Âyetlerden ve hadislerden oluşan dini metinleri anlama ve yorumlama ve bunlardan elde edilen dini hükümleri kavrama konusunda şeriatın maksatlarının göz ardı edilemeyeceğini düşünen ve ifade eden Karadavî, bu konuda oluşan orta ve dengeli yol ile aşırı iki uçtan oluşan diğer görüşleri teker teker ve net bir şekilde ortaya koymaktadır. Onun tespit ve tasnifine göre nassları olduğu gibi ve sadece lafızlarını esas alarak anlamak doğru olmadığı gibi, âyet ve hadislerin lafızlarını makasıt ve maslahat düşüncesiyle iptal etmek de doğru bir yaklaşım değildir. O, bu kitabında bu üç yönelişi ekol olarak adlandırıp ele almakta, her bir yaklaşımın özelliklerini ve odaklandığı noktaları güzelce özetlemekte ve görüşlerinden örnekler vermektedir.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 183,26 | 183,26 |
3 | 66,76 | 200,27 |
6 | 35,24 | 211,46 |
9 | 24,74 | 222,68 |
12 | 19,49 | 233,86 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 183,26 | 183,26 |
3 | 66,76 | 200,27 |
6 | 35,24 | 211,46 |
9 | 24,74 | 222,68 |
12 | 19,49 | 233,86 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 183,26 | 183,26 |
3 | 66,76 | 200,27 |
6 | 35,24 | 211,46 |
9 | 24,74 | 222,68 |
12 | 19,49 | 233,86 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 183,26 | 183,26 |
3 | 66,76 | 200,27 |
6 | 35,24 | 211,46 |
9 | 24,74 | 222,68 |
12 | 19,49 | 233,86 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 183,26 | 183,26 |
3 | 66,76 | 200,27 |
6 | 35,24 | 211,46 |
9 | 24,74 | 222,68 |
12 | 19,49 | 233,86 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 183,26 | 183,26 |
3 | 66,76 | 200,27 |
6 | 35,24 | 211,46 |
9 | 24,74 | 222,68 |
12 | 19,49 | 233,86 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 183,26 | 183,26 |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |
12 | - | - |
Âyetlerden ve hadislerden oluşan dini metinleri anlama ve yorumlama ve bunlardan elde edilen dini hükümleri kavrama konusunda şeriatın maksatlarının göz ardı edilemeyeceğini düşünen ve ifade eden Karadavî, bu konuda oluşan orta ve dengeli yol ile aşırı iki uçtan oluşan diğer görüşleri teker teker ve net bir şekilde ortaya koymaktadır. Onun tespit ve tasnifine göre nassları olduğu gibi ve sadece lafızlarını esas alarak anlamak doğru olmadığı gibi, âyet ve hadislerin lafızlarını makasıt ve maslahat düşüncesiyle iptal etmek de doğru bir yaklaşım değildir. O, bu kitabında bu üç yönelişi ekol olarak adlandırıp ele almakta, her bir yaklaşımın özelliklerini ve odaklandığı noktaları güzelce özetlemekte ve görüşlerinden örnekler vermektedir.