Bir zaman dilimi olan akşam, dünyanın döngüselliği ile alakalı fiziksel bir olayın oluşturduğu dairesel bir şekilde gerçekleşen hareketin içindeki ânların birleşiminin yahut tek bir “uzunsal şimdi”nin parçasıdır. Bu parça edebî ürünlerde, özellikle şiir türünde bazen kızıllık şeklinde oluşan görsellikten dolayı bir dingillik vakti bazen de bitişin zamanı olması sebebiyle huzursuzluğun ânı olarak görülmektedir. Bu çalışmada akşam kavramı fiziksel boyutuyla değil, edebî boyutuyla ele alınmaktadır. Bu inceleme Modern Türk şiirinin örneklem alınan bazı şairlerinin ve şiirlerinin tahlil edilmesiyle oluşmaktadır. Ancak tahlillerden önce şairler hakkında ve akşam bağlamında, akşamın onlardaki tesirleri dikkate alınarak bilgiler de verilmektedir.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 200,00 | 200,00 |
3 | 72,85 | 218,56 |
6 | 38,46 | 230,78 |
9 | 27,00 | 243,02 |
12 | 21,27 | 255,22 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 200,00 | 200,00 |
3 | 72,85 | 218,56 |
6 | 38,46 | 230,78 |
9 | 27,00 | 243,02 |
12 | 21,27 | 255,22 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 200,00 | 200,00 |
3 | 72,85 | 218,56 |
6 | 38,46 | 230,78 |
9 | 27,00 | 243,02 |
12 | 21,27 | 255,22 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 200,00 | 200,00 |
3 | 72,85 | 218,56 |
6 | 38,46 | 230,78 |
9 | 27,00 | 243,02 |
12 | 21,27 | 255,22 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 200,00 | 200,00 |
3 | 72,85 | 218,56 |
6 | 38,46 | 230,78 |
9 | 27,00 | 243,02 |
12 | 21,27 | 255,22 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 200,00 | 200,00 |
3 | 72,85 | 218,56 |
6 | 38,46 | 230,78 |
9 | 27,00 | 243,02 |
12 | 21,27 | 255,22 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 200,00 | 200,00 |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |
12 | - | - |
Bir zaman dilimi olan akşam, dünyanın döngüselliği ile alakalı fiziksel bir olayın oluşturduğu dairesel bir şekilde gerçekleşen hareketin içindeki ânların birleşiminin yahut tek bir “uzunsal şimdi”nin parçasıdır. Bu parça edebî ürünlerde, özellikle şiir türünde bazen kızıllık şeklinde oluşan görsellikten dolayı bir dingillik vakti bazen de bitişin zamanı olması sebebiyle huzursuzluğun ânı olarak görülmektedir. Bu çalışmada akşam kavramı fiziksel boyutuyla değil, edebî boyutuyla ele alınmaktadır. Bu inceleme Modern Türk şiirinin örneklem alınan bazı şairlerinin ve şiirlerinin tahlil edilmesiyle oluşmaktadır. Ancak tahlillerden önce şairler hakkında ve akşam bağlamında, akşamın onlardaki tesirleri dikkate alınarak bilgiler de verilmektedir.