arap müziğinin etkisi altında eserler vücuda getirerek aşmaya çalışmıştı. Mısırlı sanatçı Muhammed Abdülvahab, devletimizin müzik politikası yüzünden, Arap müziğine geçiş yıllarımızda; “Yıllar sonra yarattığımız modern Arap musikisinin kaynağı aslında Türk nağmeleriydi…” diyerek belki de farkında olmadan Türk Müzik politikasını eleştiriyordu.

Milli musiki, duygularımızın en açık dilidir ve kalplerimizde büyük bir heyecan ve coşku yaratarak insanlık duygularımızı pekiştirmemizde çok önemli bir ivmedir. Ben de bu heyecanımı “Saz Eserlerim ve Şarkılarım 2” kitabımda topladım. “Müzik öyle bir denizdir ki, ben paçaları sıvadım hala içine giremedim.” diyen Dede Efendi'nin yolunda, Hacı Arif Bey, Saadettin Kaynak ve daha nice reformist bestekârlarımızın izinde, okyanusa bir damla da benden misali eserlerimi musiki sevdalılarıyla paylaşmanın onurunu yaşıyorum.

- Özdemir Hafızoğlu

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 134,25    134,25   
3 48,90    146,71   
6 25,82    154,91   
9 18,13    163,13   
12 14,28    171,32   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 134,25    134,25   
3 48,90    146,71   
6 25,82    154,91   
9 18,13    163,13   
12 14,28    171,32   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 134,25    134,25   
3 48,90    146,71   
6 25,82    154,91   
9 18,13    163,13   
12 14,28    171,32   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 134,25    134,25   
3 48,90    146,71   
6 25,82    154,91   
9 18,13    163,13   
12 14,28    171,32   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 134,25    134,25   
3 48,90    146,71   
6 25,82    154,91   
9 18,13    163,13   
12 14,28    171,32   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 134,25    134,25   
3 48,90    146,71   
6 25,82    154,91   
9 18,13    163,13   
12 14,28    171,32   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 134,25    134,25   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

“Bir milleti tutsak etmek isterseniz, önce müziğini çürütün”

- Konfüçyus

Tarih boyunca süregelen musiki mücadelesi, her dönemde kendisini ispat edecek, kendi yaşantı biçimini, dertlerini, sevinçlerini anlatacak sanatçısını yetiştirme gayreti içerisine girmiş ve bazen de bu yolun devlet politikası olması için mücadeleler vermiştir. Toplumlar bu mücadeleyi verirken, bazı ülkeler de diğer ülkeleri sömürmenin yollarından biri ve en önemlisi olan musikiyi kullanmış ve Konfüçyus'un dediği gibi önce müziğini yok etmeye çalışmıştır.

Bu anlamda 18. yy. başlarında başlatılan batılılaşma hareketi, Türk Musikisini zor ve aşılması güç engellerle sınamıştır. Türk müzik politikası, uydurulan müzik devrimleri ile kendisini batı işgaline karşı piyasada koruma altına almaya çalışmış, cumhuriyetin ilk yıllarında çıkış yolu arayan musikimiz, akademik kurumlarımızda barınamayınca kendisini gazino ve müzik derneklerine bırakmak zorunda kalmıştı. Yasaklardan iyice bunalan Türk bestekârları ise arayış içerisine girmiş ve bu konjonktürden kaçış yolunu Arap müziğinin etkisi altında eserler vücuda getirerek aşmaya çalışmıştı. Mısırlı sanatçı Muhammed Abdülvahab, devletimizin müzik politikası yüzünden, Arap müziğine geçiş yıllarımızda; “Yıllar sonra yarattığımız modern Arap musikisinin kaynağı aslında Türk nağmeleriydi…” diyerek belki de farkında olmadan Türk Müzik politikasını eleştiriyordu.

Milli musiki, duygularımızın en açık dilidir ve kalplerimizde büyük bir heyecan ve coşku yaratarak insanlık duygularımızı pekiştirmemizde çok önemli bir ivmedir. Ben de bu heyecanımı “Saz Eserlerim ve Şarkılarım 2” kitabımda topladım. “Müzik öyle bir denizdir ki, ben paçaları sıvadım hala içine giremedim.” diyen Dede Efendi'nin yolunda, Hacı Arif Bey, Saadettin Kaynak ve daha nice reformist bestekârlarımızın izinde, okyanusa bir damla da benden misali eserlerimi musiki sevdalılarıyla paylaşmanın onurunu yaşıyorum.

- Özdemir Hafızoğlu

Kapat