Şiir Dilinde Renk Anlatımları Lamartine, Hugo, Rimbaud ve Verlaine

Stok Kodu:
9786059108515
Boyut:
14x22
Sayfa Sayısı:
304
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2015-09
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%15 indirimli
220,00TL
187,00TL
Taksitli fiyat: 12 x 19,89TL
Havale/EFT ile: 183,26TL
Temin süresi 6 gündür.
9786059108515
558959
Şiir Dilinde Renk Anlatımları
Şiir Dilinde Renk Anlatımları Lamartine, Hugo, Rimbaud ve Verlaine
187.00

Renk anlatımları yazınsal yapıtların birçoğunda az ya da çok yer almaktadır. Özellikle şiir türünde belirgin bir şekilde kullanıldıkları dikkati çekmektedir. Nesneleri renkler aracılığıyla metinsel anlatılara aktarmak metne ayrıcalıklı bir çekicilik kazandırdığı gibi onları şiirsel metne taşımak da şiirselliğin gücünü ve etkisini artırır. Şiirsel heyecanın sağlanmasına inanılmaz derecede katkıda bulunurlar. Renk sıfatları hem doğrudan nitelemeler, hem eğretimeler ve hem de alışılmamış bağdaştırmalar yaparak şiirin içeriğine estetik bir zenginlik katarlar. Şiirin amacının bir anlamda da eğretilemeler yapmak olduğunu şiir kuramcılarının büyük bir çoğunluğunun savunduğu bilinmektedir. Şiir dili, heyecan üretmek ve duygu çağrışımı yapmak için iki önemli özellikten oluşur. Birincisi dizeler arasında mümkün olduğu kadar ses benzerliği sağlamak. İkincisi anlamsal açıdan izlekler ve imgeler çerçevesinde sanat yapmak için farklı anlamsal yapılar oluşturmak. Renklerin incelenmesi bu ikincisine yöneliktir. Bu çalışmada şiirsel metinlerde renk anlatımlarının anlamsal boyutu ele alınmaktadır. Romantik akımın öncülerinden Lamartine ve Hugo'nun Simgecilik akımında ise Rimbaud ve Verlaine'in şiirleri çalışmanın bütüncesini oluşturmaktadır. Bu şairlerde renk kullanımının yoğun olduğu göze çarpar. Birinci bölümde renk anlatımlarının incelenmesinde hareket noktası oluşturan kuramsal bilgiler verildikten sonra diğer bölümlerde söz konusu şairlerin her birine bir bölüm ayrılarak incelenmiştir.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 187,00    187,00   
3 68,12    204,35   
6 35,96    215,78   
9 25,25    227,22   
12 19,89    238,63   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 187,00    187,00   
3 68,12    204,35   
6 35,96    215,78   
9 25,25    227,22   
12 19,89    238,63   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 187,00    187,00   
3 68,12    204,35   
6 35,96    215,78   
9 25,25    227,22   
12 19,89    238,63   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 187,00    187,00   
3 68,12    204,35   
6 35,96    215,78   
9 25,25    227,22   
12 19,89    238,63   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 187,00    187,00   
3 68,12    204,35   
6 35,96    215,78   
9 25,25    227,22   
12 19,89    238,63   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 187,00    187,00   
3 68,12    204,35   
6 35,96    215,78   
9 25,25    227,22   
12 19,89    238,63   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 187,00    187,00   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Renk anlatımları yazınsal yapıtların birçoğunda az ya da çok yer almaktadır. Özellikle şiir türünde belirgin bir şekilde kullanıldıkları dikkati çekmektedir. Nesneleri renkler aracılığıyla metinsel anlatılara aktarmak metne ayrıcalıklı bir çekicilik kazandırdığı gibi onları şiirsel metne taşımak da şiirselliğin gücünü ve etkisini artırır. Şiirsel heyecanın sağlanmasına inanılmaz derecede katkıda bulunurlar. Renk sıfatları hem doğrudan nitelemeler, hem eğretimeler ve hem de alışılmamış bağdaştırmalar yaparak şiirin içeriğine estetik bir zenginlik katarlar. Şiirin amacının bir anlamda da eğretilemeler yapmak olduğunu şiir kuramcılarının büyük bir çoğunluğunun savunduğu bilinmektedir. Şiir dili, heyecan üretmek ve duygu çağrışımı yapmak için iki önemli özellikten oluşur. Birincisi dizeler arasında mümkün olduğu kadar ses benzerliği sağlamak. İkincisi anlamsal açıdan izlekler ve imgeler çerçevesinde sanat yapmak için farklı anlamsal yapılar oluşturmak. Renklerin incelenmesi bu ikincisine yöneliktir. Bu çalışmada şiirsel metinlerde renk anlatımlarının anlamsal boyutu ele alınmaktadır. Romantik akımın öncülerinden Lamartine ve Hugo'nun Simgecilik akımında ise Rimbaud ve Verlaine'in şiirleri çalışmanın bütüncesini oluşturmaktadır. Bu şairlerde renk kullanımının yoğun olduğu göze çarpar. Birinci bölümde renk anlatımlarının incelenmesinde hareket noktası oluşturan kuramsal bilgiler verildikten sonra diğer bölümlerde söz konusu şairlerin her birine bir bölüm ayrılarak incelenmiştir.

Kapat